eerst ontsteking of carburateur afstellen?

Storing met onbekende oorzaak? Stel hier je vraag! Verder alles over het afstellen van de motor

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
brecht
Contacteer:

eerst ontsteking of carburateur afstellen?

Bericht: # 79024Bericht brecht »

Na een lange testrit heen en weer, naar van en door de Ardennen is het wel duidelijk: Er moet nog het een en ander afgesteld worden aan de trophy 4. Hij komt erg traag de berg op, trekt slecht op lage toeren en komt langzaam op gang.

Nu de vraag: wat eerst af te stellen, het ontstekingstijdstip? (punten zijn nieuw en gesteld) of de carburateur?

En voor het afstellen van de carburateur: ik kan de schroeven niet vinden. :roll: :-? Er zitten er wel twee, 1 is echter om de minimaalstand van de gasklep te bepalen(gasklepaanslagschroef), de andere ziet er uit alsof hij wel naar een sproeier gaat...(stationaire mengselstelschroef, volgens de kluwer) Maar ik moet er toch nog 1 hebben? Het handboek heeft het ook over nog een mengselregelschroef, die vervolgens niet op de exploded view van de carb te vinden is... Is dat dan die eerder genoemde stationaire mengselstelschroef?

Ik zie door de schroeven de carbuarateur niet meer :D Het gaat overigens om een zenith carb......

groeten! Brecht
Willem de Zwijger

Bericht: # 79031Bericht Willem de Zwijger »

Ik zou eerst de ontsteking op tijd zetten, kan nooit kwaad.

Die carb weet ik niet zeker, bij de Weber zijn het twee verschillende.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 79045Bericht Rodeo-6 »

Denk eens na, je geeft zelf het antwoord al :lol:
>> Doe mij maar een DAF <<
brecht
Contacteer:

Bericht: # 79176Bericht brecht »

Bedoel je dat die gasklepaanslagschroef nodig is voor het normale rijden? lijkt me namelijk dat die alleen de minimale hoeveelheid benzine in je mengsel kan bepalen zodra die van de aanslag af is heeft dat toch geen invloedmeer op je mengsel?

Bepaald die ene "mengselregelschroef" of "stationaier mengselregelschroef" de verhouding tussen brandstof en zuurstof ?

Als ik het boek nog een paar keer nalees lijken ze dat te bedoelen, grammaticaal zal het dan welzo zijn, maar het lijktme z onlogisch...
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 79218Bericht Rodeo-6 »

brecht schreef:Bedoel je dat die gasklepaanslagschroef nodig is voor het normale rijden? lijkt me namelijk dat die alleen de minimale hoeveelheid benzine in je mengsel kan bepalen zodra die van de aanslag af is heeft dat toch geen invloedmeer op je mengsel?
nee
brecht schreef:Bepaald die ene "mengselregelschroef" of "stationaier mengselregelschroef" de verhouding tussen brandstof en zuurstof ?
ja
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie