Triangel
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
triangel
@retep.
vergeet je niet te vertellen dat het stuurslot wel in de stand "garage" moet staan, anders slaat hij bij de eerste de beste bocht in het stuurslot en ben je de auto kwijt
Ik heb ook begrepen dat de trekkende auto wel (liefst een stuk) zwaarder moet zijn dat getrianguleerde auto. Dat heeft zowel met het stuurgedrag als met het remmen te maken. Je sleep is immers ongeremd. Je kunt hem zo niet achter een ander R-4 hangen (tenzij je vriendin gaat meesturen en meeremmen in dat geval lijkt het me een relatiekraker.)
Persoonlijk vind ik de rodeo met twee trekhaken voorop niet erg charmant. Je kunt toch U- beugels over de dikke bumpersteunen schuiven? Dan zie je niets als hij ontkoppeld is
vr gr Fons
vergeet je niet te vertellen dat het stuurslot wel in de stand "garage" moet staan, anders slaat hij bij de eerste de beste bocht in het stuurslot en ben je de auto kwijt
Ik heb ook begrepen dat de trekkende auto wel (liefst een stuk) zwaarder moet zijn dat getrianguleerde auto. Dat heeft zowel met het stuurgedrag als met het remmen te maken. Je sleep is immers ongeremd. Je kunt hem zo niet achter een ander R-4 hangen (tenzij je vriendin gaat meesturen en meeremmen in dat geval lijkt het me een relatiekraker.)
Persoonlijk vind ik de rodeo met twee trekhaken voorop niet erg charmant. Je kunt toch U- beugels over de dikke bumpersteunen schuiven? Dan zie je niets als hij ontkoppeld is
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Dit geld als een aanhanger die ongeremd is dus mag ie niet zwaarder zijn als 750 kilo anders moet je een mechanisme maken dat ie met een kabeltje op de handrem gaat of zo (voor de noodstop).
Ik rij zo ook wel eens met 2 legertrucks aan mekaar, zelfde idee alleen ietsje lomper uitgevoerd. I
Ik rij zo ook wel eens met 2 legertrucks aan mekaar, zelfde idee alleen ietsje lomper uitgevoerd. I
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Re: triangel
Fons, heb je het andere topic ook gezien?RVIER schreef:@retep.
Persoonlijk vind ik de rodeo met twee trekhaken voorop niet erg charmant. Je kunt toch U- beugels over de dikke bumpersteunen schuiven? Dan zie je niets als hij ontkoppeld is
vr gr Fons
je monteert de dubbele trekhaak op d eplek van de bumpersteunen als ik het goed heb gezien.
Dus kun je na het slepen de bumper er weer voorzetten
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
triangel
[img][img=http://img516.imageshack.us/img516/7646 ... il9.th.jpg][/img]
Hierbij de laatste foto.
Natuurlijk moet de trekkende auto zwaarder zijn maar het is nooit een aanhanger, maar blijft altijd een gesleepte auto dus verzekerd en een geldige apk
Peter
Hierbij de laatste foto.
Natuurlijk moet de trekkende auto zwaarder zijn maar het is nooit een aanhanger, maar blijft altijd een gesleepte auto dus verzekerd en een geldige apk
Peter
Als je het niet probeerd weet je het nooit!
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: triangel
Volgens de instanties (RDW/ politie) niet; pliesie hep me een keer aangehouden toen ik zoiets op sleep had en die vertelde me dat als het zonder chauffeur gesleept wordt, dus met een triangel, geldt de achterste wagen als aanhanger en moet die een lichtbalk erop hebben hangen met (witte) kentekenplaat van het trekkend voertuig en het geheel ongeremd mag niet zwaarder zijn dan 750 kilootjes.retep schreef:.... is nooit een aanhanger, maar blijft altijd een gesleepte auto dus verzekerd en een geldige apk
Peter
Aan mijn vrachtwagen heb ik ooit een ziekenwagen met ledig gewicht van 3300 kilo gehad op dezelfde manier, helemaal uit GB zonder extra remmen en dat mocht ook, omdat de vrachtwagen inclusief de ziekenwagen onder het toegestane totaalgewicht zat.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Re: triangel
Zal proberen de brief van de Politie te plaatsen. Lukt niet hoe krijg ik een word document geplaatst???R4F6GTX Automaat schreef:Volgens de instanties (RDW/ politie) niet; pliesie hep me een keer aangehouden toen ik zoiets op sleep had en die vertelde me dat als het zonder chauffeur gesleept wordt, dus met een triangel, geldt de achterste wagen als aanhanger en moet die een lichtbalk erop hebben hangen met (witte) kentekenplaat van het trekkend voertuig en het geheel ongeremd mag niet zwaarder zijn dan 750 kilootjes.retep schreef:.... is nooit een aanhanger, maar blijft altijd een gesleepte auto dus verzekerd en een geldige apk
Peter
Aan mijn vrachtwagen heb ik ooit een ziekenwagen met ledig gewicht van 3300 kilo gehad op dezelfde manier, helemaal uit GB zonder extra remmen en dat mocht ook, omdat de vrachtwagen inclusief de ziekenwagen onder het toegestane totaalgewicht zat.
Als je het niet probeerd weet je het nooit!
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
,Rodeo 6 1977, Hymer 694
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Mijn ervaring is dat de achterste wagen aan de voorkant dezelfde maat banden moet hebben en dat ze beide normaal tot hard zijn opgepompt moeten zijn. Als 1 band een stuk slapper is wil de wagen die kant op, wat vrij normaal is, ook als je er gewoon mee rijdt. Ik heb wel eens gestrande legertrucks opgesleept en als er met die combinatie door mul zand gereden moest worden gaf het nog wel eens problemen om dezelfde reden als boven, omdat dit op slappe banden lijkt maar op de harde weg eigenlijk nooit problemen. In USA heb ik vaker met een triangel gereden en hier ben ik uit GB met m'n GMC ziekenwagen achter mijn legertruck gekomen en ik heb vaker legertrucks aan mekaar gehangen. Uiteraard moet je de te volgen wagen niet op de handrem zetten, niet in een versnelling en van het stuurslot af; wagen volgt dan prima. (tenzij die door schade of zo krom is...) Het alles moet uiteraard deugdelijk bevestigd zitten. Geen problemen om zo te rijden. Zoek maar eens op internet in Amerika, zo rijden ze met van die joekels van campers met op de triangel een auto eraan, van de ene kant naar de andere kant van de States...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"