vering
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
- Tanja & Maus
vering
Ik heb ene vraagje, als het goed is staat onze 4 op een F6 onderstel. Achter is ie erg stug en voor ook. Zowieso zitten er de dikke stabilisatorstangen op voor. Achter lijken het erg lange en uitdrukkende schokbrekers.
Wanneer ik het rijgedrag van een normale 4 zou willen kan ik dan iets met de stangen en de schokbrekers vervangen? Zijn de schokbrekers voor een 6 achter dusdanig anders dat alleen deze vervangen al uitmaakt?
Ik heb vandaag weer even in een ander 4tje gezeten dus werd ik me er weer van bewust hoe deinend en zacht een 4tje hoort te zijn.
Wanneer ik het rijgedrag van een normale 4 zou willen kan ik dan iets met de stangen en de schokbrekers vervangen? Zijn de schokbrekers voor een 6 achter dusdanig anders dat alleen deze vervangen al uitmaakt?
Ik heb vandaag weer even in een ander 4tje gezeten dus werd ik me er weer van bewust hoe deinend en zacht een 4tje hoort te zijn.
________4
- Tanja & Maus
-
In tegenstelling tot wat Rodeo-6 beweert, zijn de achterste schokdempers van een F4 en F6 wel degelijk anders dan die van een 'gewoon' viertje en merk je dat ook in het weggedrag.
Heb je achter ook een stabilisatorstang? Deze kan eraf, want die hoort daar niet op een gewoon viertje.
Check ook de wagenhoogte eens. Misschien zijn je torsiestaven verdraaid, waardoor je geen voledige slag hebt en op de rubber blokken/einde schokdemper beland?
Heb je achter ook een stabilisatorstang? Deze kan eraf, want die hoort daar niet op een gewoon viertje.
Check ook de wagenhoogte eens. Misschien zijn je torsiestaven verdraaid, waardoor je geen voledige slag hebt en op de rubber blokken/einde schokdemper beland?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Nulla tenaci invia est via!
- Rodeo-6
- Contacteer:
hij heeft helemaal geen F4jbeekmann schreef:In tegenstelling tot wat Rodeo-6 beweert, zijn de achterste schokdempers van een F4 en F6 wel degelijk anders dan die van een 'gewoon' viertje en merk je dat ook in het weggedrag.

Tralalala
Vertel met het verschil dan maar eens "meneer j. b.", tussen alle schokbrekers achter.
En wat heeft een schokbreker dan wel met de stugheid van de wagen te maken ???
Misschien vind gyssie het wel leuk om samen met je, je huiswerk te gaan maken

>> Doe mij maar een DAF <<
- Tanja & Maus
-
- Tanja & Maus
-
- Tanja & Maus
- Rodeo-6
- Contacteer:
Eigenlijk, meneer Maus, is dit helemaal zo slecht nog niet.Tanja & Maus schreef:
De auto staat achter behoorlijk hoog dat weet ik wel.
Heeft u wel eens aan de praktische voordelen van deze stand van uw wagen gedacht ?
Al het water wat er in regent, loopt nu mooi allemaal naar voren.
Dit scheelt aanzienlijk in het dweilen van uw wagen vloer.
En wat denkt dat u wel niet allemaal extra kunt laden ?

>> Doe mij maar een DAF <<