Ik wil het volgende even kwijt; misschien dat een aantal van jullie zeggen.....natuurlijk!, da's toch bekend!, maar het heeft mij een poosje gekost en ik kan er niets over vinden op het forum.
Ik heb pas de achterbrug onder de auto vandaan gehad ivm laswerk kokers achter en swingarmrubbers slecht.
Tijdens demontage brak ik de 2 remleidingen naar achteren in het rubber af.
Nieuwe kokers/swingarm/schokkers/remleidingen verder (is echt meer werk dan zoals het hier staat

Nu is er al eerder gesproken over de vraag waarom er vier leidingen op de remdrukbegrenzer zitten; het antwoord is (als je het weet) simpel: een van de twee leidingen van voor naar achter is aanvoer, de andere een retour! en dient dus op de hoofdremcilinder ontlucht te worden!
De aanvoer is een kleine wartel; de retour een grote.
Ook in de Kluwer kan ik er niets over vinden; daar spreken ze alleen over oud- en nieuw type remdrukbegrenzer; beide met drie leidingen.
Inmiddels is de auto vandaag gekeurd en kunnen we weer een jaar de weg op!