Pagina 2 van 2

Geplaatst: do nov 21, 2002 10:08 pm
door Ron
Menno is er eentje van de TS-bak. Folkert is er eentje van de AT-bak. Als ik het goed begrepen heb gaat een AT-bak ab-so-luut niet passen en moet je hele dwarsbalk d'r aan.
Bij een TS-bak past hij nét niet in je auto, maar met het weghalen van een stukje van je dwarsbalk (de verstevigingsplaat), past hij daarna nog nét voor de originele voorkant van je chassisbalk. Je zult wel e.e.a. moeten verlassen en verslijpen.
Bij een 4-bak hoef je niets te doen geloof ik.

Geplaatst: do nov 21, 2002 11:32 pm
door hugo4groningen
zou het niet makkelijker zijn om naar een 1400 blokje uit een volvo 340 te zoeken of past daar ook alleen het oude model van. p.s. ik heb nog een motorblok uit een volvo 164, is dat niet leuk in een f6-je, 6-cilinder in lijn met 4traps automaat, past net in de achterbak, heb je gelijk een 4WD groet hugo

Geplaatst: do nov 21, 2002 11:52 pm
door Goof

Geplaatst: vr nov 22, 2002 9:24 pm
door Jan-Geert
voor antwoord op 1400 verhaal kijk even in t topic daarover : volvo 1400cc blok

Geplaatst: vr nov 22, 2002 9:58 pm
door Willem de Zwijger
Nou geloof ik dat Folkert alles weet van inbouwen van een AT bak, terwijl ik liever een TS bak wil, ik ben een beetje van de rustige. Is er een dokter in de zaal die dit zelf heeft ingebouwd, zodat ik bv eens een intieme blik onder zijn / haar motorkap zou mogen werpen ? Ik ben sterk benieuwd hoe dat er uit ziet en wat er dan precies voor geknipt en geschoren moet worden.

Geplaatst: vr nov 22, 2002 11:45 pm
door Ron
Menno heeft het druk, maar dit is zijnes :

http://www.renault-tuning.com/common/ga ... 0043.6.jpg

Geplaatst: za nov 23, 2002 1:53 am
door Goof
als dat een 5 bak is,dan hoef je dus compleet GEEN aanpassingen te doen, blijkbaar, want de voorste balk ziet helemaal origineel uit.

Geplaatst: za nov 23, 2002 10:17 pm
door Folkert
Dan hebbie duidelijk niet goed gekeken...

Geplaatst: zo nov 24, 2002 9:56 pm
door Willem de Zwijger
Dat plaatje van Menno is toch duidelijk van een turbo ? Of is het zo dat het voor de benodigde aanpassingen voor versnellingsbak van de TS en de AT hetzelfde verhaal is ?

Geplaatst: zo nov 24, 2002 10:59 pm
door Folkert
Yep. Het is wel duidelijk Menno zijn Turbo. Doch heeft hij een TS bak, waarbij de voorbalk zeker iets bewerkt is (dunner gemaakt). Ik heb de halve voorbalk verwijderd en dat kan ik dan weer niemand aanraden...