mp3 over am radio
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
mp3 over am radio
Er is hier een jongen op mijn werk met een volvo amazone, inclusief originele am radio.
Nu wil hij graag zijn mp3 speler daarin gebruiken. Weet iemand iets om het uitganganssignaal van die mp3 speler versterkt te laten worden door die radio?
let op 1: het is enkel am dus die apparaatjes die een koptelefoonsignaal omzetten in een fm frequentie zijn (behalve verboden ook) onbruikbaar
Let op 2: er zit geen cassettespeler op dus die cassettebandjes met een draadje er aan die je in je koptelefoonuitgang van je speler kan stoppen zijn ook onbruikbaar
Nu wil hij graag zijn mp3 speler daarin gebruiken. Weet iemand iets om het uitganganssignaal van die mp3 speler versterkt te laten worden door die radio?
let op 1: het is enkel am dus die apparaatjes die een koptelefoonsignaal omzetten in een fm frequentie zijn (behalve verboden ook) onbruikbaar
Let op 2: er zit geen cassettespeler op dus die cassettebandjes met een draadje er aan die je in je koptelefoonuitgang van je speler kan stoppen zijn ook onbruikbaar
misschien heb je hier wat aan:
link
link
misschien erg kort door de bocht, maar heb je voor de prijs van zo'n aparaatje niet een mooie 2e hands radio met aux-in of cassete dek?
R4F4 FASA 1977
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://schoapke-r4-fasa.weebly.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-
Ik denk niet dat deze persoon met Amazon zijn mooie originele radio wil verwisselen met een modern zwart plastiek ding met 30 kleuren...
Vraag is eigenlijk: zijn er ook AM zendertjes die je aan je iPod kan hangen?
Of:
Weet iemand hoe je een aansluiting op je AM-radio kan maken, zodat je een alternatief signaal kan invoeren?
Vraag is eigenlijk: zijn er ook AM zendertjes die je aan je iPod kan hangen?
Of:
Weet iemand hoe je een aansluiting op je AM-radio kan maken, zodat je een alternatief signaal kan invoeren?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
Het is even geleden (ca. 35 jaar) dat ik mij met radiootjes en zendertjes bezighield. Maar als ik er iets van onthouden heb is dit het volgende:
Een radio (AM zowel als FM) heeft een RF gedeelte en een LF gedeelte.
Het RF gedeelte is het ontvangstgedeelte, waar zich ook de afstemming bevindt; het LF gedeelte is het versterkerdeel. Wanneer je nu een signaal 'invoert' op het punt waar het RF signaal eindigt en verdergaat als LF signaal moet het mogelijk zijn een alternatief signaal in te voeren. Dus van een MP-3 speler of zoiets. De vraag is meestal waar begint dit LF gedeelte. Een schema is dikwijls niet meer niet voorhanden, maar wellicht dat er in je kennissenkring een oude elektronica-hobbyist te vinden is die je hierbij kan helpen.
Een radio (AM zowel als FM) heeft een RF gedeelte en een LF gedeelte.
Het RF gedeelte is het ontvangstgedeelte, waar zich ook de afstemming bevindt; het LF gedeelte is het versterkerdeel. Wanneer je nu een signaal 'invoert' op het punt waar het RF signaal eindigt en verdergaat als LF signaal moet het mogelijk zijn een alternatief signaal in te voeren. Dus van een MP-3 speler of zoiets. De vraag is meestal waar begint dit LF gedeelte. Een schema is dikwijls niet meer niet voorhanden, maar wellicht dat er in je kennissenkring een oude elektronica-hobbyist te vinden is die je hierbij kan helpen.
Een dag niet gesleuteld is een dag niet geleefd...
zet tussen de speaker draad een kroonsteentje met daaraan een kabel met een jack. laat je radio uit, maar zorg wel voor voeding voor de mp3 [misschien met losse versterker ertussen]
R4F4 FASA 1977
maar in die laatste optie wordt het niet versterkt, ik weet niet of een mp3 apparaat zoveel uitgangsvermogfen heeft. En inderdaad, die persoon wil graag zijn originele 40 jaar oude radio bewaren.
Toevallig zag ik bij duke gisteren een mooie optie: versterker onder de stoel leggen en de speler daar op aansluiten. De radio kan dan evt ook via die versterker of gewoon voor de sier in het dash, want wie wil er nu de hele dag naar radio 10gold luisteren.
Toevallig zag ik bij duke gisteren een mooie optie: versterker onder de stoel leggen en de speler daar op aansluiten. De radio kan dan evt ook via die versterker of gewoon voor de sier in het dash, want wie wil er nu de hele dag naar radio 10gold luisteren.
- Luke Duke
- Contacteer:
@ Brecht:
Ik weet dat er voor de Ipod speciale fm zendertjes zijn gemaakt die je makkelijk op de Ipod kan aansluiten. Dit werkt als een minizender wat je Radio dan oppikt. Zo houdt je je Ipod in je zak en hoef je alleen je radio af te stemmen op de frequentie wat het zendertje uitzend.
Alleen zijn ze in Nederland uit de handel gehaald omdat ze in strijd zijn met de zendrechten. Maar via via is er vast wel aan te komen
onze oplossing
Ik weet dat er voor de Ipod speciale fm zendertjes zijn gemaakt die je makkelijk op de Ipod kan aansluiten. Dit werkt als een minizender wat je Radio dan oppikt. Zo houdt je je Ipod in je zak en hoef je alleen je radio af te stemmen op de frequentie wat het zendertje uitzend.
Alleen zijn ze in Nederland uit de handel gehaald omdat ze in strijd zijn met de zendrechten. Maar via via is er vast wel aan te komen
onze oplossing
Re: mp3 over am radio
Tenzij die dingen er ook in am uitvoering zijn natuurlijk, of tenzij je die fm dingen makkelijk om kan bouwen tot am...brecht schreef: let op 1: het is enkel am dus die apparaatjes die een koptelefoonsignaal omzetten in een fm frequentie zijn (behalve verboden ook) onbruikbaar