Beste Sleutelaars
Had een probleem met de koeling ( Zie: net een R4, probleem met koeling)
Heb het nodige eraan gedaan om de oorzaak te achterhalen.
1. Thermostaat eruit.
2. Ventilator draait continu, onafhankelijk van sensor
3. Koelsysteem ontlucht
Wanneer mijn aouto geparkeerd staat met de linker kant lager dan de rechter komt er vloeistof uit mn uitlaat en toe komt er een "puf" uit en af entoe een wit rook pluimpje.
De auto start en rijd prima, word niet meer warm
Geen mayonaise achtige afzetting aan olie dop.
Ondanks ben ik bang voor het ergste een kapotte koppakking. Of is dit normaal?
Iemand een ander idee?
Weet er iemand een goedkope garage inde buurt van Utrecht, want een koppakking gaat mij zelf niet lukken helaas.
Heb er behoorlijk de balen van.
Groet Otto-Jan
Probleem: vloeistof uit de uitlaat
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:58 pm
- Locatie: Utrecht
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: wo mei 23, 2007 7:58 pm
- Locatie: Utrecht
Om het zeker te weten laat het koelwater systeem afpersen, ze zetten het koelwater onder druk en lezen af of de druk zakt, gaat de druk naar beneden dan heb je een lekkage die kun je dan zien aan de buitenkant radiateur slangen ex. zie je dit niet dan ben ik bang dat het de koppaking is, je kunt het ook merken na het afpersen als je de motor start dan loopt hij waarschijnlijk met een lekke kopppaking op drie cylinders en er zal ook veel witte rook uit de uilaat komen omdat door de druk er in de cylinder(s)een beetje koelwater in is gekomen,er dan toch een verbranding plaatsvind (slechte) omdat dit beetje koelwater niet verbrand verlaat het als stoom de cylinder. een tijdelijke oplossing waar ik zelf goede ervaring (2000km) mee heb gehad is Bear leaks ( ik weet niet of het goed is gespeld!) bij brezan het is een stroperige goedje met grove korrels er in.
succes!
succes!
Laatst gewijzigd door roberto op zo jun 10, 2007 12:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Laat het Orakel maar weer eens spreken
Water uit de uitlaat is normaal bij benzine oto's, een wit rookpluimpje ook.
Veel water en veel stoom, is niet normaal.
Koelvloeistof die via de uitlaat naar buiten komt is onmogelijk.
Wil je weten of je koppakking lek is, zijn er twee manieren.
1 - je laat de motor warm draaien, dan doe je hem uit !!!
Vervolgens knijp je in een radiator slang, is tie keihard, >>>kan<<< je koppakking lek zijn.
!!!! dus lees verder
Methode 2 is nog duidelijker
Je laat je motor warm draaien zonder de dop op je expansie pot.
Spuit het eruit of heb je continu luchtbellen, is tie kapot.
Maar........
je moet in beide gevallen we zeker weten dat je waterpomp werkt.
Ook daar kom je op een simpele manier achter.
N.l. je kachel vol open zetten en als je stil staat de blower aan.
Bij warmte pompt de pomp.
Het is verstandig dat je eerst de sensor in de radiator vervangt, dan warmdraaien, fan laten aanslaan en of tie ook weer uitschakeld.
Betekend n.l. ook dat de waterpomp werkt.
Water uit de uitlaat is normaal bij benzine oto's, een wit rookpluimpje ook.
Veel water en veel stoom, is niet normaal.
Koelvloeistof die via de uitlaat naar buiten komt is onmogelijk.
Wil je weten of je koppakking lek is, zijn er twee manieren.
1 - je laat de motor warm draaien, dan doe je hem uit !!!
Vervolgens knijp je in een radiator slang, is tie keihard, >>>kan<<< je koppakking lek zijn.
!!!! dus lees verder
Methode 2 is nog duidelijker
Je laat je motor warm draaien zonder de dop op je expansie pot.
Spuit het eruit of heb je continu luchtbellen, is tie kapot.
Maar........
je moet in beide gevallen we zeker weten dat je waterpomp werkt.
Ook daar kom je op een simpele manier achter.
N.l. je kachel vol open zetten en als je stil staat de blower aan.
Bij warmte pompt de pomp.
Het is verstandig dat je eerst de sensor in de radiator vervangt, dan warmdraaien, fan laten aanslaan en of tie ook weer uitschakeld.
Betekend n.l. ook dat de waterpomp werkt.
>> Doe mij maar een DAF <<