ls,
vroeger gooide je gewoon een tijger in je tank, nu is het wat anders.
Ik tank doorgaans ongelode gewone benzine (ron95). Op super (met loodvervanger) doet hij het ook maar dat is een stuk(-je) duurder.
Als ik lang (4-5 tankbeurten) op gewone benzine rijdt lijkt het erop dat ik de kleppen hoor. Als ik dan super tank, of loodvervanger (uit zo'n flesje) toevoeg gaat het snel weer weg. Het restproduct van de loodvervanger zou een dempend laagje op de klepzetels en de klepgeleiders vormen.
Ik vraag me af hoe anderen tanken, vandaar een poll
vr gr Fons
Wat tanken we? een tijger in de tank?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Wat tanken we? een tijger in de tank?
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
maar dan vraag ik me nu wel het volgende af, in een gtlletje zit een hoog compressiemotor, die liepen vroeger op super, en in een f6je zit een laagcompressieblokje ,die liepen op normaal.
maar is is de ron95 nu dus voor de f6jes en de 98 nou voor de gtltjes want eerst lag er een gtlblokje in mun gtlletje en toen reed ik op 95 en dat ging prima ,nou ja tot ie kapot ging en niet lekker meer liep en nu ligt er een f6 blokje in mun gtlletje en nu tank ik nog steeds 95, zou het nou zo zijn dat ik dat ouwe orginele blokje naar zun mallemoer gereden heb omdat ik niet wist dat er 98 in moest nou das lekker!
maar is is de ron95 nu dus voor de f6jes en de 98 nou voor de gtltjes want eerst lag er een gtlblokje in mun gtlletje en toen reed ik op 95 en dat ging prima ,nou ja tot ie kapot ging en niet lekker meer liep en nu ligt er een f6 blokje in mun gtlletje en nu tank ik nog steeds 95, zou het nou zo zijn dat ik dat ouwe orginele blokje naar zun mallemoer gereden heb omdat ik niet wist dat er 98 in moest nou das lekker!
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)