R4 gespot
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Frankrijk Megaspot 2007, Deel 1
Bonjour,
Ik ben net terug van vakantie in Zuid en Midden Frankrijk en ik heb daar in twee weken tijd meer viertjes gezien dan in twee jaar in Nederland. Bij de eerste exemplaren stopte ik nog heel enthousiast of haalde ik in een wilde achtervolging levensgevaarlijke capriolen uit. Op een gegeven moment ben ik maar wat selectiever gaan fotograferen. Het blijft een mooi gezicht. Een echte R4 in haar natuurlijke omgeving. Net achter de kust in de Provence en de Languedoc-Roussillon zie je er nog veel in goeie staat. Maar richting het noorden worden ze zeldzamer.
Het is vloeken in de kerk
ik weet 't, maar ik heb ook veel mooie Mehari's gezien. En honderden C15's (Citroën Visa bestel). Bijna allemaal wit. Zijn die nou zoveel beter dan een R4 of zijn die soms langer gemaakt? Ook leuk zijn de (kampeer)bussen van de Franse merken. Langs de weg (kippenhok) maar ook nog net rijdend vol deuken en roestig als een oude spijker. Hieronder een selectie van de mooiste plaatjes.

Verboden te parkeren op het kruis. Welk kruis?

Bij de brandweerkazerne. Ze rukken net uit

Die strips hebben niet geholpen

Twee maal vanaf hetzelfde terras. Er kwamen er drie voorbij maar toen was ik net te laat omdat ik
niet met vette mosselvingers aan mijn camera wilde zitten

Brocante (1) Een F4 van de EDF/GDF (Franse GEB)

Brocante (2) Ideale auto voor rommelmarkten

Brocante (3). Een oud Frans baasje gaf trots een hele uitleg plus uitvoerige demonstratie van zijn
F6 uit '75. C'est tout original!
(later meer)
Ik ben net terug van vakantie in Zuid en Midden Frankrijk en ik heb daar in twee weken tijd meer viertjes gezien dan in twee jaar in Nederland. Bij de eerste exemplaren stopte ik nog heel enthousiast of haalde ik in een wilde achtervolging levensgevaarlijke capriolen uit. Op een gegeven moment ben ik maar wat selectiever gaan fotograferen. Het blijft een mooi gezicht. Een echte R4 in haar natuurlijke omgeving. Net achter de kust in de Provence en de Languedoc-Roussillon zie je er nog veel in goeie staat. Maar richting het noorden worden ze zeldzamer.
Het is vloeken in de kerk

Verboden te parkeren op het kruis. Welk kruis?

Bij de brandweerkazerne. Ze rukken net uit

Die strips hebben niet geholpen

Twee maal vanaf hetzelfde terras. Er kwamen er drie voorbij maar toen was ik net te laat omdat ik
niet met vette mosselvingers aan mijn camera wilde zitten

Brocante (1) Een F4 van de EDF/GDF (Franse GEB)

Brocante (2) Ideale auto voor rommelmarkten

Brocante (3). Een oud Frans baasje gaf trots een hele uitleg plus uitvoerige demonstratie van zijn
F6 uit '75. C'est tout original!
(later meer)
Laatst gewijzigd door FF Erik op di aug 11, 2009 9:40 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Frankrijk Megaspot 2007, Deel 1
vorig jaar pas uit produktie genomen.FF Erik schreef:. En honderden C15's (Citroën Visa bestel). Bijna allemaal wit. Zijn die nou zoveel beter dan een R4 of zijn die soms langer gemaakt?
hier moeten we toch ook aan mee doen
http://www.donorrally.nl/
al was het maar om het ontwerp eer aan te doen
http://www.donorrally.nl/
al was het maar om het ontwerp eer aan te doen
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
hmm valt het alweer samen met een r4 weekend 

R4F4 FASA 1977
Frankrijk Megaspot 2007, Deel 2
(vervolg)

Een wilde achtervolging werd ingezet

Veel Savane's gezien. En Clan's. Bijna allemaal wit. Zie je ook die azuurblauwe zee?

F6 met kleine zijruiten. Alweer een witte

Wat een straat. Met een 6 en een F4 neus aan neus. Iets verderop stond ook nog een mooie Ami

Aan de kant gezet. Misschien nog heel goed... misschien wel heel goedkoop

Zoekplaatje. Waar is de R4?
(later meer)

Een wilde achtervolging werd ingezet

Veel Savane's gezien. En Clan's. Bijna allemaal wit. Zie je ook die azuurblauwe zee?

F6 met kleine zijruiten. Alweer een witte

Wat een straat. Met een 6 en een F4 neus aan neus. Iets verderop stond ook nog een mooie Ami

Aan de kant gezet. Misschien nog heel goed... misschien wel heel goedkoop

Zoekplaatje. Waar is de R4?
(later meer)
Frankrijk Megaspot 2007, Deel 3
(vervolg)

Kijk nou, een keer geen witte

Creatief met zwart en wit. De vriendelijke eigenaar met zonnehoedje wilde weten waarom
ik foto's maakte. Pour le club des quatrelles Néerlandais. Ahh oui (?!)

Later kwam deze man voorbij scheuren terwijl ik (alweer) een witte stond te fotograferen

Dit was wel de mooiste die ik zag. Om van te watertanden

Frisse lichtblauwe met gele verstralers achter de grill

Op de sloop (1)

Op de sloop (2)

Op de sloop (3)

Een F6 met een metalen tussenschot van buizen en traanplaat. Origineel of niet? Zeker handig

En als laatste deze foto die laat zien dat de R4 gelukkig nog springlevend is in Frankrijk

Kijk nou, een keer geen witte

Creatief met zwart en wit. De vriendelijke eigenaar met zonnehoedje wilde weten waarom
ik foto's maakte. Pour le club des quatrelles Néerlandais. Ahh oui (?!)

Later kwam deze man voorbij scheuren terwijl ik (alweer) een witte stond te fotograferen

Dit was wel de mooiste die ik zag. Om van te watertanden

Frisse lichtblauwe met gele verstralers achter de grill

Op de sloop (1)

Op de sloop (2)

Op de sloop (3)

Een F6 met een metalen tussenschot van buizen en traanplaat. Origineel of niet? Zeker handig

En als laatste deze foto die laat zien dat de R4 gelukkig nog springlevend is in Frankrijk
Frankrijk Megaspot 2007, Toegift
En als toegift nog wat plaatjes van 'niet viertjes'

- Boerammetje
- Contacteer:
- cees en jantine
-
@ FF Erik: geweldige serie! Je bent net zo bezig geweest als ik - mijn resultaten komen hier nog te staan. Achter die witte R12 is trouwens een zeldzame Renault 14 van het eerste type te zien: daar heb je toch ook wel een foto van gemaakt?
@66 coupe: bijzonder, een Rodeo 5 met Nederlands kenteken. Vorig jaar zag ik zelfs één die hier nieuw geleverd is. Deze is weliswaar later geïmporteerd maar da's toch ook alweer 13 jaar geleden.
@66 coupe: bijzonder, een Rodeo 5 met Nederlands kenteken. Vorig jaar zag ik zelfs één die hier nieuw geleverd is. Deze is weliswaar later geïmporteerd maar da's toch ook alweer 13 jaar geleden.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)