benzinetank

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

benzinetank

Bericht: # 84400Bericht tio bueno »

Moi, nog even een vraagje,
Vandaag heb ik de tank onder m'n restauratieproject gesleuteld. Weet iemand waar dat schroefdraad voor dient dat in de laadvloer zit, terhoogte van waar de tank onder zit? Daarachter zitten ook nog twee gaten, die zijn voor die beugel, dat weet ik, maar dat schroefdraad? Van tevoren had ik natuurlijk al wel goed gekeken, echter ik vond geen aanwijzing waar ik nog iets vast moest zetten aan de tank.

Ik hoor het wel weer van jullie,
Mvg,
Tio
Hola, yo soy Hans
Gebruikersavatar
GijSsie
Berichten: 1707
Lid geworden op: za nov 05, 2005 11:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht: # 84440Bericht GijSsie »

voor gordels achterin geloof ik
Savane 1993 =D
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84511Bericht tio bueno »

Ja dat klopt, maar die aansluitingen zitten in de wielkassen. In de laadvloer, middenvoor, zit een schroefdraad aansluiting. Zou dat aarde kunnen zijn voor de tank?? Nogmaals, ik zag geen aansluiting op de tank hiervoor??!!
Hola, yo soy Hans
Gebruikersavatar
Neeelz
Berichten: 349
Lid geworden op: vr nov 11, 2005 3:14 pm
Locatie: Den Haag

Bericht: # 84527Bericht Neeelz »

Een gordel loopt over je heupen heem: dus een bevestiging aan de wielkasten voor de gordel, en voor de gordelklikker (hoe heet zo'n ding eigenlijk) zit ie dus midden achter de achterbank: twee gaten naast elkaar volgens mij. Je tank hoeft toch niet geaard te worden, dat is ie al door alle bouten etc.
Een quatrelle is het wel!
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84531Bericht tio bueno »

Je hebt gelijk, echter nu weet ik nog niet waarvoor die aansluiting dient? Er kan iets van een m8 in volgens mijn. Vlak voor die gaten voor dgordels. Er zit schroefdraad in.
Hola, yo soy Hans
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

gat in laadvloer

Bericht: # 84544Bericht RVIER »

dag,

er is een gat in de hartlijn van de laadvloer, waarmee je de tank vastzit. Dat is en lange bout M8. De tank zit zodoende met 3 bouten vast.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84545Bericht tio bueno »

met drie bouten dus.. Ik heb hem ooit losgehaald maar dit deel van de bevesiging ben ik blijkbaar even vergeten. Hoe zit ie vast dan, op de tank zie ik geen bevestigingspunt!?
Hola, yo soy Hans
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

gat

Bericht: # 84551Bericht RVIER »

hallo,

er zit toch een gat in de tankrand (het platte stuk waar de beide helften op elkaar zijn gelast) aan de voorzijde. Als je de tank naar boven trekt komt hij tegen een beugel die aan de achterzijde van het chasssis gelast.

Doe je wel nog even de rubber stukjes tussen tank en bevestigingpunten?

succes

ps. heb je de soldeerrand tussen vulpijp en de tank nog gecontroleerd op scheurtjes?.
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84556Bericht tio bueno »

We hebben het blijkbaar over twee verschillende bevestigingen. Die lange bout aan de kop van de tank, die zit inderdaad al vast. Echter nu heb ik nog steeds dat tapeindje waar ik het doel niet van ken. Moet ook een m8 in maar dan een korte. Waarschijnlijk is het niet voor de bevestiging voor de tank. Voor alle duidelijkheid, Het is een gtl uit 79'. Heeft misschien tijdelijk een tapeindje daar gezeten?? gewoon voor de leukigheid 8)
Hola, yo soy Hans
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84564Bericht tio bueno »

Weet niemand wat de functie is van dat tapeindje??????????? :roll:
Hola, yo soy Hans
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

draadeind M8

Bericht: # 84567Bericht RVIER »

heb je en foto?

fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84570Bericht tio bueno »

Ik zal kijken of ik een fotootje kan maken. Hoe zit dat dan bij de jouwe? Zit daar geen tapeindje?
Hola, yo soy Hans
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

geen draadeind

Bericht: # 84571Bericht RVIER »

hallo,

ik snap er niets van. Net naar een chassis gekeken en daar hebben ze in plaats van de " lange derde bout van de tank" in het beugeltje een bout vastgelast. Voor de rest zie ik niets, ook niet aan /op de traverse waarin de twee andere bevestiginspunten (draadbusen M7) van de tank (en aan de bovenzijde de draadgaten voor de veligheidsriemen) zitten.

ik ben benieuwd naar wat er op de foto staat.

vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
tio bueno
Berichten: 81
Lid geworden op: do aug 03, 2006 1:58 pm

Bericht: # 84572Bericht tio bueno »

Het is inderdaad lastig praten zonder foto. Ik heb het wel over een tapeind in de laadvloer. Ik heb een sleutelboek van de renault, dat ding dat de club ook uitgeeft, daar zie je ook dat tapeinde zitten! Op pagina 200 nog wat. Jammer genoeg melden ze hier niets over.
Hola, yo soy Hans
RVIER
Berichten: 2280
Lid geworden op: di okt 31, 2006 12:23 am
Locatie: eindhoven

draadaind

Bericht: # 84587Bericht RVIER »

ik heb het ook even opgezocht in de Haynes (vertaakd door Kluwer) op pagina 218 en 219 wordt de benzine tank besproken,
geen draadeind!
vr gr Fons
Erg geel (X lichtblauw als mijn bedje)
Plaats reactie