rook uit het dashbord

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
Kristian

rook uit het dashbord

Bericht: # 88700Bericht Kristian »

Ha,
vanochtend even het kapje losgehad dat onder het stuur zit. Even gekeken naar de richtingaanwijzer (daar ging het me om). Vind ik tussen de draden een beetje tape. Ik de tape weghalen, want ja, dat is natuurlijk niet mooi. Vanmiddag wil ik weg rijden, na 100 meter: ROOK uit het dashbord.

Nu heb ik een probleempje: een stuk of 5 draden zijn doorgebrand.
Moet ik nu de hele draad, van het begin tot het einde, vervangen? Of zijn er ook andere mogelijkheden?
Heeft iemand elektrisch schema van een R4 TL uit 1988??

groet
Kristian
Passion colors everything
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 88701Bericht Mark4GTL »

weet niet of je deze bedoelt>>>Dit Schema?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
GijSsie

Bericht: # 88702Bericht GijSsie »

je kan de draadjes toch ook gewoon heel simpel volgen en 1 voor 1 een nieuw stuk erin zetten. Ik zou niet de hele draad vernieuwen.
Savane 1993 =D
Kristian

Bericht: # 88704Bericht Kristian »

@ Mark: dat was het schema waar ik naar opzoek was. Dank.

@ Gijssie: Ik ben een leek op het gebied van elektriciteit en bedrading. Dus even voor de zekerhied: ik kan gewoon het verbrande stuk draad weghalen en vervolgens een nieuw stuk er weer tussen zetten. En dan het oude en het nieuwe stuk met een kroonsteentje verbinden.
Passion colors everything
GijSsie

Bericht: # 88708Bericht GijSsie »

idd een leek dus. Ik ben geen voorstander van kroonsteentjes, ik zou liever een doorverbinding gebruiken, het is een metalen hulsje met plastiek eroverheen, je hebt ze in het rood en blauw mischien nog wel in meerdere kleuren. Je drukt ze dicht met een speciale tang, wel eerst even de draad erin doen. Ze doen het uitstekend. zie link onderaan bericht, het is de but connector.

Een tweede optie zou zijn dat je van de oude draad eerst even kaal maakt vervolgens vertinnen een krimkousje erover. Een nieuwe draad ook even strippen en draad vertinnen en vervolgens tegen elkaar solderen, het krimpkousje over de gesoldeerde draad schuiven en vervolgens een vlammetje eronder zodat de kous smelt.

Ik weet niet precies waar je woont in wageningen maar 10mei ben ik daar op de universiteit, als het tegen die tijd nog niet verholpen is kom ik je graag helpen :wink: .

Afbeelding
Savane 1993 =D
Mark4GTL
Contacteer:

Bericht: # 88709Bericht Mark4GTL »

De bullet geval zou ook nog kunnen, is ook meteen geïsoleerd
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage

Oldtimeridioot...

http://www.mijnrenault4.nl
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 88714Bericht R4F6GTX Automaat »

Bullet geval kan wel maar dat kan ook weer los geraken want dat is eigenlijk een stekkertje en een contrastekkertje. Het butt (met 2 T's) is een doorverbind dingske, ook geïsoleerd, ontworpen voor zulke karweitjes. De letterlijke vertaling van "butt" is "kont" dus heel goed mogelijk dat het nog ontworpen is voor de Renault 4... of ga ik nu te ver....?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie