Ik heb vanmiddag een dagteller in onze 4 zitten knutselen (ik had `m op de werkbank aan de praat, maar nu hij gemonteerd zit, is hij er na 2 km mee opgehouden, dus binnenkort maar weer openmaken om te kijken waar het euvel zit) en kwam toen ik het tellerblok los had liggen de loze schakelaar op de foto tegen. Het is geen schakelaar, maar er zit wel een stekker aan vast... Ik kon zo gauw even niet traceren waar deze stekker naartoe gaat, maar ik ben ervan overtuigd dat er meer 4-tjes zijn waar deze stekker in moet zitten.
Nee hoor, ik heb een viertje met 2 van die dingen. Het zijn gewoon geen aangesloten schakelaars voor opties waar de auto niet is mee uitgevoerd. Blijkbaar is het duurder om de kabels niet te trekken en/of om later alsnog aan te sluiten. De 'blinde' schakelaar wordt dan vervangen door een echte en de andere kant van het draadje woprdt aangesloten. Bij mij is er bijvoorbeeld geen achterruitverwarming maar de kabels lopen er wel (en naar die 'blinde'schakelaar). Net als het mistachterlicht.
Ik heb nu een raampje met verwarming en ga die er dan ook inbouwen.
Nepschakelaar vervangen door een echte en klaar.