geen idee, maar rijden doet ie nu niet meer...
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
geen idee, maar rijden doet ie nu niet meer...
Goede middag, hopelijk heeft iemand een idee voor wat ik moet doen, ik zal vertellen wat er gebeurt is.
heenweg ging alles prima, terugweg ook, tot ik even stilstond om een winkel in te gaan. Ik draai mijn contact sleutel om de sleutel eruit te halen en ik merk dat het 5 sec langer dan normaal duurt voordat de motor afslaat. mmh, maar oke.
Daarna wil ik weer wegrijden maar wil de auto niet starten zonder dat ik de choke bijna helemaal uittrek. Meteen merk ik dat het toeren tal maar blijft oplopen als ik de koppeling intrap (zoals wanneer je het gas niet loslaat) rijden gaat moeizaam stotteren en bokken al the way, als ik rem voor stoplicht slaat ie af. maar het vreemdste is nog dat hij zonder choke niet werkt en met choke dus zo hoog in de toeren loopt. ik heb mijn gas pedaal niet meer gebruikt en kon zo vanuit zijn 1, naar de 2 en 3 en ik reed dan zonder mijn gaspendaal in te trappen 80 a 90 km/uur mee.
ik heb thuis gekomen geprobeerd iets te zien of ontdekken, ik dacht aan een vasthangende gaskabel of iets, maar dat is het niet.... nu een dag later is mijn accu helemaal leeg. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? ik hoor graag van u allen.
Mvg Tim
heenweg ging alles prima, terugweg ook, tot ik even stilstond om een winkel in te gaan. Ik draai mijn contact sleutel om de sleutel eruit te halen en ik merk dat het 5 sec langer dan normaal duurt voordat de motor afslaat. mmh, maar oke.
Daarna wil ik weer wegrijden maar wil de auto niet starten zonder dat ik de choke bijna helemaal uittrek. Meteen merk ik dat het toeren tal maar blijft oplopen als ik de koppeling intrap (zoals wanneer je het gas niet loslaat) rijden gaat moeizaam stotteren en bokken al the way, als ik rem voor stoplicht slaat ie af. maar het vreemdste is nog dat hij zonder choke niet werkt en met choke dus zo hoog in de toeren loopt. ik heb mijn gas pedaal niet meer gebruikt en kon zo vanuit zijn 1, naar de 2 en 3 en ik reed dan zonder mijn gaspendaal in te trappen 80 a 90 km/uur mee.
ik heb thuis gekomen geprobeerd iets te zien of ontdekken, ik dacht aan een vasthangende gaskabel of iets, maar dat is het niet.... nu een dag later is mijn accu helemaal leeg. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? ik hoor graag van u allen.
Mvg Tim
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
417 gtl 84...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
Dat doorlopen als je de contactsleutel hebt omgedraaid (dieselen) kun je dacht ik krijgen als er wat koolresten in de kop blijven gloeien. Kool in de kop duidt op niet zo'n fijne verbranding, en dat kan de elektrische spullen liggen of aan de timing. Of aan het mengsel. Ik zou denken dat roet duidt op te weinig lucht, oftewel een te rijk mengsel.
Dat alleen rijden als je de choke uittrekt is sinds een week onverbrekelijk verbonden met een verstopte sproeier
( http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7277 ).
Of valse lucht blijf ik eigenwijs roepen. In ieder geval een te arm mengsel.
En hiermee komen we er niet echt uit, is het nou te rijk of te arm, maar de carb schoonmaken doet niemand kwaad.
Dat doorlopen na contactsleutel omdraaien, deed ie dat altijd al een beetje, of is dat helemaal nieuw ?
Dat alleen rijden als je de choke uittrekt is sinds een week onverbrekelijk verbonden met een verstopte sproeier
( http://www.r4club.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7277 ).
Of valse lucht blijf ik eigenwijs roepen. In ieder geval een te arm mengsel.
En hiermee komen we er niet echt uit, is het nou te rijk of te arm, maar de carb schoonmaken doet niemand kwaad.
Dat doorlopen na contactsleutel omdraaien, deed ie dat altijd al een beetje, of is dat helemaal nieuw ?
Laatst gewijzigd door Willem de Zwijger op vr aug 25, 2006 3:27 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Er is een vacuumslang losgeschoten tijdens dat 'nadieselen'. Check die allemaal even, let vooral op degene die aan de motorzijde op het spruitstuk zit, daar onderin. Die kan wel eens verhard zijn en dan dicht hij niet meer goed af.
Wat die accu er mee te maken heeft kan ik niet thuisbrengen.
Wat die accu er mee te maken heeft kan ik niet thuisbrengen.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
dat "nadieselen" is helemaal nieuw, nog niet eerder mee gemaakt.
Ik ga kijken wat ik schoon kan maken aan de carb en ik ga naar de slangetjes kijken.
Maar verklaart jullie antwoord nu ook waarom het toerental zo hoog oploopt op alleen choke? en dat ik 80 rijdt zonder gaspendaal te gebruiken?
Ik ga kijken wat ik schoon kan maken aan de carb en ik ga naar de slangetjes kijken.
Maar verklaart jullie antwoord nu ook waarom het toerental zo hoog oploopt op alleen choke? en dat ik 80 rijdt zonder gaspendaal te gebruiken?
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
417 gtl 84...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen
- Rodeo-6
- Berichten: 1174
- Lid geworden op: di jun 04, 2002 2:00 am
- Locatie: Delphi alleen op afspraak
- Contacteer:
Hou eens op met die zwam verhalen jasperjbeekmann schreef:Er is een vacuumslang losgeschoten tijdens dat 'nadieselen'. Check die allemaal even, let vooral op degene die aan de motorzijde op het spruitstuk zit, daar onderin. Die kan wel eens verhard zijn en dan dicht hij niet meer goed af.
Wat die accu er mee te maken heeft kan ik niet thuisbrengen.
>> Doe mij maar een DAF <<
of ik het probleem nu heb opgelost weet ik nog niet zeker, accu leeg en effe geen buur in de buurt..... Maar zat een slang los, een dikke die van de carb naar het blok loopt (ook vuil van binnen met zwarte smurrie (olie en vuil gok ik) en heb de gaskabel maar weer op de arm gelegd......
ga ervan uit dat dit het problem moet zijn geweest, morgen weet ik het zeker!
I'll keep ya informed, en nog bedankt voor de pointers, stuurde me iig wel de goede kant op!
ga ervan uit dat dit het problem moet zijn geweest, morgen weet ik het zeker!
I'll keep ya informed, en nog bedankt voor de pointers, stuurde me iig wel de goede kant op!
en nu is het zaak het beestje te onderhouden!
417 gtl 84...
417 gtl 84...
-
- Berichten: 2765
- Lid geworden op: ma okt 21, 2002 2:00 am
- Locatie: Diemen