andere motor........ ja alweer
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
andere motor........ ja alweer
Ik weet dat er al veel staat over andere motors in je R4. I
k heb een R4 TL uit 1978, 4 versnellingen, en ik denk 850 cc. Nou wil mijn vader er een revisie motor met 1100 of 1300 cc inleggen. Een R4 kenner hier in de buurt zegt dat dat niet kan omdat de nieuwere motoren allemaal de andere kant opdraaien, klopt dat?? En welke motor kun je er vrijwel probleemloos inleggen zonder al te veel aanpassingen?? En het liefst met de oude versnellingsbak en aandrijfassen.
ABU HULP en BVD!!!
Groetjes Eva
k heb een R4 TL uit 1978, 4 versnellingen, en ik denk 850 cc. Nou wil mijn vader er een revisie motor met 1100 of 1300 cc inleggen. Een R4 kenner hier in de buurt zegt dat dat niet kan omdat de nieuwere motoren allemaal de andere kant opdraaien, klopt dat?? En welke motor kun je er vrijwel probleemloos inleggen zonder al te veel aanpassingen?? En het liefst met de oude versnellingsbak en aandrijfassen.
ABU HULP en BVD!!!
Groetjes Eva
- Rodeo-6
- Contacteer:
Re: andere moter........ ja alweer
Ja, dat klopteva_lucia schreef:omdat de nieuwere moters allemaal de andere kant opdraaien, klopt dat??
Maar het kan wel, alleen heb je dan 4 versnellingen achteruit.
En je radiator past niet meer en daardoor je motorkap niet meer
En dan ook de waterslangen niet
En je fan van de radiator ook niet.
En nog wel wat meer niet
Een echt oud 4tje zou je eigenlijk origineel moeten houden.
En een gtl heeft evenveel pk's als een tl
Geef je vader maar een oude kever , kan ie er een driewieler van gaan maken met een subaru-boxer motor erin (traik of zo iets)
>> Doe mij maar een DAF <<
een gtl bak en een gtl motorkap doen wonderen met een 1.3 blok +\- 175 km\h en een goed afgestelde 1.1 +\- 155 km\h maar bak radiateur koelvin slangen en motorkap zul je inderdaad moeten vervangen.
en als je dat echt wilt doen neem dan een gtl van 85 of 86 daar zijn er genoeg van ik zie die oude beestjes van voor 80 ook graag origineel maar het is niet mijn auto natuurlijk.
suc7 ermee.
ps domme vragen bestaan niet een vraag niet stellen is dom.
en als je dat echt wilt doen neem dan een gtl van 85 of 86 daar zijn er genoeg van ik zie die oude beestjes van voor 80 ook graag origineel maar het is niet mijn auto natuurlijk.
suc7 ermee.
ps domme vragen bestaan niet een vraag niet stellen is dom.
-