Pagina 2 van 3

Geplaatst: za feb 15, 2003 8:04 pm
door Folkert
Psies! Heb weer geïnvesteerd in een hoop nieuwe onderdeeltjes voor mn viertje en hij heeft vandaag voor het eerst sinds drie maanden weer gereden!!! JOEPIE!!!

Geplaatst: za feb 15, 2003 9:07 pm
door Ron
En dat is volgens jouw zeggen dan sinds tijden met een goede turbo. Hoe bevalt dat?

Geplaatst: zo feb 16, 2003 1:23 am
door Folkert
Tot nu toe nog rustig aan... Men zegt dat een turbo ingereden moet worden... Daarnaast geldt dat de druk slechts is ingesteld op 0.15 bar overdruk, dus het gaat nog niet zo hard, want ik wil naar 1 bar overdruk. Daar weer naast geldt wel dat mijn viertje een heel leuk karretje is. Bijzonder leuk om mee te rijden, ook als je geen haast hebt...

Geplaatst: zo feb 16, 2003 10:57 am
door Ron
Heb je een geïndexeerd metertje d'r op? Hoe weet je dat van die 0,15?

Geplaatst: zo feb 16, 2003 11:05 am
door Folkert
Ja en nee... Dr zit een standaard R5AT metertje op mn dashboard met "zwart", "geel" en "oranje". Zwart is vacuum tot buitenluchtdruk, geel is van buitenluchtdruk tot standaard overdruk en oranje is meer. Het metertje ging tot een derde van het geel, dus ongeveer een derde van de standaard overdruk, die volgens mij 45kPa zou moeten zijn...

Geplaatst: zo feb 16, 2003 11:30 am
door Ron
Mmmm... ik ga ooit eens een mooie inbouwen met de gradaties in cijfertjes. Lijkt me toch wat betrouwbaarder. Waar ik werk heb ik al eens rondgekeken maar die geven alleen maar overdruk aan. Vind ik maar half leuk.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ron op 2003-02-16 20:15 ]</font>

Geplaatst: zo feb 16, 2003 12:36 pm
door Alain Prost
Folkert... Ingesteld op 0.15 bar overdruk, naar 1 bar overdruk...........is dit wel gezond voor je turbo????? En hoe is met slijtage.....MMMMMMMM!!!!!! :???:

Geplaatst: zo feb 16, 2003 3:44 pm
door Folkert
Ik denk dat het een utopie is om betrouwbare meters in je auto te hebben... Daarnaast geldt dat het exacte bedrag mij geen klap interesseerd. Als ik aan het rijden ben, ben ik aan het rijden en niet op dat metertje aan het turen... Het is slechts ter info...

Dr zou een verhaal zijn over inrijden van de turbo en dat dat rustig moet gebeuren. Misschien dat mr reparateur hem daarom zo laag heeft afgesteld (of hij heeft hem helemaal niet afgesteld...). Ik reed overigens altijd al met zo'n 0.75bar overdruk en ik ben voor 1bar helemaal niet bang. Slijtage is een subjectief item, daar mijn jaarkilometrage zo nihil is, dat dat niet zoveel uitmaakt... Het is wel jammer als hij zou slijten, maar ik heb liever een hoop lol... Dat is duidelijk hetzelfde als een setje nieuwe banden... Die zitten erop om er lol van te hebben...

Geplaatst: zo feb 16, 2003 5:11 pm
door Alain Prost
Dit is duidelijk.........!!!!!
suc66666666666 en veel lol dan.:grin: :grin:

Geplaatst: zo feb 16, 2003 11:33 pm
door Folkert
Bedankt, dat gaat me zeker lukken...

Geplaatst: di feb 18, 2003 10:56 am
door David
Zeg Folkert, waarschijnlijk ken je die site al, maar kijk eens op http://www.renault-tuning.com.
Daar gaat het eigenlijk alleen over GGT's en opvoeren van de laaddruk, zelfs tot 1,5 bar (of dat gezond is betwijfel ik maar ok!)

Geplaatst: di feb 18, 2003 1:40 pm
door Alain Prost
http://www.renault5alpine.com

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:44 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Franckie op 2003-02-18 12:46 ]</font>

Geplaatst: di feb 18, 2003 10:42 pm
door Ron
tuning.com is inderdaad geen onbekende voor Folkert. Doe maar eens een search.

Geplaatst: di feb 18, 2003 11:37 pm
door Goof
En voor mij en JG ook niet. :grin:

Geplaatst: wo feb 19, 2003 12:18 am
door Folkert
Al kom ik er niet echt vaak... Al die verhalen over een spoilertje hier en daar, een V8 in een GTT en dat je hem goed moet wassen, omdattie er dan mooi uitziet...