gegevens ontsteking, kleppen, sporing

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Johan 4
Berichten: 3
Lid geworden op: di aug 07, 2007 9:40 pm
Locatie: Ede

gegevens ontsteking, kleppen, sporing

Bericht: # 93541Bericht Johan 4 »

Ik ga zaterdag a.s. wat onderhoud doen aan mijn 4 gtl uit 89 met een 1100 motor c1c. Kan iemand mij vertellen wat de kontakthoek moet zijn en het ontstekingstijdstip? En ook nog de klepspeling en de sporing?
Ik heb nl. nog geen werkplaatshandboek, iemand iets in de aanbieding?

Alvast bedankt
Gebruikersavatar
Rik H.
Berichten: 661
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 4:35 pm
Locatie: Zwolle

Bericht: # 93543Bericht Rik H. »

Ik denk dat je hier al een heel eind mee komt:

http://www.r4club.nl/phpBB2/search.php :wink:

(overigens niet lullig bedoeld hoor, maar er is al veel geschreven over de dingen die je noemt)
Gele R4 GTL 1984 in duizend stukjes
Johan 4
Berichten: 3
Lid geworden op: di aug 07, 2007 9:40 pm
Locatie: Ede

Bericht: # 93618Bericht Johan 4 »

Ja, misschien wel, maar ik kan het niet zo één, twee, drie vinden, dus dit lijkt me handiger. Trouwens je link werkt niet helemaal. Of is het je bedoeling dat ik zelf ga zoeken? Ik heb alleen maar de klepspeling gevonden van 0,15 en 0,20. Niks over de sporing of het ontstekingstijdstip.
Gebruikersavatar
brecht
Berichten: 2013
Lid geworden op: wo jul 16, 2003 2:00 am
Locatie: Woerden
Contacteer:

Bericht: # 93628Bericht brecht »

Ikdenk dat Rik inderdaad een voorzetje geeft om zelf te gaan zoeken ja.

zoeken op "contacthoek" levert o.a. dit topic op en nog 37 anderen

zoeken op "klepspeling" levert o.a. dit topic op. Een beetje veel gelul ertussendoor, maar uiteindelijk staat er ook veel over kleppen stellen in. ook een mooie intro op het 4-forum. Wat goede informatie, wat mensen die het beter weten, wat gezeur wat grapjes en nog wat handig info en wat gezelligheid.

omdat de zoekfunctie in de titel en de tekst van de topics kijkt en niet zo slim vertaald wat je zoekt zoals google helpt het soms om verschillende spellingen te proberen.

succes!
Johan 4
Berichten: 3
Lid geworden op: di aug 07, 2007 9:40 pm
Locatie: Ede

Bericht: # 93650Bericht Johan 4 »

Ondertussen heb ik wat meer gevonden, o.a. dat het ontstekingstijdstip op de bobinekabel staat en de sporing wist een kollega monteur mij te vertellen. Al met al komen we er wel. Bedankt.
Plaats reactie