Maar verder prima toch, als dit al je roest problemen zijn?

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
KLopt, Grolsch is way better. Amstel is net slootwaterHanz schreef:ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.s_k schreef:Studentenbakkie
Klinkt aannemelijk, maar waarom dan alleen daar? Erachter in de wielkas is het keihard.s_k schreef:Dit heeft helemaal niks te maken met rot achterkleprubber, want dan was de laadvloer ook helemaal weggerot geweest. Oorzaak hiervan is roest van binnenuit, zoals dat ook bij het chassis werkt.
Er vormt zich in bepaalde jaargetijden condens in de holle ruimtes en dat kan van onderen niet weg. Gevolg is dat op de (minder) lange duur het hele zaakje lekker bruin wordt omdat dat voch daar blijft zitten.
Oh, dàt is de verklaring dat 't niet verder gerot is: Het gat heeft ervoor gezorgd dat het droog bleef.Oplossing: nieuw stukje inlassen en onderaan die stijl een gaatje boren van 5 mm. Dat is voldoende om een klein beetje luchtstroming op gang te brengen en het zaakje binnenin dus droog te houden. Nog wat tectyl/wax o.i.d. erin en je bent voor de eerst komende decennia helemaal het mannetje....
Ik vind Grolsch slootwaterMark4GTL schreef:KLopt, Grolsch is way better. Amstel is net slootwaterHanz schreef:ik schrik niet zo snel, maar bij deze toch: hou onmiddelijk op met het kopen van Amstel bier. Zelfs een student kan zich wel iets beters veroorloven.s_k schreef:Studentenbakkie
En de roest moet weg te werken zijn, anders kun je maybe het geroeste onderdeeln vervangen bij een of andere onderdelenshop
Lijkt me ook geen APK punt, hij is 3 dagen geleden gekeurdTanja & Maus schreef:Het lijkt me geen hekel Apekaa punt dus misschien een tijdelijke goedkopere oplossing eerst? beetje ventilatie is alleen maar goed zoals je net gehoord heb.
Maar verder prima toch, als dit al je roest problemen zijn?
JAs_k schreef:
Reden tot bezorgdheid?
NEEs_k schreef:Komt natuurlijk ook door de slechte rubbers
s_k schreef:Wat is hier de beste oplossing voor?
hier ben ik het compleet mee eens, dan weet je zeker dat dat stuk niet verder gaat roesten de eerste tijd.Roelvanpinxten schreef:
OM ROEST TE STOPPEN MOET JE HEM VOLGENS MIJ TOCH ECHT WEGHALEN!!
Bedenk vooral dat onderhoud dat je nu niet pleegt, volgend jaar alleen maar duurder is. Het lassen van een plaatje is echt niet zo duur; doe het gewoon allebei: roest verwijderen, roestwerende troep erin spuiten, gat dichtlassen.s_k schreef:Maar deze auto is me verdomde veel waard