Carterventilatie

Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando

Plaats reactie
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Carterventilatie

Bericht: # 77188Bericht R4F6GTX Automaat »

Het slangetje wat onder de carb zit naar de kleppendeksel is dicht gestopt. Als ik het aansluit op de normale manier blijft de motor niet lopen. Waarom?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77245Bericht jbeekmann »

Dan zit er geen restrictor in. Bij je spruitstuk zuig je dan 'valse lucht' aan (uit je carter). Dat hoort wel zo (carterventilatie), maar niet al te veel, vandaar die restrictor.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 77252Bericht R4F6GTX Automaat »

Dat restrictortje misste ik ook al, dat had ik provisories vervangen door zo'n ding wat je op een bougie schroeft in de slang te frotten, waardoor dus het gaatje een stuk kleiner wordt. Dat was niet genoeg, dus heb ik ook nog maar wat staalwol in de slang gepropt om nóg meer tegen te houden. Gaat ook niet. Toen maar van een andere R4 het originele ding geleend en dat erop gezet, nog steeds loopt de motor klote, zelfs door dat hele kleine gaatje van de restrictor. Het moet dus ergens anders aan liggen.
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Gebruikersavatar
jbeekmann
Berichten: 2169
Lid geworden op: ma jan 21, 2002 2:00 am
Locatie: Bussum

Bericht: # 77263Bericht jbeekmann »

Mmmm... Heb je de slang direct vanaf het spruitstuk naar de klepdeksel gezet? Of gebruik je de originele configuratie met het T-stukje?
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 77266Bericht R4F6GTX Automaat »

T-stukje
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
R4F6GTX Automaat
Berichten: 9001
Lid geworden op: za apr 13, 2002 2:00 am
Locatie: Duckstad

Bericht: # 77316Bericht R4F6GTX Automaat »

Tis grotendeels opgelost. Restrictor gemaakt plus de bodem van de K&N luchtfilter was gesmolten en kromgetrokken. Alles netjes aangesloten en nu werkt het weer naar behoren. De slang van de carterventilatie die in de luchtfilter gaat verbeterd en heeft nu niet meer zo'n enorme doorsnee maar gewoon iets normaler.
Alleen de CO stelschroef staat helemaal dicht en zit enorm vast dus daar moet ik nog aan verder; Nu krijgt ie volgens mij te weinig lucht dus trekt ie dat uit het carter. Of is dat een verkeerde theorie?
"Ga de waarheid niet verwarren met de mening van de meerderheid"
Plaats reactie