renaultje 4 F4/F6 voor mijn vriendin
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
Re: renaultje 4 F4/F6 voor mijn vriendin
Gefeliciteerd!
Hoe je een foto moet plaatsen kun je hier lezen
Hoe je een foto moet plaatsen kun je hier lezen
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Oke thanks. hier zijn ze dan

Help, mijn vriendin wil een renault 4. maar ik vind dat stiekem ook wel leuk...
bij kihon gekocht zo te zien, wat zijn de ervaringen daar? hij heeft er altijd genoeg staan
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
sowee die is MOOOOOOOOOI!!!!! De mijne alleen dan shinie!martijnT schreef:Oke thanks. hier zijn ze dan

Idd gekocht bij Kihon. er stonder er op dat moment een stuk of 9. Ervaring is tot dusver goed, aardige eigenaar. De auto ziet er best goed uit. Er zit nog een jaar APK op, dus we kunnen gewoon rijden en dan zien we wel wat eraan moet gebeuren.
@lola, die van jou ziet er ook goed uit hoor! Die van mij was net gepoetst en zal waarschijnlijk niet altijd zo shinie blijven.
@lola, die van jou ziet er ook goed uit hoor! Die van mij was net gepoetst en zal waarschijnlijk niet altijd zo shinie blijven.
Hoera, alweer een nieuwe F6.
Is het ook een beige of een witte?
Is het ook een beige of een witte?
Het is een witte.
heb er nu al 100 kilometer in gereden, zonder problemen. hij rijdt lekker. Hij maakte wat herrie bij de uitlaat, maar dat was gewoon een kapot steuntje.
vraag aan de combi rijder:
Hoe ziet het orginele interieur van een f6 eruit? ik heb namelijk wel een bank, maar mijn voorstoelen zijn niet verstelbaar. ze kunnen niet naar voren klappen. op deze manier kan niemand achterin komen. Ik verwacht dus dat de stoelen niet orgineel zijn.
heb er nu al 100 kilometer in gereden, zonder problemen. hij rijdt lekker. Hij maakte wat herrie bij de uitlaat, maar dat was gewoon een kapot steuntje.
vraag aan de combi rijder:
Hoe ziet het orginele interieur van een f6 eruit? ik heb namelijk wel een bank, maar mijn voorstoelen zijn niet verstelbaar. ze kunnen niet naar voren klappen. op deze manier kan niemand achterin komen. Ik verwacht dus dat de stoelen niet orgineel zijn.
Hallo F6 rijder,
Heb nog een bruine skailederen rechter voorstoel van een bestel. Deze kan volledig opgeklapt worden. Helaas niet verstelbaar, rugleuning en stoelafstand, dus voor je gevoel zit je op een sinasappelkistje.
Mogelijk heeft iemand hier een setje origineel voor je, hoort zeker bij een op de foto zo mooie wagen!
Wil je zitcomfort, dan zijn voorstoelen van een oervijfje aan te raden, van een 2 deurs klapt ook naar voren, ideaal voor een combi!
Succes met zoeken en veel rijplezier!
Tuut tuut
Bart
Heb nog een bruine skailederen rechter voorstoel van een bestel. Deze kan volledig opgeklapt worden. Helaas niet verstelbaar, rugleuning en stoelafstand, dus voor je gevoel zit je op een sinasappelkistje.
Mogelijk heeft iemand hier een setje origineel voor je, hoort zeker bij een op de foto zo mooie wagen!
Wil je zitcomfort, dan zijn voorstoelen van een oervijfje aan te raden, van een 2 deurs klapt ook naar voren, ideaal voor een combi!
Succes met zoeken en veel rijplezier!
Tuut tuut
Bart
Op onderstaande foto's is te zien wat origineel F6 is. De bijrijdersstoel is opklapbaar. Bij een combi kan je via die kant naar de achterbank klimmen. Zo'n klapstoel is ook handig zonder achterbank wanneer je lange vracht wil vervoeren met de deur dicht of het giraffon gesloten.
De streepjesstof.

De effen bruine stof (skai).

Dezelfde stof maar dan met gezellige gordijntjes.

Een combi.

En dit is het standaard zwarte interieur bij de oudere F6-en.

Dit is het interieur bij een Spaanse F6.

Dit is ook een Spaanse. Een FASA uit 1975.

Misschien zijn er nog meer variaties maar dit heb ik zo even snel gevonden.
De streepjesstof.

De effen bruine stof (skai).

Dezelfde stof maar dan met gezellige gordijntjes.

Een combi.

En dit is het standaard zwarte interieur bij de oudere F6-en.

Dit is het interieur bij een Spaanse F6.

Dit is ook een Spaanse. Een FASA uit 1975.

Misschien zijn er nog meer variaties maar dit heb ik zo even snel gevonden.
Thanks FF eric, dat geeft een heleboel inspiratie.
Aangezien het vanasdaag lekker weer is heb ik maar eens gekeken in wat voor staat de auto is...
Mechanisch is ie dus in orde. Motortje loopt lekker, schakelen, remen... allemaal gen probleem.
Volgende puntje is roest. De bodemplaten zitten vol roest. De vorige eigenaar heeft hier wat platen onder gelast om het weer dicht te krijgen, maar aan de binnenkant ziet het er niet uit.
er is aan de onderkant nog meer gelast. dit is allemaal in de tectyl gezet.
Aangezien dit mijn eerste ervaring is met een oudere auto kan ik niet goed inschatten wat de schade nu is. Zal eens wat foto's maken.
Aangezien het vanasdaag lekker weer is heb ik maar eens gekeken in wat voor staat de auto is...
Mechanisch is ie dus in orde. Motortje loopt lekker, schakelen, remen... allemaal gen probleem.
Volgende puntje is roest. De bodemplaten zitten vol roest. De vorige eigenaar heeft hier wat platen onder gelast om het weer dicht te krijgen, maar aan de binnenkant ziet het er niet uit.
er is aan de onderkant nog meer gelast. dit is allemaal in de tectyl gezet.
Aangezien dit mijn eerste ervaring is met een oudere auto kan ik niet goed inschatten wat de schade nu is. Zal eens wat foto's maken.
-
- Contacteer:
roest is bekend probleem
beste is in geval dubbel plaatwerk, eruit snijden en nieuw erin lassen
en goed in de tectyl, ml en andere prut zetten

beste is in geval dubbel plaatwerk, eruit snijden en nieuw erin lassen
en goed in de tectyl, ml en andere prut zetten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
veel opgelaste plaatjes met veel tectyls er op is meestal een slecht teken. Als de persoon die het gelast heeft echt alle roestige delen heeft weg geslepen en er netjes nieuwe stukken in heeft gezet kan het wel, maar vaak zijn het haastig aangebrachte stukken nummerplaat of ander slecht blik over een niet goed schoon gemaakt gat di evervolgens met zoveel tectyl oid zijn dichtgesmeerd dat de keurmeester het weer prima vind.
Bij mijn zebra was nog weinig gelast. het enige stukje wat me zorgen baarde en waar ik nog naar wilde kijken heeft me inmiddels ingehaald, balk rechtsachter helemaal door. Het kan wel weer gerepareerd worden, maar ik twijfel over de rest van de bodem. Aangezien ik eigenlijk gewoon een goede auto wil en niet meer eentje die ik in twee jaar afrij heb ik besloten er niet meer aan verder te gaan.
Niet om je te demotiveren hoor! het kan ook allemaal goed gedaan zijn. Maar als je twijfelt zou ik inderdaad eens goed kijken naar de werkelijke staat van de auto. Wacht daar vooral niet te lang mee, roest kan heel hard gaan.
groetjes! Brecht
Bij mijn zebra was nog weinig gelast. het enige stukje wat me zorgen baarde en waar ik nog naar wilde kijken heeft me inmiddels ingehaald, balk rechtsachter helemaal door. Het kan wel weer gerepareerd worden, maar ik twijfel over de rest van de bodem. Aangezien ik eigenlijk gewoon een goede auto wil en niet meer eentje die ik in twee jaar afrij heb ik besloten er niet meer aan verder te gaan.
Niet om je te demotiveren hoor! het kan ook allemaal goed gedaan zijn. Maar als je twijfelt zou ik inderdaad eens goed kijken naar de werkelijke staat van de auto. Wacht daar vooral niet te lang mee, roest kan heel hard gaan.
groetjes! Brecht
Nou brecht, je demotiveerdmeniethoor, ikben welwat gewend. Het blijft alleen moeilijk om in te schatten wat nogwel en wat niet meer door de beugelkan. Ikheb helemaalgeen ervaring met 4tjes. sterker nogmijn eigen 4tje is het enige 4tje waar ik ooit in gereden heb. ik kan het dus nergens meeverglijken.
Vandaar ditoproepje;
Wie woont er in het zuiden van het land (woon zelfin den bosch) en heeft zin om eens mee naar de auto te kijken? hoeft helemaal niet lang te zijn, gewoon even wat ervaringen delen. Ik kan wel foto's maken, maar op een foto kun je toch niet alles vast leggen.
Vandaar ditoproepje;
Wie woont er in het zuiden van het land (woon zelfin den bosch) en heeft zin om eens mee naar de auto te kijken? hoeft helemaal niet lang te zijn, gewoon even wat ervaringen delen. Ik kan wel foto's maken, maar op een foto kun je toch niet alles vast leggen.
-
Ik zit in omgeving Eindhoven; zuid genoeg? kan wel eens mee gaan kijken... waar staat de auto?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Auto staat in den bosch, maar hij rijd prima, dus ik kan ook eens in eindhoven langs komen wippen...