Ik heb 2 kentekens in de schorsing staan en moet dus 2x per jaar die krengen op het postkantoor gaan verlengen. (waarom gaat dat niet automatisch?) Daarvan krijg je veel te lang van tevoren een waarschuwing thuis. Nou is het me dus overkomen dat die waarschuwing er tussendoor geglipt is en ik dus ineens een wegenbelastingaanslag kreeg voor 1 kenteken. Ik heb me toen gerealiseerd dat de schorsing verlopen was en deze binnen 2 weken weer geschorst. (want dat krijg je alleen in het weekend voor elkaar als je werkt). Daarbij heb ik er dus niet bij stil gestaan dat die auto officieel verzekerd moest zijn.
Gevolg: ik kreeg melding dat er een overtreding was geconstateerd, of ik even wilde aantonen dat de auto wel verzekerd was. Nou kan ik dat niet, want hij was niet verzekerd. Dus teruggekomen van vakantie vind ik het "schikkingsvoorstel" in de bus. 320 pleuri

Heb eens even gezocht op het internet en nou blijkt dit bedrag voor iedereen die deze overtreding begaat identiek te zijn. Dat noem ik dus geen schikkingsvoorstel, want er wordt dus niet gekeken naar de duur van de overtreding.
Nou ben ik niet van plan die 320 euri te betalen, want dat staat in geen verhouding tot de gepleegde overtreding. Zowieso is de duur minimaal en daar komt ook nog eens bij dat het voertuig zowel voorafgaande aan als na de overtreding geschorst is en verzekering maar 70 euro en centen per jaar kost.
Nou is het zo dat ik in diezelfde periode ook een auto verkocht heb, die ik een paar weken uit de verzekering had en niet geschorst had. Daarvan heb ik echter geen bericht gehad.
Mijn vraag aan jullie. Wie heeft er ooit eerder met dit bijltje gehakt en kan me helpen. Welke insteek moet ik kiezen, die van onredelijke hoge straf (alsof je TBS voor een winkeldiefstal krijgt) of die van willekeur omdat ik van dat andere geval niks gehoord heb?
Zijn er toevallig advocaten in de zaal die een uitweg zien?
Ik ben best bereid om een boete te betalen voor deze overtreding, maar 320 euro vind ik echt té zuur en ook overdreven. Redelijk zou ik vinden een halfjaarpremie voor verzekering. Daar heb je de echte fraudeurs ook harder mee dan de verstrooide hobbïest.