Pagina 2 van 3
Geplaatst: vr jan 02, 2009 4:45 pm
door R4F6GTX Automaat
Boormachine, lasapparaat, kitspuit, ducktape, ijzerdraad, implantaten.....

Geplaatst: zo jan 04, 2009 10:46 pm
door schoapke
kouwgom,
maar nog heldere ideeen?
Geplaatst: zo jan 04, 2009 11:12 pm
door R4F6GTX Automaat
Nou moe... nóg meer?
koop een echte auto
Geplaatst: zo jan 04, 2009 11:15 pm
door Mark4GTL
gewoon simpel?
passen, meten, slijpen & lassen
Geplaatst: ma jan 05, 2009 12:18 am
door R4F6GTX Automaat
Ja, we hebben toch wel gekkere dingen in elkaar geflanst? was je zelluf bij... nou bedoel ik niet gelijk da paarse kreng maar de Mers, of andere zooi.....
Geplaatst: ma jan 05, 2009 4:24 am
door RL4
misschien kan je er iets elektrisch op sleutelen; zoals op moderne auto's.
Handrem met een knoppie!

(misschien wel een grotere accu plaatsen anders staat ie straks msschien muurvast doordat je alektra op is)
Effe serieus: wat is er mis met de voorwielhandrem?
Geplaatst: ma jan 05, 2009 9:05 am
door R4F6GTX Automaat
Voorwielhandrem is voor ouderwetse (t)rommelremmen, voor schijfremmen moet je daar een speciaal handremdingetje bij hebben wat deze (na 1983GTL) R4 niet heeft omdat deze standaard aan de voorkant schijfremmen heeft; dat is al een enorme vooruitgang op de oudere modellen die (t)rommelremmen rondom hebben. Wil je dan toch op de schijfremmen een handrem hebben word je aangewezen op de prul van een Eend of zo.... en om je auto te upgraden naar trommelremmen of ander-merk-spul is nou niet zo'n best idee.... net zoals je electrisch idee....
Geplaatst: za jan 10, 2009 3:38 am
door RL4
Je hebt gelijk, maar sorry...ik ga er van uit dat viertjes gewoon trommelremmen hebben en handrem voor. Maarrre ik geef toe; wij hebben dan ook een 'oudje' (1984)

Remt overigens prima hoor!
Groet!
Handrem
Geplaatst: zo jan 11, 2009 1:59 pm
door RVIER
heren.
je kunt de handrembediening op een willekurige (handzame, gewenst plaats zetten).
Je moet de handremkabels (en het verbindingstukje) laten zitten. De rest kan ergens anders worden gemonteerd.
De bediening van de kabels (verbonden door dat tussenstuk) moet je regelen via een strekstang (als je de bediening alleen maar recht vooruit verplaatst, of met een derde flexibele kabel (zoals de rem kabel). Je hoeft dan niets aan de bediening te veranderen!
Een plaats links naast de bestuurderstoel lijkt mij een goede optie
vr gr Fons
ps. een electrische bediening mag volgens mij (en de APK) niet. De handrem is een mechaniche noodrem (stamt uit de tijd dat men weinig vertrouwen had in hydrauliek)
Geplaatst: do jan 15, 2009 1:31 am
door RL4
Hoi Fons,
Dat klopt volgens mij idd maar tegenwoordig hebben toch heel veel auto's een elektrich (mechanische) manier om de handrem via een servomotor te bedienen. Type's als Citroen C4 en 5, Audi A8, Ford Focus etc.
Maar je hebt wel een punt; geen accu is dus geen handrem. Geen idee hoe dat nu eigenlijk zit.
Geplaatst: do jan 15, 2009 6:22 pm
door schoapke
denk dat ik um misschien dan toch een eind naar links verzet. als er dan nog wel ruimte is tussen de bank en de deurbak

Geplaatst: zo feb 22, 2009 12:47 am
door Tweety
Ja, de handrem is te verplaatsen naar links onder het stuur... ik heb nu 5 jaar een bankje voorin (sinds vorig jaar van leer) en het kost wel wat..
een oude handrem hefboom zoals die voor de handrem op de voorwielen, en twee lange handremkabels... ik heb de mijne toen gekocht bij remkaflex in alkmaar, en ze waren toen iets van E40,- per stuk... je willen dan het verschil tussen binnen en buiten weten, en de lengte, ik geloof dat het was 362/344 cm maar een centimetertje meer slag kan geen kwaad... de hefboom was op de sloop in oudehaske E5.- en kan gewoon op de originele plaats gemonteerd worden... (d'r zit wat kit over de (getapte)gaten) iemand die goed is in het stellen van remmen kan wel van pas komen, en het monteren is niet echt eenvoudig...., maar het kan... bij het vervangen van de startmotor moet die hefboom wel ff weg, en over het bankje.... ik vond de achterbank wat zacht, dus heb ik die opgevuld met schuimrubber.. nou ja goed 't is nieteens zoveel werk hoor...en die kabels gaan heel lang mee... de R6 hefboom komt qua kabels waarschijnlijk ongeveer op hetzelfde neer, en past waarschijnlijk rechts onder het stuur, maar daarvoor moet je wel lang zoeken denk ik...
Groetjes Rishi...
Geplaatst: zo feb 22, 2009 11:36 am
door schoapke
kijk dat geeft ook weer hoop natuurlijk. De hefboom op de balk was eigenlijk wel een "hekelpunt" ivm met toegankelijkheid van de startmotor idd.
Heb al vroeg bij paulio geleerd dat dat vloeken en tieren is bij een 850 met handremmen voor.
Maar aan de andere kant; hoevaak moet de startmotor er uit

Geplaatst: ma feb 23, 2009 1:53 pm
door Tweety
Ja wat ik zeg, 't is te doen en het mag....je moet alleen die kabels laten maken.... ik heb toen 18 cm slag genomen, maar dat halve maantje kreeg ik er niet meer tussen maar het werkt wel !
Geplaatst: zo mar 22, 2009 7:47 pm
door Sir, Ravel
oi
Een achterbank vooraan plaatsen lijkt me ook een zeer aangenaam idee.
Ik heb nog een voor-handrem-mechanisme liggen, die ik wil aanpassen zodat hij achteraan remt op de (trommel)remmen.
Maar mag je een achterzetel vooraan plaatsen? (NL en BE) ?
cherio