Gastank
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
Gastank
Wie heeft er ervaring mee wat het oplevert & kost om een gastank in een 4 GTL te bouwen.
Dit ivm de dure benzinekosten en het feit dat ik toch nog bezig ben met m`n 4.
Het zou helemaal mooi zijn als iemand iemand kent die dat kan doen voor een x-bedrag
Groet Mark
Dit ivm de dure benzinekosten en het feit dat ik toch nog bezig ben met m`n 4.
Het zou helemaal mooi zijn als iemand iemand kent die dat kan doen voor een x-bedrag
Groet Mark
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Je kan het zelf doen, en dan laten controleren door rdw erkend bedrijf. Je kan het ook uitbesteden maar dan kost meer.
Plaatsen voor je tank in je koffer maar dan heb je minder ruimte, of ipv je reserve wiel.
Je betaald wel meer wegenbelasting(450 euro geloof ik) maar als je veel rijd is het goedkoper
Plaatsen voor je tank in je koffer maar dan heb je minder ruimte, of ipv je reserve wiel.
Je betaald wel meer wegenbelasting(450 euro geloof ik) maar als je veel rijd is het goedkoper
Savane 1993 =D
Je moet hem dan iig ivm nieuwe brandstofsoort bij de rdw opnieuw op kenteken laten zetten. Dat kost je 1-malig een x bedrag, dan natuurlijk de kosten voor je installatie (mijne overnemen?) maar of je dan ook per se een g3 installatie moet nemen, daar wist de gasinbouw meneer mij zelfs geen duidelijkheid over te geven. Misschien even navragen bij de rdw. Vervolgens rij je per km wel een stuk goedkoper! Dus afhankelijk van het aantal km dat je maakt is het snel of minder snel terugverdiend. Even zoeken op de rdw site zal je al een hoop info geven, maar ik ben nu even aan het werk
Het goedkoopst is het om een kenteken op gas te vinden en dat over te zetten, dan sla je de keuring bij de rdw over en kan je zowiezo een 2ehands installatie inbouwen
Het goedkoopst is het om een kenteken op gas te vinden en dat over te zetten, dan sla je de keuring bij de rdw over en kan je zowiezo een 2ehands installatie inbouwen
http://www.straverlpg.nl/default.asp?pageid=23
Die ringtank van de tweede foto, en tekst voor de schlesch zou net onder je 4tje passen. Benzine tank heeft 34 liter en LPG dan 38. 4tjes lopen iets minder zuinig op LPG dus aktieradus is dan 2x zo groot als normaal.
Poosje geleden was hier om het forum een meneer dageraad actief. Die heeft een LPG tank in zijn r4 laten bouwen, alleen die had een verhaal dat r4 blokjes niet zo goed op gas lopen. Er zou een blokje oid onder het gaspedaal geplaatst moeten worden om te verkomen dat je teveel gas geeft en dat de pakking er dan aan gaat. Wie weet er meer over te vertellen?
Die ringtank van de tweede foto, en tekst voor de schlesch zou net onder je 4tje passen. Benzine tank heeft 34 liter en LPG dan 38. 4tjes lopen iets minder zuinig op LPG dus aktieradus is dan 2x zo groot als normaal.
Poosje geleden was hier om het forum een meneer dageraad actief. Die heeft een LPG tank in zijn r4 laten bouwen, alleen die had een verhaal dat r4 blokjes niet zo goed op gas lopen. Er zou een blokje oid onder het gaspedaal geplaatst moeten worden om te verkomen dat je teveel gas geeft en dat de pakking er dan aan gaat. Wie weet er meer over te vertellen?
Savane 1993 =D
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Gelul; rijdt prima op gas. Als je een gaskop (dus met geharde klepzittingen) installeert kun je de originele klepspeling aanhouden, als je dat niet doet moet je (vooral de uitlaat)kleppen iets ruimer stellen, 0.05 ruimer, dus in 0.15-0.20 en uit 0.25. Ontsteking mag ietsje vroeger maar dat hoeft niet.
Mijn F6 Aut had 386.000 km gelopen waarvan de eerste 189.000 op benzine, de rest op gas. In die legergroene F6 zit ook gas, zonder gaskop; loopt prima.
Mijn F6 Aut had 386.000 km gelopen waarvan de eerste 189.000 op benzine, de rest op gas. In die legergroene F6 zit ook gas, zonder gaskop; loopt prima.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
dit zijn goede antwoorden. Ik zal es navraag doen bij de rdw en dan kijken of het mij iets op gaat leveren
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Past die ringtank er onder ja? Heeft iemand de maten van een wiel er naast gehouden? Kan me bijna niet voorstellen. Die kleinste tank daar is 600mm diameter, 220mm hoog.
Folkert had overigens twee dunne cilindertjes naast elkaar op de vloer liggen. (en de achterbank eruit, maar misschien is dat met bank ook wel pas te maken.)
Folkert had overigens twee dunne cilindertjes naast elkaar op de vloer liggen. (en de achterbank eruit, maar misschien is dat met bank ook wel pas te maken.)
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
-
- Berichten: 2954
- Lid geworden op: wo jul 12, 2006 4:36 pm
- Locatie: Enschede in het mooie Twente
- Contacteer:
ff van de rdw geplukt over gas
G3 Installatie
Een G3-gasinstallatie is een 'milieuvriendelijke' LPG-installatie, de zogenoemde derde generatie gasinstallaties. Heeft een voertuig een gasinstallatie, dan is onder de rubriek ‘Gasinstallatie’ op het kentekenbewijs vermeld welk soort. De RDW geeft dit aan met codes. Voor een normale gasinstallatie is dit de letter 'G' en voor een milieuvriendelijke gasinstallatie staat er ‘G3’ vermeld.
Dus toch G3 en niet E3
G3 Installatie
Een G3-gasinstallatie is een 'milieuvriendelijke' LPG-installatie, de zogenoemde derde generatie gasinstallaties. Heeft een voertuig een gasinstallatie, dan is onder de rubriek ‘Gasinstallatie’ op het kentekenbewijs vermeld welk soort. De RDW geeft dit aan met codes. Voor een normale gasinstallatie is dit de letter 'G' en voor een milieuvriendelijke gasinstallatie staat er ‘G3’ vermeld.
Dus toch G3 en niet E3
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Er zit nog wel verschil in wegenbelasting wat betreft een gewone gasinstallatie of een G3 installatie. Kijk hier maar eens voor het verschil.
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
Sowieso een handige link trouwens.
Ik heb voor mijn Volvo 164 eens geïnformeerd naar een G3 maar dat kon niet omdat er geen injectie en computer inzit.
Rik
http://www.belastingdienst.nl/reken/mrb/
Sowieso een handige link trouwens.
Ik heb voor mijn Volvo 164 eens geïnformeerd naar een G3 maar dat kon niet omdat er geen injectie en computer inzit.
Rik
-
- Berichten: 9001
- Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
- Locatie: Duckstad
Ringtank: 33 liter bruto daar gaat 20% vanaf i.v.m 80 % vuller de tank maat is diam 566 hoog 180 mm.
Zo'n tank past eronder alleen houd je dan niet zoveel liter meer over nl 26,4 L, en ik verwacht dat een 956cc ongeveer 1 op 8 gaat lopen op LPG dan is je actieradus maar 211km. Inbouw van een dergelijke tank kost 1000 euro incl. btw en gekeurd etc.
De tank kan mischien nog een maatje groter, maar aangezien ik nog geen 4 heb die in elkaar zit kan ik nog geen precieze maten opmeten.
Op die site van die duitser staat dat er een tank van diam 58 en hoogte 20 cm onder past. Ik heb geen tank van 20 hoog kunnen vinden maar wel 1 van 23. Inhoud van die tank is 40 liter bruto - 20% komt je op 32 liter maar ongeveer 8 km per liter is je actieradus zo'n 255km. Dat scheelt alweer 40km en mischien is dat wel net het laatste beetje dat je nodig had om bij de volgende benzine/lpg tank te komen want je benzine was al op
Zo'n tank past eronder alleen houd je dan niet zoveel liter meer over nl 26,4 L, en ik verwacht dat een 956cc ongeveer 1 op 8 gaat lopen op LPG dan is je actieradus maar 211km. Inbouw van een dergelijke tank kost 1000 euro incl. btw en gekeurd etc.
De tank kan mischien nog een maatje groter, maar aangezien ik nog geen 4 heb die in elkaar zit kan ik nog geen precieze maten opmeten.
Op die site van die duitser staat dat er een tank van diam 58 en hoogte 20 cm onder past. Ik heb geen tank van 20 hoog kunnen vinden maar wel 1 van 23. Inhoud van die tank is 40 liter bruto - 20% komt je op 32 liter maar ongeveer 8 km per liter is je actieradus zo'n 255km. Dat scheelt alweer 40km en mischien is dat wel net het laatste beetje dat je nodig had om bij de volgende benzine/lpg tank te komen want je benzine was al op
Savane 1993 =D