Slick 50 en alles loopt soepeler?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
ronny

Slick 50 en alles loopt soepeler?

Bericht: # 79086Bericht ronny »

heeft iemand ervaring met olietoevoegingen (o.a.Slick 50) die me vertellen dat een motorblok zuiniger, rustiger en vloeiender gaat lopen met dat desbetreffende spullie waarvan de prijs trouwens niet misselijk is
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
Marjanne
Contacteer:

Bericht: # 79088Bericht Marjanne »

Ik geloof hier absoluut niet in.
Een motor loopt alleen maar soepeler als gevolg van een (nog) betere afstelling (carburateur, ontstekingstijdstip, evt. contactpuntjes, bougie-electrodenafstand etc.). Soepel lopen heeft niets te maken met een toevoeging aan de motorolie.
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
R4F6GTX Automaat

Bericht: # 79089Bericht R4F6GTX Automaat »

Jawel, het doet wel degelijk iets, maar het is geen lapmiddeltje om een ouwe motor weer als nieuw te laten lopen. De koude start van de R4, met choke en dus verhoogd toerental, zeker een R4 die gelijk start, krijgt dan enorm op zijn donder. Zodra de olie rondgepompt is en alles smeert gaat het beter. Slick50 zorgt voor een laagje van een of ander spul dat die eerste koude start smering soepeler loopt. Je motor gaat er op vooruit, zeker wenselijk als je 'm de rest van je leven wil blijven rijden...
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Rodeo-6
Contacteer:

Re: Slick 50 en alles loopt soepeler?

Bericht: # 79111Bericht Rodeo-6 »

ronny schreef:heeft iemand ervaring met olietoevoegingen (o.a.Slick 50) die me vertellen dat een motorblok zuiniger, rustiger en vloeiender gaat lopen met dat desbetreffende spullie waarvan de prijs trouwens niet misselijk is
Overbodige rommel, wel goed voor het legen van je beurs.
Wordt gebruikt voor bijna versleten motoren als laatste lapmiddel.

Zuinig, soepel en rustig betekend kleppen stellen, ontsteking afstellen, carburator met co-meter afstellen.

In deze volgorde .....

Wil je extra smering, wat niet nodig is met een normale motorolie, dus niet die van de aldi gebruiken !!!!!!!
Kan je er molykote bijvoegen, het kan ook in je versnellings bak.
>> Doe mij maar een DAF <<
R4F6GTX Automaat

Re: Slick 50 en alles loopt soepeler?

Bericht: # 79115Bericht R4F6GTX Automaat »

Rodeo-6 schreef:
Overbodige rommel, wel goed voor het legen van je beurs.
Wordt gebruikt voor bijna versleten motoren als laatste lapmiddel.
Je bent in de war met STP of die andere dikke troep.
Slick50 is vrij dunne sloerie
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Supersuus

Bericht: # 79119Bericht Supersuus »

ik gooi er altijd een blikje super-charge door
Marjanne
Contacteer:

Bericht: # 79126Bericht Marjanne »

Vroeger reed ik een Simcaatje 1000 en die aaide ik altijd even over zijn bolletje (dashbord in dit geval) als hij op de teller weer op een rond duizendtal kilometers arriveerde. Hij heeft me nooit in de steek gelaten.

Dit doe ik nu ook met mijn R4 (1966) en onze VW-camperbus (1980).

Het werkt veel beter dan troep in de motorolie gooien. :o
Als de fles wijn leeg is dan kun je hem maar beter zelf gedronken hebben.
Jan-Geert
Contacteer:

Bericht: # 79136Bericht Jan-Geert »

aldi olie werkt perfect , alleen moet je die op tijd verversen lees om de 7500

gr jG
ronny

Bericht: # 79175Bericht ronny »

tja zo zijn de meningen wel erg verdeeld en om nou mijn motorblok gelijk te bestempelen als oud en versleten, dat gaat me ook wat ver want dan moet dat spullie er in en wil ik dat wel ,nog los van de kosten
starten doet ie prima, lopen doet ie als de brandweer maar bij hoge toeren hoor je de kleppen en de klepstoters nogal te keer gaan, praat hier eigenlijk over m'n bmw r50 en niet over de renault maar het is ook een oud beestje met klepstoters e.d. dus what,s the difference, het zou mooi zijn als ie het geluid maakt van de singernaaimasjien van m'n moeder en wel bij 120 km/u, dat zou kicken zijn en toen dacht ik dus als het werkt krijgt de renault natuurlijk ook zo'n behandelingetje met die dure cremesploeling
grijze R4 GTL in Velp ( m'n vriendin vind 'm blauw (????)
jbeekmann

Bericht: # 79188Bericht jbeekmann »

Wij werden met de Trophy gesponsord door Tri Star Lube (TSL). De vertegenwoordiger vertelde allemaal mooie verhalen: lees hier: http://www.lare.nl bij 'ervaringen automotive'. Zelfs een R4 met 850.000 op de klok (omg) (ehh)

In de Trophy heeft het iig geen kwaad gekund...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
hankleinjan.nl

Bericht: # 79961Bericht hankleinjan.nl »

Ik heb goede ervaringen met Slick 50. In het verleden bij een R21 1.7 door de olie gedaan zo rond de 75.000 kilometer. De auto is weggegaan bij 290.000 kilometer en de motor liep nog heel mooi rond en was nog niet versleten. Bij warme motor dat spul er door gieten en dan een heel eind rijden. Daarna de gewone interval olie verversen.
:) Renault 4 TL 1983 205.000 km
paprikarooie4

Bericht: # 80034Bericht paprikarooie4 »

Veel te duur die rommel, voor wat het opbrengt.

Een goede motorolie erin, daar zitten dezelfde 'dopes' (toevoegingen) in als die in dat wonderflessie van 50 euro.

Gooi gerust een volsynthetische olie in je r4tje, daar wordt ie echt niet slechter van. Het voordeel van de volsynthetische olie t.o.v. minerale olie
is dat je hem dubbel zo lang kan gebruiken, en dus per km ook niet duurder is.
kristof

Bericht: # 80036Bericht kristof »

wel opletten met volsynthetische olie in oudere motoren,
binnen de kortste keren gaan de oliekeerringen lekken!!!
(al meermaals gezien in de garage waar ik werk)
Patje74
Contacteer:

Bericht: # 80055Bericht Patje74 »

Daarnaast lost synthetische olie aangekoekt vuil op in je blok. Maar juist door die eengekoekte meuk is het blok vaak nog droog.
Het gevolg kan zijn dat je blok dus gaat lekken en dat je oliekanaaltjes in je blok dichtslippen.
Mijn advies; alleen over gaan op vol-syntheet als je je blok volledig uit elkaar hebt gehad!

Verder ben ik geen voorstander van toevoegingen. De gerenomineerde oliefabriekanten pretenderen allen de beste olie op de markt te brengen. Als het werkelijk zo simpel is om deze olie nog te verbeteren, dan gingen de fabrikanten daar echt wel iets mee doen.
Over de Aldi-olie kan ik kort zijn, deze kan soms best goed zijn. Op de fles kan je een kwaliteitscode vinden;

Code: Selecteer alles

De ACEA-norm (Europees: Association des Constructeurs Européens Automobiles). 
Deze normen zijn ontwikkeld in 1996 en de code bestaat uit een letter, een getal en een jaartal. 
De letter duidt aan voor welk soort motor de olie bedoeld is: 
A = benzinemotor 
B = dieselmotor in personenwagens en lichte vrachtwagens 
C = dieselmotor in bedrijfswagens 
E = dieselmotor in zware bedrijfswagens 

Het getal duidt aan over welke kwaliteit het gaat: 
1 = de laagste kwaliteit 
2 = de middelste kwaliteit 
3 = de hoogte kwaliteit 

Het jaartal duidt aan wanneer de aangeduide norm werd vastgelegd: 
96 = het jaar 1996 waarin de aangeduide norm werd vastgelegd. 

Voorbeelden: 

ACEA B3 – 98 is de beste oliekwaliteit bedoeld voor lichte vrachtwagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1998 
ACEA C2 – 96 is de gemiddelde oliekwaliteit bedoeld voor bedrijfswagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1996 
ACEA A1 – 96 is de laagste oliekwaliteit bedoeld voor benzinewagens, gebaseerd op de vastgelegde norm in 1996. Zie ook bij de voorbeelden bij viscositeit (5W-30) 
Je zult zien dat er tussen de slechtere olie toch best wel iets goeds te vinden is.
Echter gebruik ik het liefste toch een duurdere, vooral omdat de goedkopere merken geen 20W50 in de handel hebben, zoals bij mijn wagens voorgeschreven.
Rodeo-6
Contacteer:

Bericht: # 80056Bericht Rodeo-6 »

ronny schreef:praat hier eigenlijk over m'n bmw r50 en niet over de renault maar het is ook een oud beestje met klepstoters e.d. dus what,s the difference, het zou mooi zijn als ie het geluid maakt van de singernaaimasjien van m'n moeder en wel bij 120 km/u
Klepspeling iets ruimer zetten, 0,05.
Werkt prima bij een r80 rt, advies van de BMW dealert
>> Doe mij maar een DAF <<
Plaats reactie