Zoals elders te lezen valt, ben ik een R4 van 1968 aan het demonteren voor een algehele restauratie.
De wagen staat in mijn huis in Zuid-Frankrijk, dus slechts een paar dagen per jaar heb ik er tijd voor, ben dus al 2 jaar bezig met de algehele demontage.
Nu staat het chassis er inmiddels uitgekleed bij, met slechts de draagarmen er nog aan, het staat dus nog op de wielen.
Ik wil eigenlijk alle draagarmen er ook nog vanaf halen, zodat ik het chassis ondersteboven op blokken kan zetten, zodat ik aan de onderkant kan gaan lassen. Wellicht de hele bodemplaat nieuw kopen en erop lassen. Is vermoedelijk minder werk dan allemaal lapjes gaan maken en netter ook, voor het beste eindresultaat.
Vanwege de torsievering, ben ik een beetje huiverig die boel los te halen.
Kunnen jullie advies geven ???
Als ik die torsievering losmaak, hoe moet ik de boel dan weer vastzetten als ik ga opbouwen ? Is het lastig dan wel moeilijk die torsievering opnieuw te monteren ? En hoe stel ik de boel weer af als ik de draagarmen weer ga hermonteren. Moet natuurlijk wel weer op de juiste hoogte en zo komen te staan.
Alvast bedankt voor de tips !
Over 2 jaar is de auto 40 jaar oud, hopelijk is hij dan weer inelkaar en rijdend......
Groeten,
Tom.
draagarmen demonteren
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
draagarmen demonteren
Later is allang begonnen en vandaag komt NOOIT meer terug
Hallo Tom
Zelf ben ik ook bezig met een soortgelijke klus. Onlangs heb ik de as in zijn geheel onder de auto uitgehaald. Dus ik demonteer de torsieassen niet uit de z'n houders. Op deze manier hoeft er ook niets afgesteld te worden. Wel verwacht ik dat na montage de achterwielen uitgelijnd moeten worden. Maar dat moet geen probleem zijn. Overigens kun je door het snuffelen op dit forum heel wat te weten komen. Want wij zijn niet de eersten die dit soort ingrepen uitvoeren. Anderen gingen ons voor en hebben mooie fotorapportages gemaakt waar ik al veel nuttig plezier aan beleefd heb.
Succes ermee, Ervier.
Zelf ben ik ook bezig met een soortgelijke klus. Onlangs heb ik de as in zijn geheel onder de auto uitgehaald. Dus ik demonteer de torsieassen niet uit de z'n houders. Op deze manier hoeft er ook niets afgesteld te worden. Wel verwacht ik dat na montage de achterwielen uitgelijnd moeten worden. Maar dat moet geen probleem zijn. Overigens kun je door het snuffelen op dit forum heel wat te weten komen. Want wij zijn niet de eersten die dit soort ingrepen uitvoeren. Anderen gingen ons voor en hebben mooie fotorapportages gemaakt waar ik al veel nuttig plezier aan beleefd heb.
Succes ermee, Ervier.
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...