koets van onderstel afhalen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
koets van onderstel afhalen
nou had ik al de zoekfunctie gebruikt , maar dat leverde niet echt een duidelijke uitleg op .. ik wil van mijn 84 er gtl de koets van het onderstel hebben , iemand een mooi overzichtje waar en wat er zoal los moet ?
heb de motor enzo er nu toch uitliggen en er moet aan de dorpels gelast worden en aan de bodem waar hij overloopt naar de voorste balken . dan is het natuurlijk net zo makkelijk om hem op zn kop neer te zetten en alles kaal te maken , nodige te lassen en te behandelen .
alle tips zijn welkom !
greetz , Tom
heb de motor enzo er nu toch uitliggen en er moet aan de dorpels gelast worden en aan de bodem waar hij overloopt naar de voorste balken . dan is het natuurlijk net zo makkelijk om hem op zn kop neer te zetten en alles kaal te maken , nodige te lassen en te behandelen .
alle tips zijn welkom !
greetz , Tom
Laatst gewijzigd door Fous op zo apr 01, 2007 9:33 am, 1 keer totaal gewijzigd.
allereerst alle 18 a 20 boutjes losdraaien, er zitten er 2 vanachter, een paar in de dorpels en voorin nog een paar moet je gewoon even nalopen.
Dan heb je 2 optie's:
1 je kan de koets opkrikken onder de bodemplaat waar het reservewiel heeft gezeten, daar zit een versteviging. De koets gewoon ophoog krikken de kit laat vanzelf los, je kan het proeces versnellen met een fohn en een standleymes oid.
2 je legt 2 balken in de hoeken van de deurstijl dwars door de auto en als je dan een brug ter beschikking hebt kan je die balken op de brug leggen ze steken dan door de koets en dan is het een kwestie van brug ophoog totdat de 4 van de grond is. Dan weer even met de fohn erop.
Veel suc6. Leuk klusje, ik heb het zelf inmiddels 3keer op de eerste manier gedaan.
Dan heb je 2 optie's:
1 je kan de koets opkrikken onder de bodemplaat waar het reservewiel heeft gezeten, daar zit een versteviging. De koets gewoon ophoog krikken de kit laat vanzelf los, je kan het proeces versnellen met een fohn en een standleymes oid.
2 je legt 2 balken in de hoeken van de deurstijl dwars door de auto en als je dan een brug ter beschikking hebt kan je die balken op de brug leggen ze steken dan door de koets en dan is het een kwestie van brug ophoog totdat de 4 van de grond is. Dan weer even met de fohn erop.
Veel suc6. Leuk klusje, ik heb het zelf inmiddels 3keer op de eerste manier gedaan.
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
deuren e.d. zou ik er wel even uit halen werkt makkelijker en hoef je minder te tillen. De spatborden kunnen er ook af en je kan evt de kleine 3 hoekige ruitjes eruit drukken, de voorruit kan ook nog dashboard troep er allemaal uit en dan zou je uhm in je eentje op kunnen tillen en er mee weglopen 

Savane 1993 =D
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Hoe meer je er af haalt hoe minder je onverhoopt kunt beschadigen ( en het werkt ook makkelijker aan de afzonderlijke onderdelen). Kijk anders even of je een vraagbaak Renault 4 kunt vinden, daar staat het volgens mij wel in.
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
Die methode wordt ook in Frankrijk toegepast, kijk maar 's hier, de foto's halverwege de pagina.GijSsie schreef: Dan heb je 2 optie's:
1 je kan de koets opkrikken onder de bodemplaat waar het reservewiel heeft gezeten, daar zit een versteviging. De koets gewoon ophoog krikken de kit laat vanzelf los, je kan het proeces versnellen met een fohn en een standleymes oid.
Het lijkt niet erg netjes, maar het werkt uiteindelijk wel.
Renault Estafette 1000 Star ('70) | Renault Rodéo 6 1300 ('80) | Renault 4 TL Savane ('91) | Peugeot 605 SV 3.0 aut. ('94)