DAF 55 motor in R4

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

lesmagnacs
Contacteer:

DAF 55 motor in R4

Bericht: # 89778Bericht lesmagnacs »

Hoi mensen, we zijn begonnen met het restaureren van onze R4. Ik ben begonnen met het uitbouwen van de motor omdat deze niet echt goed meer is. Ik kan van iemand een perfecte motor krijgen uit een DAF 55. Hij draait als een zonnetje. Het zou dezelfde motor zijn.
Ik heb de bijde motoren bekeken, maar omdat bij de R4 de motor achterstevoren ingebouwd is zitten diverse onderdelen op de verkeerde plek (koelvin, dynamo etc) weet iemand toevallig of dit om te bouwen is. Wie heeft hier eventueel ervaring mee ????
Alvast bedankt,
Cees
Rodeo-6
Contacteer:

Re: DAF 55 motor in R4

Bericht: # 89786Bericht Rodeo-6 »

lesmagnacs schreef:............maar omdat bij de R4 de motor achterstevoren ingebouwd is ...............
Cees
dus renault bouwt in z'n renault's de motoren achterste-voren in (ehh)
>> Doe mij maar een DAF <<
lesmagnacs
Contacteer:

Snugger

Bericht: # 89799Bericht lesmagnacs »

.....
Laatst gewijzigd door lesmagnacs op do sep 27, 2007 5:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 89804Bericht R4F6GTX Automaat »

Niet op Rodeo-sex letten; zijn hersens zijn zelf ook overdwars geplaatst dus zijn antwoorden zijn niet altijd even helder.
Maar alleen zinnige antwoorden hier valt niet mee; ze zijn altijd wel eigenzinnig.
Hier heb je ook niet veel aan, wel...

Welke motor van een Daf wou je erin bouwen, de 1100 of de 1300? Je zou het onderblok van de Daf kunnen gebruiken maar dan moet je een andere nokkenas monteren want die heeft de poelie aan de verkeerde kant staan. Een kop erop van een R4 of oer-R5 zou erop passen, dan heb je de spruitstukken en de waterpomp meteen goed. Maar misschien kan je beter een 1400 uit een oer-R5 TS zoeken. Dan ben je gelijk klaar, alleen de motorsteunen iets verhogen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
lesmagnacs
Contacteer:

Bedankt !!!

Bericht: # 89806Bericht lesmagnacs »

Kijk daar hebben we wat aan... Heel erg bedankt voor deze uitleg. Ik was er al een beetje bang voor dat er meer omgebouwd moest worden dan op het eerste gezicht lijkt. Ik ga even overwegen wat ik ga doen. Een optie is om de motor gewoon goed te reviseren. Onderdelen genoeg te krijgen hier. Een R5je staat hier ook nog dus opties genoeg. Nogmaals bedankt.

Het is overigens een 1100.

Cees
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 89881Bericht Rodeo-6 »

Motoren met een aandrijf as is ook nieuw zeker :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
roberto
Contacteer:

Bericht: # 89884Bericht roberto »

Rodeo-6 ik vind dat je bezig bent met forum vervuiling!!! lesmagnacs je ziet dit verschijnsel wel vaker op forums de oude ingeschrevene vertonen na de jaren dan een beetje vreemd gedrag
lesmagnacs
Contacteer:

Bericht: # 89886Bericht lesmagnacs »

Hoi, ik reageer er maar niet op. Waarschijnlijk heeft hij het wat moeilijk met zichzelf. Dit gedrag zie je wel vaker bij gefrusteerde mensen.
Maar ik ben het natuurlijk wel met je eens. Het forum is bedoeld om elkaars gegevens over de R4 uit te wisselen en elkaar te helpen. De antwoorden van Rodeo6 slaan nergens op. Dit is dan ook de laatste keer dat ik er op reageer. Groeten,
Cees
lesmagnacs
Contacteer:

Rodeo 6

Bericht: # 89887Bericht lesmagnacs »

Overigens denk ik dat het met rodeo6 wel meevalt. Ik heb wat items bekeken die hij heeft geschreven. Wel zinnige antwoorden (niet allemaal hoor !!!!). Ik denk dat hij een slechte dag heeft gehad of zo.
Groeten aan zowel Rodeo als andere regageerders. Plezier met de r4 en
als ik weer een probleempje heb vraag ik het wel weer.
Cees
Hanz
Contacteer:

Bericht: # 89904Bericht Hanz »

Rodeo heeft niet voor niets Delphi als woonplaats; hij is een orakel, en voor ons gewone stervelingen zijn zijn uitspraken niet altijd te volgen (tot ook wij verheven zijn)
:D
66 coupe

Bericht: # 89990Bericht 66 coupe »

lesmagnacs ,

weet je toevallig of het een daf 55 marathonblok is of dat het een gewone 1100 is ?

Afbeelding

Afbeelding
lesmagnacs
Contacteer:

daf motor

Bericht: # 89994Bericht lesmagnacs »

Geen idee, maar ik kom toevallig vanmiddag bij de eigenaar van de auto en zal kijken. !!! (mooi blokje trouwens op de foto). Ik heb de DAF nu grotendeels uit elkaar. De fuseepennen er uit gekregen met een fuseetrekker van de lokale DAF garage hier in het dorp. Alles is nog gewoon bij hem te bestellen. Binnenkort zal ik wat fotootjes op de site plaatsen. (is nu nog alleen maar een plaatje van de DAF in oude staat)

Groeten,
Cees
lesmagnacs
Contacteer:

gewoon blok

Bericht: # 90055Bericht lesmagnacs »

hoi 66 coupe, het is een gewoon blokje. Dus geen marathon blok.
Groeten,
Cees
66 coupe

Bericht: # 90103Bericht 66 coupe »

oke,

die niet ombouwen voor je renaultje.... als het een marathonblok betrof dan had je een leuke basis met c.a 44 kw (dafje loopt er zo 150 tot 160 km/pu mee)
lesmagnacs
Contacteer:

Waarom niet ???

Bericht: # 90104Bericht lesmagnacs »

OK. maar waarom die andere DAF motor niet ombouwen ? Is dat niet zinvol i.v.m. het vele werk zonder goed resultaat of zo ? Vooralsnog wil ik toch eerst proberen hoe de oude motor draait (ik heb hem rijdend naar onze loods gekregen). Ik heb echter nog een blokje liggen en omdat ik die DAF motor kan krijgen ga ik ze toch eens naast elkaar leggen en zien of er iets mee te doen is. Het blokje dat ik heb liggen is namelijk niet al te best meer. De kop is echter goed dus.......
Plaats reactie