taxatie
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Re: tip 1
Hoezo?RVIER schreef:tip 1
niet doen, .....
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
als je tekort door de bocht gaat heb je zelf schade en betaal je 150 euro eigen risico
http://www.vanstek.nl/html/renault.htm
Wat is de taxatiewaarde van een goede R4, niet zijnde een roestvrij plaatje?
2500-3000 euro?
Je hebt taxatiekosten (75..150 euro) voor 2-3 jaar geldig
Als je koets minder dan 25 jaar is betaal je: 2.5% van de taxatiewaarde met een minimum van 115 euro (ex assuratiebelastig etc)
Eigen risico 150 per gebeurtenis (bij eigen schade)
Voorwaarden voor verzekering je hebt een andere auto voor dagelijks gebruik. je moet ouder zijn dan 25 jaar
Je betaalt dus per jaar 150 euro (all risk verzekering+deel van de taxatie) Heb je een eigen schade dan komt daar nog een keer 150 euro bij. Voor 300 euro kan ik veel repareren.
Heb je een grote kraak door iemand anders dan zal men tot uitkering moeten overgaan (taxatiewaarde-restwaarde?)
Hoe vaak zal dat voorkomen? kun je dat financiele verlies niet zelf dragen voor een premie van 150 euro?
vr gr Fons
ps:
zijn er mensen die hun R4 hebben laten taxeren?
op wat voor taxatiebedragen komen we dan?
heeft al eens iemand een grote schade vergoed gehad en liep dat soepel?
http://www.vanstek.nl/html/renault.htm
Wat is de taxatiewaarde van een goede R4, niet zijnde een roestvrij plaatje?
2500-3000 euro?
Je hebt taxatiekosten (75..150 euro) voor 2-3 jaar geldig
Als je koets minder dan 25 jaar is betaal je: 2.5% van de taxatiewaarde met een minimum van 115 euro (ex assuratiebelastig etc)
Eigen risico 150 per gebeurtenis (bij eigen schade)
Voorwaarden voor verzekering je hebt een andere auto voor dagelijks gebruik. je moet ouder zijn dan 25 jaar
Je betaalt dus per jaar 150 euro (all risk verzekering+deel van de taxatie) Heb je een eigen schade dan komt daar nog een keer 150 euro bij. Voor 300 euro kan ik veel repareren.
Heb je een grote kraak door iemand anders dan zal men tot uitkering moeten overgaan (taxatiewaarde-restwaarde?)
Hoe vaak zal dat voorkomen? kun je dat financiele verlies niet zelf dragen voor een premie van 150 euro?
vr gr Fons
ps:
zijn er mensen die hun R4 hebben laten taxeren?
op wat voor taxatiebedragen komen we dan?
heeft al eens iemand een grote schade vergoed gehad en liep dat soepel?
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jan 04, 2005 11:09 pm
- Locatie: Heiligerlee
Tja wat is verstandig.
Mijn R4 word binnenkort getaxeerd.
Een kenner rade mij dit aan.
Stel dat door de schuld van een ander hij in de prak zit.
Wat krijg ik dan (dagwaarde) 500 euris ?
Bij UIL betaal je 1,3 % van de taxatie waarde.
Geen voorwaarden betreft leeftijd auto bestuurder tweede auto.
Of zie ik dat verkeerd?
Gr Elzo edens
Mijn R4 word binnenkort getaxeerd.
Een kenner rade mij dit aan.
Stel dat door de schuld van een ander hij in de prak zit.
Wat krijg ik dan (dagwaarde) 500 euris ?
Bij UIL betaal je 1,3 % van de taxatie waarde.
Geen voorwaarden betreft leeftijd auto bestuurder tweede auto.
Of zie ik dat verkeerd?
Gr Elzo edens
@elzo,
je hebt zelf toch ook een beeld van de waarde die hij voor jou heeft. Voor welk bedrag wil je hem bv verkopen?
Waarde =Aanschaf, beetje onderhoud (maar ook afschrijving, je verbruikt hem ook)
Heb je al bedacht vanaf welk bedrag je hem all risk gaat verzekeren?
En wat is in de prak? als je zelf repareert is het allemaal niet zo duur. Uitzondering is natuurlijk spuitwerk.
Daarom heb ik mijn R4 gerold.
vr gr Fons
je hebt zelf toch ook een beeld van de waarde die hij voor jou heeft. Voor welk bedrag wil je hem bv verkopen?
Waarde =Aanschaf, beetje onderhoud (maar ook afschrijving, je verbruikt hem ook)
Heb je al bedacht vanaf welk bedrag je hem all risk gaat verzekeren?
En wat is in de prak? als je zelf repareert is het allemaal niet zo duur. Uitzondering is natuurlijk spuitwerk.
Daarom heb ik mijn R4 gerold.
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Een gerolde auto doet niet hoog in een taxatie. Dat is niet origineel en dat zie je meteen; het is het visitekaartje want dat is het eerste dat opvalt. Zo'n wagen hoef je inderdaad niet te laten taxeren. Daarbij niet iedereen kan zelf repareren.
Een orignele of gerestaureerde wel. Zeker als je een duurdere koopt zoals in dit geval zou ik 'm zeker laten taxeren. Doen ze met echte auto's ook.
Je kunt hier eens proberen, of het clubblad raadplegen; volgens mij staan er daar ook wel in.
Een orignele of gerestaureerde wel. Zeker als je een duurdere koopt zoals in dit geval zou ik 'm zeker laten taxeren. Doen ze met echte auto's ook.
Je kunt hier eens proberen, of het clubblad raadplegen; volgens mij staan er daar ook wel in.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
zo, heb de r4 vandaag laten taxeren, steijn sportscars heeft het gedaan, was zeer te spreken over mijn viertje, zeer mooie staat en 100% origineel was zijn constatering, waarde lag zelfs boven de koopprijs, goed gevoel bij de taxatie zelf, dus ik kan het iedereen aanraden!
Sjefke, de blauwe 99-LHZ-4!
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jan 04, 2005 11:09 pm
- Locatie: Heiligerlee
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 44
- Lid geworden op: di jan 04, 2005 11:09 pm
- Locatie: Heiligerlee
Handelswaarde geef ik ook niks om.
Heb geprobeerd om de R4 zo origineel mogelijk te maken.
Is goed gelukt gezien de taxatiewaarde.
Om iets te noemen.
Op de motorkap waar de vergrendeling zit,
zie je de puntlassen zitten.
Meneer steijn zag het gelijk dat hoort bij een R4.
Ben gewoon trots op mijn R4 tje
Enne hij is ook al gekeurd door mijn steun en toeverlaat Harry Velthuis.
Gr Elzo Edens.
Heb geprobeerd om de R4 zo origineel mogelijk te maken.

Is goed gelukt gezien de taxatiewaarde.

Om iets te noemen.
Op de motorkap waar de vergrendeling zit,
zie je de puntlassen zitten.
Meneer steijn zag het gelijk dat hoort bij een R4.
Ben gewoon trots op mijn R4 tje


Enne hij is ook al gekeurd door mijn steun en toeverlaat Harry Velthuis.
Gr Elzo Edens.
