Bout spruitstuk dolgedraaid

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bout spruitstuk dolgedraaid

Bericht: # 89457Bericht tinustilburg »

Ik zit met een probleempje... Een tijdje geleden begon de motor steeds meer lawaai te maken, en dit bleek te komen doordat ie valse lucht kreeg. De linkse 2 moeren van het spruitstuk zaten los. De 2e van links kon ik gewoon vastdraaien, maar toen ik de meest linkse wou vastdraaien merkte ik dat het draadeinde gewoon meedraait in de kop... Iemand een idee om het op te lossen? Ik dacht al aan locktite maar ik weet niet of dat nog nut heeft als het schroefdraad ver heen is...

En ik heb nog een probleempje. Als ik de motor heb afgezet ruikt de auto na ongeveer 10 minuten ontzettend naar benzine. Dus ik heb een keertje gekeken 10 minuten nadat ik de motor had afgezet: staat er gewoon een plasje benzine op de gasklep.. En ik snap echt niet hoe dat kan... Vlotter is goed, maar al zou die niet goed zijn, volgens mij houdt de benzinepomp op met pompen als de motor af is..?
Afbeelding
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

draadeind

Bericht: # 89471Bericht RVIER »

dag Tinus,

loctide werkt niet, te warm.

Het sprutstuk moet eraf. je kunt 2 dingen doen:
- dolle draad vervangen door een helicoil, daarna kan er weer een normaal draadeind in;
- opboren en M10 erin tappen. Draadeind M10 in de boormachien zetten en tegen een slijpsteen naanhouden todat er een diameter van 8 mm ontstaat M8 op de stomp snijden.

succes Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Gebruikersavatar
Rudi
Berichten: 2100
Lid geworden op: di jun 11, 2002 2:00 am
Locatie: Terheijden (N.Br.)

Re: draadeind

Bericht: # 89474Bericht Rudi »

RVIER schreef:dag Tinus,

loctide werkt niet, te warm.

Het sprutstuk moet eraf. je kunt 2 dingen doen:
- dolle draad vervangen door een helicoil, daarna kan er weer een normaal draadeind in;
- ...
succes Fons
Een helicoil werkt het beste,

heb dit al eens uitbesteed bij een garage waar ik destijds voor 2 bouten € 175,- incl. voor betaalde. Dus uitboren, uitvullen, opboren, originele bouten erin. Zelf een nieuwe pakking erop, netjes aandraaien, om en om liefst met een momentsleutel. Schijnt dat VAG VW in Breda hierin is gespecialiseerd.


Daarna rijdt de auto weer als een tiet (mag da?). :)

Succes, Rudi.
Gebruikersavatar
tinustilburg
Berichten: 119
Lid geworden op: di sep 07, 2004 4:15 pm
Locatie: Tilburg

Bericht: # 89484Bericht tinustilburg »

Kheb een treurige mededeling :( Net na 3 minuten rijden kwam er rook onder de kap vandaan... Kon niet meteen stoppen dus zsm gestopt kap open gedaan en toen zag ik dat er koelvloeistof uit spoot. Niet uit het reservoir, maar uit de voorkant van het blok :s Het leek uit de waterpomp oid te komen.... Koppakking of kapotte waterpomp ofzo?
Dus nu ben ik treurig. Weet niet of ik hem nog ga opknappen... Heb er al zoveel geld in gestoken en hij blijft maar kapot gaan...
Afbeelding
Gebruikersavatar
4TL
Berichten: 353
Lid geworden op: za mar 30, 2002 2:00 am
Locatie: Deventer
Contacteer:

Bericht: # 89485Bericht 4TL »

Hoogste waarschijnlijk de waterpomp. draaid e bougies er maar uit, kun je een hoop schade aan aflezen.
Beetje surfen op het net en voor 3 a 4 tientjes heb je thuis een nieuwe liggen.
Trek dan gelijk de kop eraf, laat deze tweezijdig vlakken (inlaatzijde dus ook) repareer gelijk de dolle boutgaten. Deze reparatiesetjes van recoil kosten geloof ik 20 euro
Kop er weer op en knallen maar.
Koppakking / set heb ik nog wel liggen.
Dagje werk en een schade van zo'n 125 euro als je het zelf doet.
Clio '98
Plaats reactie