inderdaad eens goed naar het remsysteem kijken, de 4 die ik had had dat ook totdat de remmen eens goed werden bekenen, cilindertjes bleken vast te zitten, remvloeistof niet goed etc, dus snel effe checken en hij zal remmen als iedere andere normale auto!
Als ik oranje zie dan geef ik altijd nog een peutje gas... Maar misschien komt dat omdat ik in Amsterdam woon...
Ik zou je gehele remsysteem even nakijken.
- dikte remschijven
- dikte en staat van de blokken (verbrand?)
- staat van de flexibele leidingen (vervangen is niet achterlijk duur, redelijk simpel en je wint een hoop, doordat nieuwe leidingen niet zo uitzetten als die oude)
- achteremmen zijn minder belangrijk, maar kijk ook daar het hele setje incl. de remdrukverdeler even na.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
De prijzen lopen uiteen .
Nu nog iemand die ze erin kan ztten.
Heb btw nog wat roest ontdekt, zal binnekort een pic posten.
Enfin, ik ga binnenkort langs bij Rinootje, als die uitnodiging nog staat .
kan hij eens oordelen wat er allemaal aan mijn renaultje moet gebeuren.
Bel, mail... Ik laat het je ruim van tevoren weten.
Het zal als dat jou uitkomt waarschijnlijk volgende week worden. Liefst doordeweeks. Weet niet hoe hard jij werkt?
jbeekmann schreef: staat van de flexibele leidingen (vervangen is niet achterlijk duur, redelijk simpel en je wint een hoop, doordat nieuwe leidingen niet zo uitzetten als die oude)
Volgens mij ben ik ook aan nieuwe remslangen voor toe...
In september, met dat warme weer remde hij nauwelijks (lees: door de bodem heentrappen), nu is het koud, de slangen vast minder flexibel en het remmen gaat een stuk beter, geen stress meer.
Herken je dit? Vervang dan net als ik je remslangen voor!