rammelende remblokjes ?????

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ronny

rammelende remblokjes ?????

Bericht: # 94000Bericht ronny »

hallo allemaal, in mijn poging de rammeltjes in m'n auto te reduceren blijft er 1 rammetje :evil: hardnekkig doorgaan en ik weet het even niet meer , het volgende is het geval
als ik over een hobbelig weggetje rij dan lijkt het wel of m'n rechterwiel los zit ! nu heb ik dus de voorwiellagers vervangen ,alles nog eens flink aangedraaid maar de rammel blijft ! als ik zachtjes op de rem trap houdt het op, kan het zijn dat de remblokjes rammelen :-? ?? en zo ja ! wat kan ik er tegen doen ??

groeten, ronny
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
RVIER

rammeltje

Bericht: # 94003Bericht RVIER »

ik ga ervan uit dat je schijfremmen hebt

Heb je de platte veerjes tussen de blokjes en de remklauwhouder gemonteerd?

als dat zo is en hij rammelt nog dan moet je de remzuiger in de remklauw eens goed schoonmaken. Haal de klauw los en laat een helper zachtjes op de rem duwen zodat de zuiger er langzaam uitkomt. Hij hoeft er niet helemaal uit andere moet je het systeem opnieuw vullen/ontluchten! Haal de stofkap los en maak de zuiger pijnlijk schoon met de remvloeistof. Duw hem naar binnen en herhaal het proces nog eens. Daarna stofkap monteren zuiger weer naar binnen duwen en de klauw monteren.
Weer remmen om de zuiger te stelllen.
Bij het monteren kun je een beetje goudvet tussen blokken en klauw doen, scheelt ook in het gerammel
(Eigenlijk moet je de andere kant ook even bekijken. Als je aan de remmen werkt altijd beide kanten hetzelfde doen)

succes fons

succes Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
jbeekmann

Re: rammeltje

Bericht: # 94005Bericht jbeekmann »

RVIER schreef:...Bij het monteren kun je een beetje goudvet tussen blokken en klauw doen, scheelt ook in het gerammel
...
Mocht goudvet nu te duur zijn, dan kan het ook met kopervet... :D
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 94007Bericht R4F6GTX Automaat »

Kijk es naar de bevestiging van de schokbreker
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie