motor of motor en bak uitbouwen? koppeling+koppaking defect
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
motor of motor en bak uitbouwen? koppeling+koppaking defect
Dag heren techneuten
Het gaat over mijn '67 R1123 met motor uit 1980 van TL dus een 845CC.
De koppakking moet vervangen worden en de koppeling. Wie weet wat het handigst is:
Bak demonteren en koppakking vervangen terwijl de motor nog in de auto zit.
Of compleet uitbouwen en daarna de bak van de motor nemen?
Volgens mijn simpele optiek als je de bak laat zakken kan het stuurhuis en dus ook de radiateur blijven zitten en scheelt het in de uren. Of moet het stuurhuis er toch uit als je enkel de bak demonteerd, dan kan ik beter het hele gebeuren uitbouwen.
Wie weet de beste manier??
En heb je idd het speciaal gereedschap nodig voor de kopbouten tussen de tuimelaars zoals in het wplhandboek staat of past ook gewoon dop 14??
Het gaat over mijn '67 R1123 met motor uit 1980 van TL dus een 845CC.
De koppakking moet vervangen worden en de koppeling. Wie weet wat het handigst is:
Bak demonteren en koppakking vervangen terwijl de motor nog in de auto zit.
Of compleet uitbouwen en daarna de bak van de motor nemen?
Volgens mijn simpele optiek als je de bak laat zakken kan het stuurhuis en dus ook de radiateur blijven zitten en scheelt het in de uren. Of moet het stuurhuis er toch uit als je enkel de bak demonteerd, dan kan ik beter het hele gebeuren uitbouwen.
Wie weet de beste manier??
En heb je idd het speciaal gereedschap nodig voor de kopbouten tussen de tuimelaars zoals in het wplhandboek staat of past ook gewoon dop 14??
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: motor of motor en bak uitbouwen? koppeling+koppaking def
het kan wel met dop 14, maar het is een beetje pielen en prutsen, m.a.w. creatieve benadering.p.oud schreef: En heb je idd het speciaal gereedschap nodig voor de kopbouten tussen de tuimelaars zoals in het wplhandboek staat of past ook gewoon dop 14??
Motor kan blijven hangen, de rest zit in de weg incl. motorkap
>> Doe mij maar een DAF <<
-