hij maakt rare geluidjes
Moderators: R4F6GTX Automaat, Rik H., Mark4GTL, Nando
-
hij maakt rare geluidjes
hallo misschien kan iemand me er mee helpen heb mijn renaultje 4 laten afstellen en dacht nu ben ik dat gerattel en dat gepruttel af maar dat geluid maakt hij nog steeds wat kan het probleem zijn?
groetjes natalie
groetjes natalie
Laatst gewijzigd door natalietje op do aug 17, 2006 11:56 am, 4 keer totaal gewijzigd.
-
-
wat heeft dat nou weer met man zijn te maken???
Maargoed, als je onder je autootje gaat liggen je volgt je knalpijpie richting het voorwiel, dan kom je voordat die knalpijp naar de motor gaat een rubberen afzethouders tegen soort I. Als die versleten is kan die gaan klapperen.
Anders is het mss je koppelingsplaat?
of iets met je gaskabel...
of dat versnellingsbak rubber...
k zou zeggen trek die motorkap omhoog, trek overalletje aan en leef je uit
zoveel kan der toch nie aan kapot...
Maargoed, als je onder je autootje gaat liggen je volgt je knalpijpie richting het voorwiel, dan kom je voordat die knalpijp naar de motor gaat een rubberen afzethouders tegen soort I. Als die versleten is kan die gaan klapperen.
Anders is het mss je koppelingsplaat?
of iets met je gaskabel...
of dat versnellingsbak rubber...
k zou zeggen trek die motorkap omhoog, trek overalletje aan en leef je uit

Savane 1993 =D
ik kan nou niet echt zeggen dat de omschrijving met deze uitleg veel minder vaag wordt, vandaar waarschijnlijk ook de fantastische reactie van GijSsie waar hij zo'n beetje alles wat maar kapot kan gaan omnoemt.natalietje schreef:zal het proberen te omschrijven.
als ik gas geef dan begint hij te rattelen voor mijn gevoel ergens onder de motor? en dat gepof niet heel erg overdreven hoor komt uit de uitlaat.
misschien is het makkelijker om iemand in de buurt van hoogeveen zo gek zien te krijgen om eens mee te luisteren
diede
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Rode 4f4 als project,
bmw r100gs, en een stapel fietsen
Klinkt idd als niet helemaal zuiver afgesteld. Als je 4-tje een heuveltje op moet gaat 'ie pruttelen en houd 'ie een beetje in, toch? Dat is het probleem met automonteurs tegenwoordig: kom je met je auto voorrijden en dan staat daar zo'n kerel met een laptopje onder de arm. Tja, en dan kan hij de diagnose-stekker niet vinden.natalietje schreef:zal het proberen te omschrijven.
als ik gas geef dan begint hij te rattelen voor mijn gevoel ergens onder de motor? en dat gepof niet heel erg overdreven hoor komt uit de uitlaat.
-
Ratelen als in een bak knikkers? (serieuse vraag)
Het kan namelijk zijn dat je verkeerde benzine tankt. Gewoon 95.
Het geluid wat je hoort kan pingelen zijn. (klinkt echt als knikkers.)
Zeker met dit warme weer hebben de 1100 motortjes er wat meer last van.
PINGELEN IS SCHADELIJK VOOR DE KLEPPEN EN KAN DE MOTOR SLOPEN!
Dus als je 95 tankt zou ik zeker 98 gaan tanken en kijken of het dan weg is.
Het kan namelijk zijn dat je verkeerde benzine tankt. Gewoon 95.
Het geluid wat je hoort kan pingelen zijn. (klinkt echt als knikkers.)
Zeker met dit warme weer hebben de 1100 motortjes er wat meer last van.
PINGELEN IS SCHADELIJK VOOR DE KLEPPEN EN KAN DE MOTOR SLOPEN!
Dus als je 95 tankt zou ik zeker 98 gaan tanken en kijken of het dan weg is.
-
ja het klinkt ongeveer naar een bak knikkers.(tis vaag geluidje kan het niet echt met iets vergelijken)
ja ik tank 95 dat is me verteld.. dus zal vanaf nu maar even 98 gaan tanken en dan is gaan afwachten wat het doet want rij er nu een jaartje in en altijd 95 getankt en waarschijnlijk ook vorige eigennaar want die vertelde me dat ik 95 moest gaan tanken. en als het na een tijdje niet minder word en dan?
ja ik tank 95 dat is me verteld.. dus zal vanaf nu maar even 98 gaan tanken en dan is gaan afwachten wat het doet want rij er nu een jaartje in en altijd 95 getankt en waarschijnlijk ook vorige eigennaar want die vertelde me dat ik 95 moest gaan tanken. en als het na een tijdje niet minder word en dan?
-
-
nou iedergeval heel heel bedankt voor de info morgen was toch weer een nieuwe tankbeurd dus zal het even proberen en dan eens kijken of het minder word.. hij tikkert wel een beetje dus ben wel bang dat de kleppen een beste opdonder hebben gehad.. dus al met al zal het nog wel een beste klus gaan worden( heb al wat mailtjes gehad dat er best veel aan de hand kan zijn)
-
-