Sinds enige tijd hort en stoot mijn 4GTL uit 1984. Dit bokken gaat met grote kracht gepaard en uiteindelijk houdt ie er helemaal mee op. Ik heb toen zich dit eerste keer voordeed de ANWB gebeld, zij hebben de bougies, bougiekabels, verdelerkap, contactpunten en ontsteking gecontroleerd. Nadat zij alles schoongemaakt hebben en opnieuw bevestigd hebben reed hij weer redelijk. Totdat ik na een proefrit stil kwam te staan op vluchtstrook van de snelweg. De ANWB heeft me toen afgesleept naar de Renault garage.
De Renault garage heeft alles nog eens dunnetjes overgedaan heeft eveneens de carborateur schoongemaakt, brandstoffilter vervangen en de accu bijgevuld. Zij troffen water aan in de carborateur. Indien het probleem zou terugkomen is het advies om de branstofleiding te vervangen en de benzinetank te reinigen. Maar goed, hij reed weer als een zonnetje... echter het probleem duikt nu weer in alle hevigheid op!
Kan iemand mij helpen voordat ik weer een kostbare diagnose en mogelijke reparatie bij de garage moet laten uitvoeren.
Ik kwam op het forum al een paar soort gelijke problemen tegen (condensator, benzineleiding o.id.).
Alvast bedankt voor de hulp!