Een paar weken terug een leuke tomat rooie R4 gekocht, maar jammergenoeg nu al een probleem met de koeling.
Helaas ben ik nog niet erg handig met de R4, maar hoop het wel aardig snel te worden
Laats reed ik zwaar beladen door de stad bij mooi weer en moest veel voor het stop licht staat. UIteindelijk ging het temp lampje op het dashboard branden.
Ik vond het tijd om het koelsysteem te controleren. Heb de moter laten draaien bij silstand en de moter kookte met tien minuten, spoot langs de radiateur dop. Ventilator draaide niet en lampje was niet gaan branden. Heb de ventilator getest doormiddel van draadjes bij de sensor te verbinden. Deze doet het.
Toen ik de radiateur dop los wilde draaien gebeurde er iets vervelends. Tijdens het losdraaien brak er een stukje van de radiateur af, waardoor ik de dop er niet meer op kan draaien.

Ik vermoed dat ik in ieder geval een nieuwe radiateur nodig heb nu, maar maak me zorgen over de kwaliteit van de rest van het koelsysteem.
Thermostaat, waterpomp etc. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit stapsgewijs kan controleren? Ook vroeg ik me af of ik tijdelijk kan rijden met de auto wanneer ik de radiateur bij de dop tijdelijk met iets dicht maak.

Toen ik gewoon reed met de auto, voor dat ik er amateuristisch aan ging sleutelen en niet lang stil stond had ik geen problemen met de koeling.
Informatie over R 4 sleutel cursus is ook welkom.

Groet Otto-Jan uit Utrecht