Voor al die niet rare anderen
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Voor al die niet rare anderen
Een nadenk dingetje
------------------------------------------------------------------------------------
Kenteken
Voertuigsoort : Bedrijfsauto
Merk :BERKHOF
Handelsbenaming :AMBASSADOR 200
Kleur(en) :N.v.t.
Brandstof :Elektriciteit
G3 Installatie :N.v.t.
Aantal cilinders :0
Cilinderinhoud :0 cm3
Vermogen :74 KW
Aantal zitplaatsen 36
Aantal staanplaatsen 5
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse Niet geregistreerd
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 10.443 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 14.440 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 19-05-2003
Datum eerste toelating 19-05-2003
Datum aanvang tenaamstelling 22-04-2005
Vervaldatum APK 07-10-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 0 kg
- middenas geremd 0 kg
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
------------------------------------------------------------------------------------
Kenteken
Voertuigsoort : Bedrijfsauto
Merk :BERKHOF
Handelsbenaming :AMBASSADOR 200
Kleur(en) :N.v.t.
Brandstof :Elektriciteit
G3 Installatie :N.v.t.
Aantal cilinders :0
Cilinderinhoud :0 cm3
Vermogen :74 KW
Aantal zitplaatsen 36
Aantal staanplaatsen 5
Roetfilter N.v.t.
Euroklasse Niet geregistreerd
Zuinigheidslabel Tijdelijk niet beschikbaar
Massa leeg voertuig 10.443 kg
Laadvermogen N.v.t.
Toegestane Maximum massa voertuig 14.440 kg
Massa rijklaar 0 kg
BPM N.v.t.
Datum eerste afgifte Nederland 19-05-2003
Datum eerste toelating 19-05-2003
Datum aanvang tenaamstelling 22-04-2005
Vervaldatum APK 07-10-2007
Wacht op keuren Nee
Maximum massa te trekken indien aanhangwagen:
- ongeremd 0 kg
- geremd N.v.t.
- oplegger geremd 0 kg
- autonoom geremd 0 kg
- middenas geremd 0 kg
Alleen voor brom- en snorfietsen:
Maximale constructiesnelheid N.v.t.
Vermogen N.v.t.
>> Doe mij maar een DAF <<
- cees en jantine
- Berichten: 814
- Lid geworden op: wo mar 05, 2003 2:00 am
- Locatie: papendrecht
berkhof maakt bussen..maar geen electrische zover ik weet
aha:
De Ambassador 200 is een 12 meter lichtgewicht busconcept voor stads- en streekvervoer. Onze engineering experts hebben hun ervaring van de afgelopen decennia gebruikt om een busconcept te construeren met een enorm gewichtsvoordeel ten opzichte van de huidige busconcepten, wat resulteert in een gunstig brandstofverbruik en lagere onderhoudskosten.
aha:
De Ambassador 200 is een 12 meter lichtgewicht busconcept voor stads- en streekvervoer. Onze engineering experts hebben hun ervaring van de afgelopen decennia gebruikt om een busconcept te construeren met een enorm gewichtsvoordeel ten opzichte van de huidige busconcepten, wat resulteert in een gunstig brandstofverbruik en lagere onderhoudskosten.
De fiets is ook heel gezond...heb een Fiat 850 gekocht
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
"voor iedereen die niet gek is"
Das pech hebben, ik sta bekend als De Gek...
Das pech hebben, ik sta bekend als De Gek...
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
is dat die "direct drive" bus die pasgeleden op tv was
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 852
- Lid geworden op: di dec 16, 2003 2:00 am
- Locatie: Enschede
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
komplimentenschoapke schreef:is dat die "direct drive" bus die pasgeleden op tv was
The Whisper
is een stille, energiezuinige bus. Hij rijdt in 2005 een paar maanden mee in de Apeldoornse stadsdienst. Inmiddels wordt een nog zuiniger prototype ontwikkeld dat in 2006 ook weer naar Apeldoorn komt.
Wielnaafmotoren
The Whisper is uitgerust met het e-Traction-systeem waarbij elektromotoren in de wielen zitten. De motoren drijven de wielen aan, maar kunnen op hun beurt ook weer door de wielen worden aangedreven. Daardoor kunnen de wielen energie teruggeven die wordt opgeslagen in accu’s. The Whisper rijdt niet alleen zuiniger, hij is bovendien ook veel stiller dan gewone bussen. De aandrijfconstructie kan ook in bestaande bussen worden toegepast.de Whisper in Apeldoorn
40 procent minder brandstof
Het prototype uit 2005 gaat al zuinig met energie om: het bespaart 7,4 procent brandstof in vergelijking met de reguliere stadsbus. Maar het prototype dat in 2006 in Apeldoorn rijdt, verbruikt zelfs 25 tot 40 procent minder brandstof dan de gewone stadsbus! Door kleinere wielen en kleinere, efficiëntere motoren wordt het nieuwe model 1500 kilo lichter. Ook krijgt het betere banden met een lagere rolweerstand. In combinatie met betere accu’s leidt dit tot een heel zuinige bus.
Whisper-projectpartners zijn busbouwer VDL Berkhof, vervoerder Connexxion, de gemeente Apeldoorn en motorenfabrikant e-Traction. De provincie draagt € 150.000 bij aan de ontwikkeling van The Whisper vanuit het Programma Innovatie Openbaar Vervoer Gelderland.
>> Doe mij maar een DAF <<
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Volgens mij is het al lang en breed 2007 hoor.Rodeo-6 schreef:komplimentenschoapke schreef:is dat die "direct drive" bus die pasgeleden op tv was
The Whisper
is een stille, energiezuinige bus. Hij rijdt in 2005 een paar maanden mee in de Apeldoornse stadsdienst. Inmiddels wordt een nog zuiniger prototype ontwikkeld dat in 2006 ook weer naar Apeldoorn komt.

Of valt Apeldoorn in een andere meridiaan?
erger nog, is een doodbloedent project omdat er niemand geld voor ontwikkeling instopt. vandaar dat het laatst op tv was om het weer eens onder de aandacht te brengen.
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;