deur slot

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
loek
Contacteer:

deur slot

Bericht: # 86513Bericht loek »

Ja hoor !!! een of andere dwaas heeft de 4 open gebroken en de radio gejat ! ( was ook nog de aller goedkoopste die er bestaat )
Natuurlijk het slot naar zijn mallemoer geholpen.

Nu heb ik nog een slot met sleutel liggen van een slopertje, maar...is wel van de verkeerde zijde ( bijrijderskant dus spiegelbeeld )

zou ik het cilindertje alleen kunnen demonteren ? iemand ervaring met deze gigaklus ?

Loek
schoapke

Bericht: # 86519Bericht schoapke »

is wel te doen, maar weet even uit mn hoofd niet meer hoe. [kijken en logisch denken kom je al een heel eind] Als je 1 sleutel wilt gebruiken voor alle sloten, kan je die in de cilinder stoppen en de palletjes vlakschuren. Werkt die ook voor die sleutel en mogelijk voor nog een paar andere, maar wie loopt er nou standaard met een r4 sleutel op zak :wink:
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 86527Bericht R4F6GTX Automaat »

Alle deur- en klepsloten van de R4 zijn identiek, dus kan je het zo overzetten. Uit elkaar halen/overzetten is gemakkelijk; wijst zichzelf.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
schoapke

Bericht: # 86538Bericht schoapke »

helaas is dat alleen voor de F4 en F6 omdat de het slot van een berline-achterklep een andere draairichting heeft is het cilindertje ook anders
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 86541Bericht R4F6GTX Automaat »

Daar heb je gelijk in; ik dacht effe alleen aan de Fjes.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie