Digitaal klokje verzetten van de Kangoo?
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- RenaultVierWiel
Digitaal klokje verzetten van de Kangoo?
Het is wellicht een beetje "vloeken in de R4kerk", maar wie weet hoe het digitale klokje (zit bij de kilometer- en dagteller) van een Kangoo 1999 verzet moet worden? Heb de auto gekocht toen het zomertijd was, zonder handleiding. Nu het wintertijd is, wil ik de tijd aanpassen.
Wie, oh wie, kan het in de handleiding opzoeken, of weet het zo en kan het me vertellen?
Ik durf het hier te vragen omdat ik weet dat veel R4-rijders tegenwoordig voor dagelijks gebruik in de "opvolger van de R4" rijden.
Wie, oh wie, kan het in de handleiding opzoeken, of weet het zo en kan het me vertellen?
Ik durf het hier te vragen omdat ik weet dat veel R4-rijders tegenwoordig voor dagelijks gebruik in de "opvolger van de R4" rijden.
- Sebastiaan
klokje Kangoo
knopje van de dagteller op het instr.paneel ingedrukt houden, dan gaat hij volgens mij knipperen, en dan kun je de tijd verstellen.
Suc6 ermee
Suc6 ermee
- RenaultVierWiel
Re: klokje Kangoo
Bedankt voor je reactie. Echter het probleem is hiermee niet opgelost, omdat alleen de dagteller op nul gaat. De tijd kun je op deze manier niet verzetten. Die had ik trouwens al geprobeerd. Maar,........... andere knopjes om uit te proberen, kan ik ook niet ontdekken.Sebastiaan schreef:knopje van de dagteller op het instr.paneel ingedrukt houden, dan gaat hij volgens mij knipperen, en dan kun je de tijd verstellen.
Suc6 ermee
Sebastiaan heeft gelijk, er is echter wel een maar aan.
Je kunt 2x drukken op dit knopje, 1 maal voor de dagteller en 1 maal om de totaalteller weer te zien.
Hier moet je het knopje even ingedrukt houden,
de totaalteller is niet meer zichtbaar, alleen het klokje waarvan de minuten blijven knipperen.
Nu is het zaak de boel bij te zetten, terug is niet mogelijk, je moet dus nu het knopje ingedrukt houden en je zult zien dat de uren en minuten nu veel vlotter rondgaan.
Doe dit tot je op het gewenste uur zit en ga dan over op drukken-loslaten-drukken, kort achter elkaar.
Alleen zo stel je de tijd bij, met terug naar zomertijd is het een stuk makkelijker.
Succes.
Je kunt 2x drukken op dit knopje, 1 maal voor de dagteller en 1 maal om de totaalteller weer te zien.
de totaalteller is niet meer zichtbaar, alleen het klokje waarvan de minuten blijven knipperen.
Nu is het zaak de boel bij te zetten, terug is niet mogelijk, je moet dus nu het knopje ingedrukt houden en je zult zien dat de uren en minuten nu veel vlotter rondgaan.
Doe dit tot je op het gewenste uur zit en ga dan over op drukken-loslaten-drukken, kort achter elkaar.
Alleen zo stel je de tijd bij, met terug naar zomertijd is het een stuk makkelijker.
Succes.
- RenaultVierWiel
Rudi, jij ook hartelijk dank voor je reactie. Ik heb het volgende gedaan:Rudi schreef:Sebastiaan heeft gelijk, er is echter wel een maar aan.
Succes.
Op het moment dat de totaalteller zichtbaar is, heb ik de knop ingedrukt gehouden. De totaalteller verdwijnt en de dagteller gaat knipperen. Na enige tijd wordt de dagteller op nul gezet. Ik kan de tijd dus niet instellen. Wat doe ik fout?
Ik heb even mijn vrouw geraadpleegt, zij zet het klokje altijd bij en dan gelijk 5 minuten vooruit. Volgens haar moet je bij het oude type Kangoo de knop oplichten (uittrekken) om uur en tijd in te stellen.
Ik blijf bij mijn verhaal, voor een leek is het even stoeien, maar je komt er echt wel uit.
Hoe het ook zij, het zit em in het knopje.
Ik blijf bij mijn verhaal, voor een leek is het even stoeien, maar je komt er echt wel uit.
Hoe het ook zij, het zit em in het knopje.
- Sebastiaan
- RenaultVierWiel
Rudi en Sebastiaan,
Het mysterie is opgelost!!!
Het bleek niet de knop indrukken te zijn en ook niet de knop uittrekken.
Om in het menu tijdsinstelling te komen: de knop kort naar rechts draaien, waarna de uren beginnen te knipperen. Door nu de knop in te drukken, kun je de uuraanduiding verzetten. Daarna de procedure herhalen voor de minuteninstelling.
Nogmaals bedankt voor het meedenken heren (Jasper ook natuurlijk).
Om in het menu tijdsinstelling te komen: de knop kort naar rechts draaien, waarna de uren beginnen te knipperen. Door nu de knop in te drukken, kun je de uuraanduiding verzetten. Daarna de procedure herhalen voor de minuteninstelling.
Dan heeft Renault dit toch veranderd, ik moet echt doen wat ik schreef.RenaultVierWiel schreef:Rudi en Sebastiaan,
Maar die van ons is dan ook een phase 2 uit 2003.
Ach, leuk voor later...