Waarom deze link het wel doet en die van trelleur niet snap ik niet, maar goed. Fraaie site ja. Er staan nog meer 4 tjes op trouwens! Bij de foto's van de oefenwedstrijden komt renault classique een paar keer voorbij.
ik heb deze mooie 4 al in het echt mogen aanschouwen bij Alfred, ziet er zeer goed uit er rijd als nieuw.
Komt wel stoer over met die opgehoogde vering.
Ik hoop dat het een succes word
Het is een mooi geprepareerd 4tje! Zoiets een keer zelf bouwen........mmm, tja, eerst de andere projecten! Zoals het (groot) onderhoud aan m'n 4tjes en de Fregate, maar daarna is m'n R16TS aan de beurt om aangepast te worden voor klassiekerrallygebruik....
Renault Classique is deze 4 inderdaad tijdens de Nacht van Weesp tegengekomen, helaas had ik bij de start geen tijd om even te gaan buurten, en tijdens het buffet tussen de trajecten waren zij nog niet binnen toen wij weer moesten starten.....
Alleen die ruilmotor, hmm, dat lijkt me meer bedoeld voor een super 5, twingo o.i.d. Daar hebben ze nog het een en ander aan moeten veranderen om het passend te krijgen.
-------------------------------------------
R4: last but not leased
-------
Volgens het artikel in de "Kijk" van juli gaan Cornelis Kit (redacteur Kijk) en Johan van der Laan (Autoweek) op stap met een motor die geheel opnieuw is opgebouwd op basis van een fabrieksnieuw exemplaar dat in een krat stond te verstoffen, er werd een grotere carburateur ingezet en de viercilinder heeft een lagere compressie en een bijgestelde ontsteking (kan op slechte benzine lopen).
Er zit een speciaal luchtfilter in met groter oppervlak dat uitwasbaar is. Er zit een grotere koelradiateur op en een elektrisch inschakelbare fan alsmede extra koelopeningen. De auto heeft twee tanks (jerrycans mag niet).
Ook alle andere aanpassingen en specificaties van de auto en de 17.650 km lange rally staan uitgebreid in het artikel beschreven (inclusief foto's van de garage van Alfred in stofjas met monteurs van de Autoweek). Uitgave Kijk, juli 2006. Voor geïnteresseerden.
Heb geduld met mij, maar ik zie een dynamo aangedreven door snaar vanaf een waterpomp, en daaronder ergens de poelie van de nokkenas die dit spul rond moet sjorren. Dit alles aan voorkant van het blok, zolas gewoon. Zie jij een poelie links dan ? Ik zie wel een accu links, maar ik durf haast niet te veronderstellen dat je denkt dat die aan de voorkant zit ?
De een kijkt op de foto van de motorruimte op de homepage, de ander kijkt naar de foto van de motor in het krat...
Motor is ietwat verbouwd en heeft een aangepaste kop geloof ik.
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!
en om niet te veel te hoeven sleutelen hebben ze een dubbele benzinepomp, dynamo etc ingebouwd zodat ze alleen wat slangetjes of stekkertjes over hoeven te zetten, een ideetje voor anderen?
Rik schreef:en om niet te veel te hoeven sleutelen hebben ze een dubbele benzinepomp, dynamo etc ingebouwd zodat ze alleen wat slangetjes of stekkertjes over hoeven te zetten, een ideetje voor anderen?
Da's niet nieuw... Mijn Trophy4 had ik ook uitgevoerd met een dubbele bobine...
Trouwens: Die extra benztank op de plek van het reservewiel met de vulopening in het linkerachterscherm.... da's mijn idee! Leuk he! Alfred wilde hem eerst op het dak monteren, maar mijn bezwaar daarop (hoog zwaartepunt, vloeistof beweegt) en het goed aangedragen alternatief (plek reservewiel) deden het hem anders maken
Honda CB550 '80, BMW 320i cabriolet '89
Nulla tenaci invia est via!