DAF 55 motor in R4
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- lesmagnacs
- Contacteer:
DAF 55 motor in R4
Hoi mensen, we zijn begonnen met het restaureren van onze R4. Ik ben begonnen met het uitbouwen van de motor omdat deze niet echt goed meer is. Ik kan van iemand een perfecte motor krijgen uit een DAF 55. Hij draait als een zonnetje. Het zou dezelfde motor zijn.
Ik heb de bijde motoren bekeken, maar omdat bij de R4 de motor achterstevoren ingebouwd is zitten diverse onderdelen op de verkeerde plek (koelvin, dynamo etc) weet iemand toevallig of dit om te bouwen is. Wie heeft hier eventueel ervaring mee ????
Alvast bedankt,
Cees
Ik heb de bijde motoren bekeken, maar omdat bij de R4 de motor achterstevoren ingebouwd is zitten diverse onderdelen op de verkeerde plek (koelvin, dynamo etc) weet iemand toevallig of dit om te bouwen is. Wie heeft hier eventueel ervaring mee ????
Alvast bedankt,
Cees
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: DAF 55 motor in R4
dus renault bouwt in z'n renault's de motoren achterste-voren inlesmagnacs schreef:............maar omdat bij de R4 de motor achterstevoren ingebouwd is ...............
Cees

>> Doe mij maar een DAF <<
- lesmagnacs
- Contacteer:
-
Niet op Rodeo-sex letten; zijn hersens zijn zelf ook overdwars geplaatst dus zijn antwoorden zijn niet altijd even helder.
Maar alleen zinnige antwoorden hier valt niet mee; ze zijn altijd wel eigenzinnig.
Hier heb je ook niet veel aan, wel...
Welke motor van een Daf wou je erin bouwen, de 1100 of de 1300? Je zou het onderblok van de Daf kunnen gebruiken maar dan moet je een andere nokkenas monteren want die heeft de poelie aan de verkeerde kant staan. Een kop erop van een R4 of oer-R5 zou erop passen, dan heb je de spruitstukken en de waterpomp meteen goed. Maar misschien kan je beter een 1400 uit een oer-R5 TS zoeken. Dan ben je gelijk klaar, alleen de motorsteunen iets verhogen.
Maar alleen zinnige antwoorden hier valt niet mee; ze zijn altijd wel eigenzinnig.
Hier heb je ook niet veel aan, wel...
Welke motor van een Daf wou je erin bouwen, de 1100 of de 1300? Je zou het onderblok van de Daf kunnen gebruiken maar dan moet je een andere nokkenas monteren want die heeft de poelie aan de verkeerde kant staan. Een kop erop van een R4 of oer-R5 zou erop passen, dan heb je de spruitstukken en de waterpomp meteen goed. Maar misschien kan je beter een 1400 uit een oer-R5 TS zoeken. Dan ben je gelijk klaar, alleen de motorsteunen iets verhogen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
- lesmagnacs
- Contacteer:
Bedankt !!!
Kijk daar hebben we wat aan... Heel erg bedankt voor deze uitleg. Ik was er al een beetje bang voor dat er meer omgebouwd moest worden dan op het eerste gezicht lijkt. Ik ga even overwegen wat ik ga doen. Een optie is om de motor gewoon goed te reviseren. Onderdelen genoeg te krijgen hier. Een R5je staat hier ook nog dus opties genoeg. Nogmaals bedankt.
Het is overigens een 1100.
Cees
Het is overigens een 1100.
Cees
- lesmagnacs
- Contacteer:
Hoi, ik reageer er maar niet op. Waarschijnlijk heeft hij het wat moeilijk met zichzelf. Dit gedrag zie je wel vaker bij gefrusteerde mensen.
Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens. Het forum is bedoeld om elkaars gegevens over de R4 uit te wisselen en elkaar te helpen. De antwoorden van Rodeo6 slaan nergens op. Dit is dan ook de laatste keer dat ik er op reageer. Groeten,
Cees
Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens. Het forum is bedoeld om elkaars gegevens over de R4 uit te wisselen en elkaar te helpen. De antwoorden van Rodeo6 slaan nergens op. Dit is dan ook de laatste keer dat ik er op reageer. Groeten,
Cees
- lesmagnacs
- Contacteer:
Rodeo 6
Overigens denk ik dat het met rodeo6 wel meevalt. Ik heb wat items bekeken die hij heeft geschreven. Wel zinnige antwoorden (niet allemaal hoor !!!!). Ik denk dat hij een slechte dag heeft gehad of zo.
Groeten aan zowel Rodeo als andere regageerders. Plezier met de r4 en
als ik weer een probleempje heb vraag ik het wel weer.
Cees
Groeten aan zowel Rodeo als andere regageerders. Plezier met de r4 en
als ik weer een probleempje heb vraag ik het wel weer.
Cees
- lesmagnacs
- Contacteer:
daf motor
Geen idee, maar ik kom toevallig vanmiddag bij de eigenaar van de auto en zal kijken. !!! (mooi blokje trouwens op de foto). Ik heb de DAF nu grotendeels uit elkaar. De fuseepennen er uit gekregen met een fuseetrekker van de lokale DAF garage hier in het dorp. Alles is nog gewoon bij hem te bestellen. Binnenkort zal ik wat fotootjes op de site plaatsen. (is nu nog alleen maar een plaatje van de DAF in oude staat)
Groeten,
Cees
Groeten,
Cees
- lesmagnacs
- Contacteer:
gewoon blok
hoi 66 coupe, het is een gewoon blokje. Dus geen marathon blok.
Groeten,
Cees
Groeten,
Cees
- lesmagnacs
- Contacteer:
Waarom niet ???
OK. maar waarom die andere DAF motor niet ombouwen ? Is dat niet zinvol i.v.m. het vele werk zonder goed resultaat of zo ? Vooralsnog wil ik toch eerst proberen hoe de oude motor draait (ik heb hem rijdend naar onze loods gekregen). Ik heb echter nog een blokje liggen en omdat ik die DAF motor kan krijgen ga ik ze toch eens naast elkaar leggen en zien of er iets mee te doen is. Het blokje dat ik heb liggen is namelijk niet al te best meer. De kop is echter goed dus.......