Opknappen van een R4 uit 1993
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
ook wel lekker bezig zo met je chassis.
dun plaatwerk lassen is altijd moeilijk, je kan beter teveel dan te weinig weghalen want zeker het materiaal wat al aan het roesten geslagen is brand meteen weg als je iets teveel warmte toevoerd.
thuis heb ik een cebora bravo 155 op 230 volt om mee te lassen maar de afgelopen week in de fabriek lekker aan de gang geweest met een professioneler lasapparaat op 380 volt en dat verschil merk je toch wel.
jou chassis en laswerk gaat ook wel goedkomen, ga zo door
dun plaatwerk lassen is altijd moeilijk, je kan beter teveel dan te weinig weghalen want zeker het materiaal wat al aan het roesten geslagen is brand meteen weg als je iets teveel warmte toevoerd.
thuis heb ik een cebora bravo 155 op 230 volt om mee te lassen maar de afgelopen week in de fabriek lekker aan de gang geweest met een professioneler lasapparaat op 380 volt en dat verschil merk je toch wel.
jou chassis en laswerk gaat ook wel goedkomen, ga zo door
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
gister de voorvering deraf ge schroeft. Kon ik makkelijker bij de bodemplaat en de voorbalken makkelijker ontroesten.
De onderkant van t chassis waar ik plaat in heb gelast is nu helemaal netjes geslepen, alle overtollige lasrupsen zijn weg. Er zitten nog enkele kleine gaatjes in de bodem, die gaat pa vandaag proberen te lassen met autogeen. Als ik eraan denk zal ik vandaag foto's maken
De onderkant van t chassis waar ik plaat in heb gelast is nu helemaal netjes geslepen, alle overtollige lasrupsen zijn weg. Er zitten nog enkele kleine gaatjes in de bodem, die gaat pa vandaag proberen te lassen met autogeen. Als ik eraan denk zal ik vandaag foto's maken

Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Met autogeen apperatuur, dus gewoon met brander en koperdraad.Willem de Zwijger schreef:De gaatjes verkoperd...heeft je vader daar met koper gesoldeerd of zo ? Wilde dat een beetje hechten / vloeien ? Tot welke afmeting gaatjes krijg je daarmee dicht ?
Vloeit zeer goed maakt het minder warm dan lassen dus veel minder kans op gaten. Gaatjes bij mij waren gaatjes/spleetjes ter grote van een haar daar lukte het echt goed mee. Ik denk gaatjes tot mm of 2 a 3 kan je wel dichtkrijgen. Ik heb ergens een link van een fransman die op de koets ook enkele plekken heeft verkopert.
Die zal ik eens opzoeken, ik ben van plan om die koets van die 66er ook zo te doen bevalt me zeer goed.
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
me pa heeft autogeen spul van zijn werk meegenomen... das nog eens makkelijk. T was 1 fles met gas (Acetyleen) en 1 fles met zuurstof. Twee slangen naar een kop waarmee je de hoeveelheid gas en zuurstof kon regelen, en uit de kop kwam uiteraard de vlam.
Rondom die koperdraad zit een witte laag voor t vloeien is dat geloof k.klik maar dan maatje groter
Er staan wat fotootjes op mijn blogje van het verkoperen.
Rondom die koperdraad zit een witte laag voor t vloeien is dat geloof k.klik maar dan maatje groter
Er staan wat fotootjes op mijn blogje van het verkoperen.
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
eerst prut dan lak? misschien niet beter andersom
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Je bent echt helemaal te gek bezig, maar nou heb ik aan jou een vraag over lassen aan het chassis?
Wat mag je wel en wat mag je niet lassen tbv de jaarlijkse APK en de veiligheid daaromheen?
Ben namelijk gewezen op laswerk aan de dragende balk van de achterwiel ophanging, zowel links als rechts, ziet er redelijk professioneel uit, maar toch...
Ik hoor het graag van je, of een ander die die wijsheid in pacht heeft.
Groet, Rudi.
Wat mag je wel en wat mag je niet lassen tbv de jaarlijkse APK en de veiligheid daaromheen?
Ben namelijk gewezen op laswerk aan de dragende balk van de achterwiel ophanging, zowel links als rechts, ziet er redelijk professioneel uit, maar toch...
Ik hoor het graag van je, of een ander die die wijsheid in pacht heeft.
Groet, Rudi.