Gisteren onderweg naar de tandarts het haakje van de "koppelingstang" afgebroken. De ANWB maar weer eens gebeld. Dacht zelf dat het een sleepje zou worden maar de vriendelijke man was creatief en had er lol in.
Met een stukje kabel en twee tonnetjes een vervangend hulpstuk gemaakt. Hij kwam wat moeilijk in zijn vrij maar goed genoeg om naar werk en later naar Beverwijk te rijden om een nog betere oplossing te maken.
Na een leuk gesprek over natuurlijk auto's kreeg ik ook nog een rol tape om kapotte waterslangen mee te dichten van de ANWB-er.
Na zo'n pech dag heb ik eigenlijk alleen maar weer meer lol van de R4
Ivo, het plaatje van de koppelingsstang was vorig jaar al vrij ver ingesleten maar dat het al zo snel `door`zou gaan wist ik ook niet anders hadden we dat er ook maar meteen bij moeten vervangen.
Wordt de motor trouwens nog steeds zo warm?
Het gaatje in het plaatje hebben we ook iets kleiner gemaakt. Maar het was de stang net dat haakje aan het eind dat "op" was, gewoon helemaal versleten.
En of de motor te heet wordt weet ik nog steeds niet. Het blijft nog altijd anders rijden met een andere motor. Ga binnen kort even goed het koelsysteem weer eens schoonmaken. Hij lekt wel olie bij de oliekering volgens mij. Als ik het goed begrepen heb op het forum en de sleutelboeken moet het blok er weer uit. Daar heb ik eigenlijk weinig zin in. Maar als het moet dan moet het. Rijdt verder prima!!!!
Nou, als de motor te heet werd had je het al wel gemerkt aan een defecte koppakking of iets dergelijks. En met een lekkende oliekeering valt gelukkig te rijden. (Alleen de straat wordt smerig en je moet vaker het oliepeil controleren.)
groeten,
Gewoon steeds op een ander plekje in de straat zetten, dan valt het minder op.
Zag laatst wel een soort grijze aanslag op de stoters etc. zitten toen ik de olievul dop er af had om bij te vullen. Normaal ziet het er volgens mij wat metaal kleuriger uit. Kan dit door de carterdampen komen ofzo?.
Grijze aanslag is "Black Sludge": aangekoekte motorolie, door een bepaald additief dat in de jaren negentig in de "verbeterde'" loodvrije benzine zat. Ik zou eens googelen op sludge motorolie verwijderen, want je moet het volgens mij wel weg kunnen halen, ik weet alleen niet meer hoe.
Om de motor van binnen schoon te krijgen deden we er (in USA) een litertje ATF (automatenolie) bij de motorolie en dan na een stevige rit van zo'n 100 km olie verversen (incl filter). Motor was dan mooi schoon van binnen. Nix sludge meer o.i.d.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"