je eerste auto

Leuke verhalen, spannende belevenissen en lekker kletsen over andere R4 zaken.
.....Oftewel de gezelligste rubriek van dit forum!

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

brecht
Contacteer:

je eerste auto

Bericht: # 92569Bericht brecht »

Naar aanleiding van wat vervuiling in een ander topic maar een nieuwe geopend.

Wat was je eerste auto? Misschien ook leuk om daar wat bijzionderheden/verhalen/avonturen bij te vertellen.

Mijn eerste was een Citroen AX metallic mintgroen me getinte ruiten, getinte lampen en een sportpijp. Verschrikkelijk! Maar daar dacht ik toen anders over :wink:

In de winter van binnen en van buiten krabben, de bodem was zo lek dat je op de achterbank een natte kont kreeg van opspattend water. Ooit bijna onderweg een wiel verloeren en snel daarna maar verkocht (onder een lantaarnpaal in de regen)
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 92571Bericht R4F6GTX Automaat »

Goed idee.
Mijn input stond er al maar ik zal m hier ook zetten, dan kunnen de forumpoetsers die andere eraf pleuren.
Ook las ik ergens over het aantal auto's dat je gehad hebt, of misschien nog hebt.
Nu heb ik er 8 geloof ik maar ik heb er minstens 150 gehad. Daar moet ik eens een keertje goed over nadenken.

Mijn eerste auto was een Eend (roos)
Een crème-witte met blauw dak
Afbeelding
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
4TL
Contacteer:

Bericht: # 92575Bericht 4TL »

Golf GTI 1800 '86 heerlijke auto, daanra een golf 1 1981, toen een aantal moderne Renaults, tussendoor nog een Amazon uit '62, ook een leuke auto, toen een R4 uit '92 en nu een Panhard PL17 '64 en een Fiat 127 '86 voor de winter.
Ben nog opzoek naar een leuke R4 voor weinig....

Afbeelding
Clio '98
FF Erik

Bericht: # 92578Bericht FF Erik »

(ik had dit al gepost bij 'Even voorstellen' maar een aparte topic is een beter idee)
Mijn eerste auto leek ook niet echt op een Renault 4. Hoewel die snelle taillelijn er wel al een beetje in zat. :wink:

Afbeelding
Een Audi 80 GTE uit '83 met kenteken KB-26-JR. Racemonster dat op z'n lekkerst reed bij 200 km/u. Toen waren er nog heel weinig radarcontroles en flitspalen. Mooie tijd.
Willem de Zwijger

Bericht: # 92579Bericht Willem de Zwijger »

Ik had als 18 jarige voor 175 gulden een Honda N500 gekocht, zo'n mini-achtige met een luchtgekoelde 500 motor. Vanalles mee meegemaakt, vanaf vastloper bij de watertoren van Eibergen tot de hele voorruit vol olie toen mijn (ook eerste) vriendin er een tijdje mee reed en olie bijvulde zonder de dop er weerop te doen.
En de mooie schoenen van een pasagiere die even moest helpen duwen toen hij weer eens voor een stoplicht afsloeg en daarna wat beteuterd naar haar voeten keek die onder de zwarte roet bleken te zitten omdat ze net achter de uitlaat liep...
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 92580Bericht R4F6GTX Automaat »

4TL schreef:.... en nu een Panhard PL17 '64 .....
Ben nog opzoek naar een leuke R4 voor weinig....

Afbeelding
Je kan mijn R4 wel ruilen tegen die Panhard...
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 92583Bericht lesmagnacs »

Mijn eerste auto was een Volkswagen kever uit 1954 (ja echt waar) net niet zo'n zogenaamd 'brilletje' met dubbele achterruitjes. De auto was heel wat jaartjes ouder dan ik. Hij was van een oud-oom van me die het ding jarenlang in een schuur had staan en ieder jaar de hele auto met een hoge druk spuit met verlopen olie inspoot (incl. kokerbalken). Hij reed als een zonnetje, gebruikte wel wat maar ja.... Omdat ik om de haverklap op weg naar school door de politie aan de kant werd gezet (Amsterdam en er bestond nog geen APK...en 1 x 3 keer op één dag !) heb ik hem verkocht en er een lelijk eend voor terug gekocht. Dat was geen sukses. Bij het thuis in de schuur zetten viel het stuur in het stuurslot en was er niet meer uit te krijgen. Had ook onderweg kunnen gebeuren. Verder defecte spanningsregelaar gehad en om 01.00 uur op de afsluitdijk stil gestaan door stroomgebrek. Kromme klepstoterstang (ja hoe omschrijf ik dat ding), het dak eens verloren toen ik op een tweebaansweg een vrachtwagen tegenkwam met wel heel veel zuiging. Hij hing er als een vlag achter te wapperen (het dak dus) en tenslotte op de ringweg van Amsterdam een defecte oliepomp waardoor de motor vastliep. Ik heb hem toen aan de kant gezet en een 'liefhebber' gebeld om te zeggen waar hij hem weg kon halen. Exit 2CV...... hoewel ik zou er nu wel weer eentje willen hebben. Helaas heb ik er geen fotootjes van..
Eens een Mercedes nooit meer een Mercedes
Dirk R4Gendarmerie

Bericht: # 92613Bericht Dirk R4Gendarmerie »

Mijn eerste auto was een rode r4 uit 1976. Zat toen al vol met gaten dus zijn er heel wat kilo's plamuur tegen aan gegaan.
Helaas heb ik hem maar kort gehad omdat ik hem op een slechte dag zo tegen een paal heb geparkeerd dat de koplampen elkaar aanraakten.
Vervolgens een tijd een oranje r12 gehad Fijne auto was dat! Echt een lekkere dweil.
Daarna nog diverse viertjes (witte f6, blauwe f6, blauwe gtl).
Vervolgens diverse merken gereden o.a.Volvo, Citroen, Mercedes(camper)
o ja ook nog een r19.
Helaas heb ik van al deze voitures geen foto's meer omdat die verloren zijn gegaan bij de vuurwerkramp hier in Enschede.
Maar ik kan zeggen dat ik aan al die auto's veel plezier heb beleefd.
Tegenwoordig rij ik al weer een hele tijd Volvo. Momenteel een V70,een heerlijke degelijke auto.
Daarnaast natuurlijk voor de liefheb een r4 uit 1990.(zie fotootje).
Groet Dirk.
Mummelvrouw

Bericht: # 92614Bericht Mummelvrouw »

Mijn eerste auto was en is Bertha, een R5. Het ergste vond ik de eerste rit: uit de lesauto ( Golf TDI) in de 5, spitsuur en over heel veel rotondes rijden. Voordat ik door had dat het koppelen heel anders ging als in een Diesel was de motor al verschillende keren afgeslagen, mijn hoofd roder dan de auto en mijn t-shirt doorweekt. Verder niets bijzonders meegemaakt.

Bericht: # 92618Bericht -Trelleur- »

een Fiat 127 '86 voor de winter.
Tuurlijk, een ideale, roestbestendige winterauto! :lol:

Ik ben in 1995 begonnen met een Mini 1000 Park Lane. Die was toen 8 jaar jong en is mijn hele studietijd gebleven. Prachtig autootje met luxe uitgevoerd interieur. Veel geïnvesteerd in onderhoud en verfraaiingen. Grootste probleem was de roest.

Daarna heb ik alleen maar oudere auto's gehad. Bij voorkeur Frans:
*Peugeot 304 berline (1975)
*Citroën Visa 11 RE (1986): ook voor de winter, zie commentaar hierboven.
*Porsche 924 (1982)
*Renault 30 TS (1978)
En het drietal in m'n onderschrift nog steeds in bezit.

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)
elzoberend

Bericht: # 92626Bericht elzoberend »

Leuk idee.
Mijn eerste auto was een goggomobiel coupe.
Dus een echte sportwagen.
Der zat een 250 cc 2 cilinder motor in.
Hij was rood met een witte dak.
Toen ik in dienst moest heb haar verkocht voor 100 gulden.
Kwam ik vorig jaar op een oltimerbeurs.
Daar stond mijn goggo.
Heb ff met de eigenaar gesproken
Was ff benieuwd naar de waarde van de goggo.
Hij was getaxeerd op 6500 euris.
Tja zo gaat dat.
Gr Elzo edens
Nick

je eerste auto

Bericht: # 92627Bericht Nick »

Ik heb het ook al eerder verteld dat mijn eerste auto een rode r4 uit 1967 was, en dat wij nu met ons nieuwe oude 4tj aan onze 34e auto toe zijn, maar er zijn natuurlijk leden die er meer gehad hebben, onder die 34 auto's opvallend veel renaults en volvo's (mijn gekte), 6x R4, waaronder een in 1978 nieuw gekochte F6, heerlijke auto zowel prive als wel voor onze drukkerij, net zo makkelijk ging er een pallet papier in, of een complete kampeeruitrusting met 4 volwassenen, in 1981 ingeruild op een volvo amazone uit 1969, die wij nog steeds hebben, daarnaast gehad 2xR5, 1x R16 TS, R18 break, clio, espace, volvo's: 3x amazone, 164, 340 van, 3x 245, 2x 945, en nu een V70 tdi van 1997, een heerlijke race-diesel.
Renault 4 L 1974
Volvo Amazon 1969
Bmw R65 1986
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 92629Bericht R4F6GTX Automaat »

Hey Nick, ik heb nog een Volvo 165 GLE gehad. Ken je die? (nee, geen schrijffout!) Hij hep alle mogelijke opties behalve cruise-control

Verder aan Volvo's enkele Amazones ('69er 131, '66 221 en div onderdelen-amazones), 142GT, 144, 145, zelfs een 145 met stuurbekrachtiging, injectie, automaat en airco en electrische ramen, toch een NL auto, geen USA import, 5x 164, 444 BS, 210, 245 Turbo, 244 GL, 245 DL, 165GLE. Waarschijnlijk vergeet ik er nog wel een paar...

deze was mijne: (rijdt waarschijnlijk ergens bij Gouda rond...

Afbeelding

O ja, ik ben een tijdje in de weer geweest met de "Venus Bilo" maar helaas was ie te ver verrot om nog te vervoeren...(jij als Volvo-kenner bent zal deze wagen wel kennen)
En nu wil ik nog een "Volvo Sugga" (Raptgb 915)
Nick

Bericht: # 92640Bericht Nick »

Hoi,

Nou jij hebt ook erg veel volvo's gehad!, die 165 ken ik wel , maar is het een door de volvofabriek gebouwde auto of zelfbouw?, naast de amazone heb ik ook een zwak voor de 164, maar wat is dat plaatwerk roestgevoelig t.ov. de amazone, ik vergeet nog te vertellen, dat ikvanaf mijn eerste auto een fotoalbum heb bij gehouden, op 3 na heb ikvan de 34 auto's foto's, en dat is erg leuk om af en toe terug te kijken.
Renault 4 L 1974
Volvo Amazon 1969
Bmw R65 1986
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 92641Bericht R4F6GTX Automaat »

Foto's heb ik ook.. alleen van mijn eerste Eend niet en de 4-deurs Amazone ook niet. Verder vrijwel elke wagen. Ik ben een lijstje aan het maken; zit nu op de 95
edit: 106
De 165 was gebouwd door de voorzitter van de Zweedse 164 club. Hij zou bij de Volvo fabriek werken en heeft 'm daar in zijn vrije tijd mogen maken, zo is me verteld. De basis was een '74er 164 en een kont van een '89 245.
Weet jij waar die wagen nu is? Ik zou 'm nog graag eens terug zien..
Plaats reactie