temperatuur lampje

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
peukje

temperatuur lampje

Bericht: # 91410Bericht peukje »

mijn r4 gtl uit 1984 heeft af en toe zo zijn kuren. nu gaat , als ik even voor een verkeerslicht oid stil sta, het temp.lampje branden. :evil: de motor wordt niet te heet, er gaat niets koken of roken, heeft iemand een idee wat het kan zijn en/of wat er gecontoleerd en nagekeken moet worden?
ik kan de fan met de hand aan zetten.
jbeekmann

Bericht: # 91411Bericht jbeekmann »

Hoe weet je dat hij niet te warm wordt?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
roberto
Contacteer:

Bericht: # 91412Bericht roberto »

Als het lampje brand en je kunt de dikste slang goed samen knijpen dan zit er dus niet veel druk in het koel systeem dan is het waarschijnlijk niet te heet, ook kun je proberen als het lampje brand de kachel aan te zetten en de aanjager als het dan snel uit gaat dan zou ik bij brezan een busje radiateur reiniger te kopen van BAR na 24 uur 3x goed spoelen en nieuwe koelvloeistof erin vergelijk het maar met een koffiezet app. die moet je ook af en toe onkalken
Robo
Contacteer:

Re: temperatuur lampje

Bericht: # 91413Bericht Robo »

peukje schreef:mijn r4 gtl uit 1984 heeft af en toe zo zijn kuren. nu gaat , als ik even voor een verkeerslicht oid stil sta, het temp.lampje branden. :evil: de motor wordt niet te heet, er gaat niets koken of roken, heeft iemand een idee wat het kan zijn en/of wat er gecontoleerd en nagekeken moet worden?
ik kan de fan met de hand aan zetten.
Kijk eens naar het olieniveau, als deze te laag is kan het lampje met of zonder het olielampje gaan branden/knipperen.
Renault R4 TL 57-RN-XS
bezoek ook mijn website.
Website http://members.home.nl/roozeboom1/
Plaats reactie