Een auto van 1150 Kg rijdt met een snelheid van 72 km/u.
Het wegdek is droog en heeft een temperatuur van 21 graden celclius.
De auto heeft een vermogen van 110 pk en de banden hebben een druk van 1.5 bar.
Nu neemt de auto een bocht van 20 graden naar links.
Welk wiel is onder deze omstandigheden het minst onderhevig aan slijtage?
het reservewiel
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat schreef:Een auto van 1150 Kg rijdt met een snelheid van 72 km/u.
Het wegdek is droog en heeft een temperatuur van 21 graden celclius.
De auto heeft een vermogen van 110 pk en de banden hebben een druk van 1.5 bar.
Nu neemt de auto een bocht van 20 graden naar links.
Welk wiel is onder deze omstandigheden het minst onderhevig aan slijtage?
het reservewiel
Dit is niet uit te rekenen als je de leeftijd, het gewicht en de nationaliteit van de chauffeur niet weet.
R4F6GTX Automaat schreef:Een auto van 1150 Kg rijdt met een snelheid van 72 km/u.
Het wegdek is droog en heeft een temperatuur van 21 graden celclius.
De auto heeft een vermogen van 110 pk en de banden hebben een druk van 1.5 bar.
Nu neemt de auto een bocht van 20 graden naar links.
Welk wiel is onder deze omstandigheden het minst onderhevig aan slijtage?
het reservewiel
Dit is niet uit te rekenen als je de leeftijd, het gewicht en de nationaliteit van de chauffeur niet weet.
Oh jewel, je gaat gewoon uit van een normale bestuurder met auto, gewicht is dus inclusief gewicht bestuurder (of je telt er 80 kilo bij op) en je normaliseert alle waarden en gaat lekker aan de slag met je Grafisch Rekenmachine
Automobielen: Blauwe Volvo 245 uit 1979 Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967 Renault FUEGO GTL 1983 Grijs Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Als die waarden maken niets uit om zoiets te berekenen... Of je hebt tien keer zoveel gegevens nodig...
Voor een procentueel verschil kan je nog een waarde aannemen van de gemiddelde versnelling naar links.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!