elektronische ontsteking / elektrische brandstofpomp
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
- Boerammetje
- Contacteer:
-
Het belangrijkste lijkt me inderdaad om te kijken of hij vonkt alsie gestopt is.
En alsie er voortijdig mee opgehouden is en je probeert hem weer te starten, krijg je dan benzinelucht ?
Tip: Rij er weer een end mee, en als hij er zoals verwacht mee ophoudt dan bel je de wegenwacht. Die jongens willen wel eens erg schrander zijn...
En alsie er voortijdig mee opgehouden is en je probeert hem weer te starten, krijg je dan benzinelucht ?
Tip: Rij er weer een end mee, en als hij er zoals verwacht mee ophoudt dan bel je de wegenwacht. Die jongens willen wel eens erg schrander zijn...
- Boerammetje
- Contacteer:
- Boerammetje
- Contacteer:
- Boerammetje
- Contacteer:
Als iemand daar gegevens van heeft? Ik hou me aanbevolen...Ik weet nog wel iemand die er zeker weten uitkomt. Hij doet dit soort dingen echter voor zijn beroep en kost daarom wel gewoon geld. Hij staat vaak in de Klassiek & Techniek. Naam ben ik even vergeten. Noemt zich geloof ik 'de autodokter' en lost alles op.
Een suggestie die maar weinig energie kost en mogelijk het probleem oplost:
De schroef waarmee de condensator aan de ontstekingspot vastgeschroefd zit, losdraaien.
Het gedeelte van de schroef dat door het ontstekingshuis heengaat, met een stukje dunne tape omwikkelen.
De condensator opnieuw vastschroeven. Nu weet je zeker dat de schroef geen contact kan maken met het ontstekingshuis.
Ik heb eens een soortgelijk probleem gehad. Ik ben toen ruim een dag bezig geweest om de storing op te sporen. Het bleek dat de isolatie die moet voorkomen dat de hiervoor omschreven schroef het ontstekingshuis raakt, lichtjes ingescheurd was. Daardoor werd er soms contact gemaakt met het ontstekingsuis, waardoor er geen vonk meer was. Omdat er in dit geval soms wel, soms geen contact wordt gemaakt, is de oorzaak erg moeilijk te achterhalen.
De schroef waarmee de condensator aan de ontstekingspot vastgeschroefd zit, losdraaien.
Het gedeelte van de schroef dat door het ontstekingshuis heengaat, met een stukje dunne tape omwikkelen.
De condensator opnieuw vastschroeven. Nu weet je zeker dat de schroef geen contact kan maken met het ontstekingshuis.
Ik heb eens een soortgelijk probleem gehad. Ik ben toen ruim een dag bezig geweest om de storing op te sporen. Het bleek dat de isolatie die moet voorkomen dat de hiervoor omschreven schroef het ontstekingshuis raakt, lichtjes ingescheurd was. Daardoor werd er soms contact gemaakt met het ontstekingsuis, waardoor er geen vonk meer was. Omdat er in dit geval soms wel, soms geen contact wordt gemaakt, is de oorzaak erg moeilijk te achterhalen.
6TL77
-
Ik mis de condensator in de beschouwing, is die ook vervangen ?
En als we dan toch bezig zijn: zijn de puntjes nieuw, en is de ontsteking goed afgesteld ? Met name de contacthoek (zou wat kunnen verlopen bij opwarming) ?
En de bougiekabels ? Met name de kabel die van de bobine komt is verdacht omdat alles er in 1 keer mee ophoudt.
Zit er eigenlijk een vacuumvervroeging op die eerste modellen ?
En als we dan toch bezig zijn: zijn de puntjes nieuw, en is de ontsteking goed afgesteld ? Met name de contacthoek (zou wat kunnen verlopen bij opwarming) ?
En de bougiekabels ? Met name de kabel die van de bobine komt is verdacht omdat alles er in 1 keer mee ophoudt.
Zit er eigenlijk een vacuumvervroeging op die eerste modellen ?
-
-
Nou, zonder precies in de natuurkundige hoek te verzeilen kan ik me voorstellen dat een condensator of bobinekabel het een tijdje wel doet en dan niet meer. Meestal doen ze het dan helemaal niet meer, dan heb je geluk want kun je het probleem snel vinden. Maar als je pech hebt kom je in de catagorie soms doettie het en soms doettie het niet en dan moet je eigenlijk alles vervangen, net zolang tot het is opgelost.
He, Vincenti kwam ongeveer precies tegelijkertijd ook in de buurt van de condensator, dat kan geen toeval meer zijn !
He, Vincenti kwam ongeveer precies tegelijkertijd ook in de buurt van de condensator, dat kan geen toeval meer zijn !
- Boerammetje
- Contacteer:
-
- Contacteer:
Ligt het misschien aan de koelvloeistof? Je zegt dat er pas een probleem is als de motor te warm is, misschien wordt de motor TE warm?
Een andere oplossing kan zijn de olie na te kijken, misschien wordt de motor nite goed gesmeerd en loopt ie vast?
Een andere oplossing kan zijn de olie na te kijken, misschien wordt de motor nite goed gesmeerd en loopt ie vast?
Automobielen:
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...
http://www.mijnrenault4.nl
Blauwe Volvo 245 uit 1979
Hemelsblauwe Renault 4 L project uit 1967
Renault FUEGO GTL 1983 Grijs
Land Rover 109 Hardtop 1973 Camouflage
Oldtimeridioot...