Het is in ieder geval een Solex, want dat staat erop. Welk type kan ik niet lezen op de foto, maar het ding heeft verdacht veel weg van die van een 5 GT turbo. Wellicht dat daarvan ook een "ongeblazen" variant bestaat die op de gewone super 5 werd toegepast?
Het lijkt me in ieder geval geen originele 4 carb.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
tuinslang is voor de lpg,en die afgedopte weet ik niet,dat zal wel te maken hebben met het feit dattie denk ik watergekoeld is/zou zijn maar nu niet zo gebruikt wordt?
Staat bij nader koekeloeren ook nog een soort nummer bij:
variant 1: BUS RD GOG
variant 2: 3US RD COC
Is erg slecht te lezen......
ehm, San, dat is wel erg kort door de bocht.
Tuinslang is oplosmiddels bestendig en dit is bovendien gewapende slang. Die kunnen in sommige gevallen tot wel 50 bar druk weerstaan. Nou zal dat voor deze slang niet gelden, maar 10 bar is een eitje. Gezien het feit dat er op LPG maar een paar bar druk staat, kunnen we concluderen dat het gewoon een deugdelijke constructie betreft.
Het grootste verschil tussen tuinslang en officiële slang voor dit doeleind is uiteindelijk de kleur....
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
het ding heeft wel wat weg van de dubbele carburateur die op mijn 304S
zit, alhoewel ik die al een aantal jaar niet meer bekeken heb. de hele voet van die carburateur zit via al die poorten en slangen opgenomen in het koelsysteem. misschien is het eigenlijk een solex carburateur voor een 304 berline.
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Het slangetje waar dat stuk schroefdraad inzit kom zo te zien vanaf het spruitstuk. In dat geval is het een onderdeel van de carterontluchting (de veroorzaker van de onderdruk voor de afzuiging). Die zou ik toch maar wel aansluiten als ik jou was...
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
Vandaag het plan uitgevoerd om de hele boel om te bouwen en mijn gewone F6 zenith carburateur erop te zetten maar helaas er zit dus ook een ander spruitstuk op,en lukte dit dus niet. Wat misschien wel meer resultaat geeft is dat op de onderkant van de solex ook nog een nummer staat: 61568 en daaronder 75.O.01
Op de carb staat ook nog BteS.G.D.G
Gaat er nu een belletje rinkelen bij de carb-kenners??? JA?ja?
zeg rodeo, moeten we dan echt een keer een cursus "informatieoverdracht" aan je cadeau doen.
als het echt niet zo moeilijk is als jij ons wilt doen geloven, is het waarschijnlijk eerder verspilde moeite om een andwoord te geven zonder het andwoord te geven dan de informatie te geven waarom gevraagd wordt.
met andere woorden; laat gewoon meteen weten wat je weet.
De carburateur is een Solex 32 DIS qua basis. Bijvoorbeeld gemonteerd in de oer-vijf met motorblokjes van het type 800 , 689 en 688 (845, 956 en 1108 cc).
Alleen het accelleratiepompje? aan de vlotterbak roept nog vraagtekens op. Dat zit niet op exemplaren uit een oer5. In de Renault 6 werd een Solex 32 PDIS carburateur gebruikt, misschien is deze carburateur een dergelijk geval? Mijn technische gegevens over de carburatie van een 6 zijn te beperkt om dat te kunnen specificeren. Wie kan daar wel een uitspraak over doen?