Pagina 2 van 2
Geplaatst: di nov 26, 2002 10:08 am
door an3s
Is 't niet zo dat ie juist makkelijker valse lucht aanzuigt wanneer het blok nog koud is?
En dat dat afneemt naarmate blok en spruitstuk warmer worden?
Verstoring van de mengverhouding lijkt me ook bij warme motor niet echt fijn.
Geplaatst: di nov 26, 2002 11:55 pm
door Folkert
Dat bedoelde ik ook...
Verstoring van de mengverhouding is nooit fijn...
Geplaatst: wo nov 27, 2002 12:15 am
door Rudi
Als ik de valse lucht even buiten beschouwing laat, dan moet ik nu toegeven, (na behoorlijk wat geknoei met de vochtverdrijvende spray) dat de auto alleen nog 's ochtends stottert, maar dat deze nu wel erg gretig is op het gas.
Reed vanochtend al in z'n 4 bij 60(dat doet ie anders nooit) en bij een warme motor zat er een behoorlijke acceleratie in. Dus....
Geplaatst: wo nov 27, 2002 10:19 am
door Goof
Wat ook erg goed is voor de 4tjes is om af en toe een langere rit te maken, zodat ie echt goed op temp. kan komen.
Nou weet ik natuurlijk niet hoe dat bij jou zit, maar heelveel viertjes dienen als boodschappenwagentje en worden dus nooit echt warm en dat vervuild de motor en beïnvloed op de een of andere manier heel veel onderdelen.
Geplaatst: wo nov 27, 2002 8:29 pm
door Roy
Ga maar een keer een ontzettende lange dagtocht maken!! Hoe meer kilometers, hoe beter. Je zult zien dat de motor flink wat beter gaat lopen en ook minder gaat 'walmen'! Mijn vorige viertje, een TL van 1985 met 39000 km op de teller, had nog nooit een snelweg gezien. Ik had het ding van een oud vrouwtje gekocht....echt waar!
Roy
Geplaatst: wo nov 27, 2002 10:16 pm
door Rudi
Over kilometers maken gesproken, de mijne heeft in het Belgische leger dienst gedaan met 47.000 km op de teller. Dus er zit een kern van waarheid in, ware het niet dat op dit moment de motor weer hevig proest en stottert(de spray is uitgewerkt). Wat ik nu wel weet na diverse vragen aan jullie, is dat het spruitstuk waarschijnlijk valse lucht aanzuigt en de bekabeling van de stroomverdeler naar de bougies is niet helemaal zuiver, dat ik contactpuntjes moet vervangen en waarschijnlijk de kleppen nog moet stellen, al met al een boel werk.
Het leerproces is lang, maar het blijft leuk.
Geplaatst: do nov 28, 2002 12:20 am
door Ron
Precies, net is het maar zo. En het is nog leuk ook !
Geplaatst: do dec 05, 2002 11:34 pm
door Rudi
Op aanraden van jullie een lange rit gereden, lekker warm gestookt,
zeker 110 km/h op de teller gehaald.
Draai ik de snelweg af(opgaande weg),
valt ie verdomme stil en dit nog meermalen alvorens thuis tezijn(shit).
Dus buiten mijn huidige problemen nu ook dit erbij. Kan iemand mij vertellen of dit b.v. kan komen door het benzine-filter, want ik tank super MLV, €1,03 pl. doch moet volgens het boekje normaal tanken,
en nu raak ik toch echt de draad kwijt.
Geplaatst: vr dec 06, 2002 12:12 am
door Goof
daar zou ik het niet direct gaan zoeken. Misschien heb je wel een aarde probleem. De min-pool van je accu zit op je versnellingsbak gebout. Haal dat ding een los, maak alles goed schoon en plaats het dan weer terug, je weet maar nooit.
Ik vind het wel frapant dat ie der net mee ophoud als de snelheid afneemt, lijkt bijna alsof er iets is blijven hangen of zo.
Geplaatst: zo dec 08, 2002 11:04 am
door Rudi
Enof er iets is blijven hangen, stond gisteren bij de Brezan. Rijd weg en......
knal, weg koppeling, gebroken kabel.