Na een paar weken stil gestaan te hebben (lege accu) afgelopen maandag mijn auto met een hulpauto gestart.
Eindje gereden, thuis neergezet, later nog even getest en toen startte die gewoon.
Vandaag wil ik in mijn auto weg en weer helemaal niks!
Geen enkel rood, zelfs niet zwak, lichtje, geen zuchtje, geen brommetje, nada niks.
Zou de accu gewoon aan zijn eind zijn dat ie in één dag spontaan leegloopt?
Hoe controleer ik dat?
Graag een paar tips waar ik even naar moet kijken voor ik morgen de garage bel...
Waarom doet ie helemaal niks meer?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Contacteer:
Accu opladen, kijken of hij start, stuk mee rijden, daarna wegzetten met + pool van de accu er af. Als hij dan de volgende dag niet meer start is je accu echt rot. Controleer ook of er genoeg gedestileerd water in de accu zit. Haal de klemmen van de polen van de accu los, maak de polen van de accu schoon en zet de klemmen er met wat vet weer op. Een goede garage heeft overigens een accutester waarmee gekeken kan worden in wat voor staat je accu is.
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Ik zou eerst een accu wisselen, doet ie dan niks,
zou ik aan de dynamo gaan twijfelen.
Dat is je lader.
Succes.
zou ik aan de dynamo gaan twijfelen.
Dat is je lader.
Succes.
Renault 4F4 combi 1988 pompiers (niet origineel)
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
Renault Estafette Alouette 1973 pompiers, origineel "tres bon etat''
Renault Kangoo Family 2016
Fiat Panda
Tandemasser gevuld met een heteluchtballon
eerst je accu opladen of door laten meten bij de automaterialenhandel (die hebben daar een apparaatje voor?). Je zegt zelf dat de auto niet wou starten uit zichzelf en dat je daarna een eindje hebt gereden, maar als je een eindje hebt gereden, is je accu zo weer leeg, het duurt wel ietsje langer voor je accu weer is opgeladen.
Robert
Robert
het kan natuurlijk ook zijn dat er een lekstroompje loopt als je auto uitstaat, dat kun je controleren door de +klem los te maken, dan de onderkant van een klein fietslampje op de +pool van je accu en de +kabel even tegen de zijkant van het lampje, als het lampje gaat branden,heb je een lekstroompje en is daarom je accu steeds leeg,
maar bij deze temperaturen kun je er wel bijna van uitgaan dat je accu slecht is: even langs de halfords accu scoren ( een accu gaat over het algemeen zo'n 4 jaar probleemloos mee maar als je 'm een paar keer flink belast door erg lang door te starten word de levensduur gelijk een stuk korter)
succes
maar bij deze temperaturen kun je er wel bijna van uitgaan dat je accu slecht is: even langs de halfords accu scoren ( een accu gaat over het algemeen zo'n 4 jaar probleemloos mee maar als je 'm een paar keer flink belast door erg lang door te starten word de levensduur gelijk een stuk korter)
succes
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)