Eindelijk zit er een nieuwe bak op de trophy, maar voordat ik ga rijden moet er natuurlijk wel nog ff wat olie in.
Is er veel verschil in versnellingsbakolie en heeft er iemand een mening over wat beter is? En hoeveel moet er ongeveer in? Van bovenaf vullen totdat het door de aandrijdfasaansluiting er uit loopt, maar hoeveel is dat?
hoeveel en wat voor olie?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
Gewoon bij de Indus een litertje of drie halen. (er gaat 2kommanogwat in dacht ik) Standaard bakolie, niet al te moeilijk doen.
Vullen totdat het er bij de vulopening (die plug aan de rechterzijkant van de bak) weer uit komt. Als je de bovenste 'klep' eraf hebt gaat dat makkelijk, anders met een slangetje in de vulopening. Tip: warm de olie eerst flink op, dat spul is dik als stroop bij lage temperaturen en dan ben je lang bezig...
Vullen totdat het er bij de vulopening (die plug aan de rechterzijkant van de bak) weer uit komt. Als je de bovenste 'klep' eraf hebt gaat dat makkelijk, anders met een slangetje in de vulopening. Tip: warm de olie eerst flink op, dat spul is dik als stroop bij lage temperaturen en dan ben je lang bezig...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
pluggen
de pluggen moet je in ieder geval niet met een steeksleutel losmaken.
gebruik een dop met een binnentwaalfkant of een ringsleutel. De dop aan de zijkant kun je het best vanaf de onderkant losmaken (beschermplaat wegnemen).
Met een bahco met brede bek gaat het ook (en met een pijpentang ook, maar dat hoort eigenlijk niet, is alleen een laatste redmiddel.)
Ze zitten zo vast omdat het (volgens mij) er licht taps toelopende draad op zit
succes,
ps
volgens mij gaat er 1,8 liter in, volgens olyslager ook .
ik stop een lange slang in het vulgat en stop die in een trechter die ik ter hoogte van de accu vastmaak, de olie erin en wachten maar, door de lengte van de slag (en met name de hoogte van de trechter boven het vulpunt) loopt de olie sneller naar beneden.
gebruik een dop met een binnentwaalfkant of een ringsleutel. De dop aan de zijkant kun je het best vanaf de onderkant losmaken (beschermplaat wegnemen).
Met een bahco met brede bek gaat het ook (en met een pijpentang ook, maar dat hoort eigenlijk niet, is alleen een laatste redmiddel.)
Ze zitten zo vast omdat het (volgens mij) er licht taps toelopende draad op zit
succes,
ps
volgens mij gaat er 1,8 liter in, volgens olyslager ook .
ik stop een lange slang in het vulgat en stop die in een trechter die ik ter hoogte van de accu vastmaak, de olie erin en wachten maar, door de lengte van de slag (en met name de hoogte van de trechter boven het vulpunt) loopt de olie sneller naar beneden.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)