R4F6GTX Automaat schreef:Volgens mijn gegevens zijn die laatste ('91-'92) modellen de "Clan", de ouwe GTL dus, en die hebben wel de 1108 motor. Inderdaad ook bij de Belse wegendienst gebruikt; ik heb er zo gehad..
Voor alle duidelijkheid :
Een echte R4GTL heeft tonklatten en een standaard 1108cc motor
Een echte R4TL, type Savanne heeft geen tonklatten en standaard een 956cc motor.
Er bestaan ook nog R4 en R4 TL (1991-1992) zonder tonklatten maar met 1108cc motor en het interieur van de R4GTL, type Clan.
Voor alle duidelijkheid :
1)Een echte R4GTL heeft tonklatten en een standaard 1108cc motor
2)Een echte R4TL, type Savanne heeft geen tonklatten en standaard een 956cc motor.
3)Er bestaan ook nog R4 en R4 TL (1991-1992) zonder tonklatten maar met 1108cc motor en het interieur van de R4GTL, type Clan.
Nou, het is mij niet duidelijk.
Het eerste en tweede is bekend. Maar het derde, DAT hoor ik voor het eerst, en anderen hier ook. Vandaar nogmaals mijn vraag hoe je dit weet
bij mij staat er alleen Renault 4 en motorinhoud is 956cc daaruit kan je opmaken dat het een savane is... Maar de Clan versie's die ik tot nu toe gezien heb waren allemaal GTL...
Boerammetje schreef:Wellicht heeft 4 Safari die zelf gezien. Want dat kan ook.
Ik heb er zo verschillende gehad, waren knaloranje en werden in België
gebruikt door het Bestuur der Wegen. De twee laatste productiejaren was het bijzonder moeilijk om nog een nieuw viertje te kopen in België gezien de dalende productie en het feit dat de laatste viertjes gereserveerd werden voor grootverbruikers zoals het Bestuur der Wegen, het leger, de Post, Belgacom,...