Pagina 2 van 2
fout van de derde soort
Geplaatst: vr apr 10, 2009 3:02 pm
door RVIER
Heren,
Arnaud heeft volgens mij nog steeds geen antwoord gekrgen op zijn eenvoudige vraag.
"Past het blok van de Clio tegen een R4GTL bak"
Hij heeft alleen veel antwoorden gekregen over de rest (past het blok in de motorruimte, op de motorsteunen etc. "
is het ja of nee??
vr gr Fons
Geplaatst: vr apr 10, 2009 6:06 pm
door Mark4GTL
R4F6GTX Automaat schreef:ap schreef:hoezo niet?
een 1400 energy gaat er toch ook in?
en een gt turbo toch ook?
Ik neem aan dat je er ook mee wilt rijden en (hij komt uit België dus mag je niet te gek ombouwen) dus om het geheel nog door de keuring te krijgen zal het daar moeilijk worden. Maar okee, jij je zin, het past wel maar je moet er wel het hele schutbord en het halve dashboard voor slopen etc
antwoord: ja het past
voetnoot: met wat aanpassingen aan de auto
Geplaatst: vr apr 10, 2009 6:15 pm
door schoapke
volgens mij had ik dat toch al 09 Apr 2009 21:11 op het forum gezet
schoapke schreef:de algemene strekking van de antwoorden is: Ja het is als het echt moet in te bouwen in een R4, maar dan moet je wel het een en ander aanpassen.

Geplaatst: vr apr 10, 2009 6:16 pm
door Mark4GTL
jep
jij en paul hadden dat al gezegd.
ik ook dacht ik, maar minder duidelijk...
Geplaatst: vr apr 10, 2009 11:21 pm
door Arnaud
bedankt voor alle snelle en overvloedige reactie's!!
aanpassingen enzo kan mijn niet schelen, keuring ook niet.. aangezien het een old timer is hoef ik maar 1 maal naar de keuring en erna doe ik wat ik wil!!
er komt een 1200 blokje in mijn R4F6 met GTL bak...
(hoe weet ik als het een cleonis?) of hoe het ook heet!!
is er ergens een lijst met alle motoren die passen op de versnellingsbak van mijn GTL? bedankt
bedankt
Geplaatst: ma apr 13, 2009 2:27 pm
door Rudolf2
Ik heb zo vaag het vermoeden dat de inbouw van zo'n T55 Turboshaft in combinatie met de originele benzinetank ertoe zal leiden dat de auto met een tankinhoud niet veel verder komt dan zijn eigen lengte.
Rudolf
Geplaatst: ma apr 13, 2009 7:56 pm
door Le Car
Ik neem aan dat dat dan een e7f motor wordt?
Ik denk dat er weinig mensen zijn met ervaring van zo'n monopoint op carburatie te zetten.
Of ga je een computer inbouwen?
Een c1e blok uit een clio heeft 48 pk tov een e7f met 55 pk.
Het 1108 cc blokje heeft dan toch mijn voorkeur.
heel veel werk voor 7pk?
Geplaatst: di apr 14, 2009 9:36 am
door Roel van Pinxten
Kan me herinneren dat ik ooit gehoord heb van het feit dat de kop van een twingo op het onderblok van een R4 1108 past? Geeft dat niet genoeg extra power? Is immers injectie enzo dan.
Geplaatst: di apr 14, 2009 9:49 am
door brecht
Geplaatst: di apr 14, 2009 8:51 pm
door ronny
hé Brecht das een interessante topic die ik tot nu toe over het hoofd heb gezien, jammer dat het motorenlijstje op bladzijde 2 van Goof niet meer werkt
Overigens heb ik nog ergens een lijstje met daarop de meeste type's motoren van renault van de afgelopen 20-25 jaar, met uitleg en specificaties. Zal eens ff kijken of ik dat op het internet kan ketsen.
Goof wil je kijken of je dat nog ergens hebt ?
groet,ronny
Geplaatst: wo apr 15, 2009 9:43 am
door Willem de Zwijger
Je zult Goof een mailtje moeten sturen, want hij is hier helaas al in geen tijden meer gesignaleerd.
Geplaatst: wo apr 15, 2009 8:02 pm
door ronny
dat is gebeurt inmiddels!